34e VUURWERKFESTIVAL in 2013 Scheveningen

Ondertussen nog maar een paar weken. Zal t nog wel doorgaan als t dit rot weer blijft?

Wat is trouwens de beste optie?

A) Jezelf laten brengen door iemand (tegen vergoeding, wel grote kans dat niemand je wilt brengen).
B) Via t openbaar vervoer gaan (kost geld en ik kan totaal niet tegen die drukte)
C) Gewoon logeren in een hotel aldaar.

Niet gaan en je geld bij elkaar leggen om een keer naar spanje/ italië te gaan om te zien hoe het wel moet...

Ondertussen nog maar een paar weken. Zal t nog wel doorgaan als t dit rot weer blijft?

Wat is trouwens de beste optie?

A) Jezelf laten brengen door iemand (tegen vergoeding, wel grote kans dat niemand je wilt brengen).
B) Via t openbaar vervoer gaan (kost geld en ik kan totaal niet tegen die drukte)
C) Gewoon logeren in een hotel aldaar.
Als je wil gaan zou ik voor optie c gaan ik heb 2 jaar terug een keer willen gaan maar er kwam iets tussen ik zou wel op tijd je hotel reserveren.

Het vuurwerkfestival in Scheveningen breidt dit jaar flink uit.

Het festival wordt vanaf dit jaar over twee weekenden uitgespreid in plaats van drie dagen in een weekend. ook zal er meer vuurwerk worden afgestoken, waarschijnlijk vanaf de Pier. De organisatie heeft dit jaar 250.000 euro voor het festival uitgetrokken, een halve ton meer dan vorig jaar. De uitvoering van het festival ligt voortaan bij Stichting Internationaal Vuurwerkfestival.

De 34e editie van het Vuurwerkfestival Scheveningen wordt gehouden op 16 en 17 augustus en op 23 en 24 augustus. Vorig jaar won China de wedstrijd om het mooiste vuurwerk. Het evenement trok toen naar schatting 150.000 bezoekers.

Bron: http://denhaagfm.nl/2013/05/28/veel-meer-knallen-tijdens-vuurwerkfestival/

Niet gaan en je geld bij elkaar leggen om een keer naar spanje/ italië te gaan om te zien hoe het wel moet...

Kan, of gewoon wat zuidelijker gaan.. naar een écht internationaal vuurwerkfestival aan de Noordzeekust, dat van Knokke-Heist, 19 t/m 27e augustus. Hotelletje boeken aldaar. Net zo makkelijk.

en wat het weer betreft.. Wie weet is het in augustus wel weer stralend snik heet weer.. lopen we daar weer over te klagen dat het weer te warm is hahaha. :p

Kan, of gewoon wat zuidelijker gaan.. naar een écht internationaal vuurwerkfestival aan de Noordzeekust, dat van Knokke-Heist, 19 t/m 27e augustus. Hotelletje boeken aldaar. Net zo makkelijk.

en wat het weer betreft.. Wie weet is het in augustus wel weer stralend snik heet weer.. lopen we daar weer over te klagen dat het weer te warm is hahaha. :p

Waar ga jij staan jack :p ?
Ik gaat er wel weer na toe denk ik , Thuis wedstrijdje ongeveer :-)

1on0.jpg

De 34e editie van het Vuurwerkfestival Scheveningen wordt gehouden op 16 en 17 augustus en op 23 en 24 augustus. Het zal binnenkort ook wel op de website verschijnen.

Het definitieve programma is bekend:

Vrijdag 16 augustus:

• 21:45 uur: Vuurwerk België
• 22:30 uur: Vuurwerk Duitsland

Zaterdag 17 augustus:

• 21:45 uur: Vuurwerk Oostenrijk
• 22:30 uur: Vuurwerk China

Vrijdag 23 augustus:

• 21:45 uur: Vuurwerk Spanje
• 22:30 uur: Vuurwerk Korea

Zaterdag 24 augustus:

• 21:45 uur: Vuurwerk Japan
• 22:30 uur: Vuurwerk Nederland

http://vuurwerkfestivalscheveningen.com/

Jwtjuh :bye:

Ik geloof dat ik lekker beide zaterdagen mee pak :)
China en Japan, ben wel erg benieuwd wat die binnen de Nederlandse wet neer kunnen zetten

toch maar eens kijken of ik een weekendje kan doen, denk persoonlijk het tweede weekend. Japan en Korea...nice

NB. De Nederlandse wetgeving laat het niet toe dat buitenlandse bedrijven vuurwerk afsteken in Nederland. Daardoor wordt het vuurwerk afgestoken door een erkend Nederlands bedrijf. Echter, 80% van de exponenten van het vuurwerk komt uit het desbetreffende land.

Dit staat op de officiele site

En dat 80% uit het land van de "schieter" (oh nee, dat blijft Dream) uuhm... "Leverancier" klopt geloof ik nog steeds voor geen meter. Die 80% op de website is leuk, maar blijft marketing. Heb je ooit iets typisch Spaans, Italiaans of Japans op Scheveningen gezien?

Het hele festival blijft een zakelijk verhaal: shows spreiden, leveranciers die uiteindelijk onder 1 hoed vallen, budget spreiden over 8 deelnemers i.p.v. 4 goede shows neerzetten.

Ik zal alsnog wel gaan voor de nodige kruitsnuif-voldoening, maar hoge verwachtingen heb ik zeker niet. Maak het meer de afsluiter van een dagje weg.

Back
Bovenaan