3-11-'12 ToschPyro Osnabrück

Bedankt voor de filmpjes allen. Dan heb ik ook wat te kijken. :) Lekkere kwaliteit ook. Anaconda wat voor camera gebruik jij om te filmen? :)

Leuk opgezette demo, veel ruimte, bier und bratwurst :)
Ik vond dat er veel matige producten werden geschoten, zeker in de voor Duitse begrippen duurdere categorie. Panda wisselde sterk in kwaliteit, een paar toppertjes, maar ook een aantal aanfluitingen. Ook vond ik die Heron spullen hun geld niet waard. Ik zal de namen nog eens opzoeken van de lijst.
De eindshow was netjes. Zaten een paar fijne effecten bij en natuurlijk lekkere salutes!
Al met al zeker de moeite waard om deze gezellige demo en show te bezoeken.

Weet iemand de naam van t blokje dat op nr 11 geschoten werd? Op de lijst stond daar geen naam en prijs bij maar was een mooi blokje wat een beetje op de concerto Rosso leek.

inderdaad vond panda (niet alles), pyro art en een aantal jorge dingen vrij sterk idd :D
Verder vond ik veel matige cakes tussen zitten moet ik zeggen en erg jammer dat blackboxx nog niet binnen was bij tosch...daarom zijn er ook geen producten geschoten...was er erg benieuwd naar iig!

verder prima vermaakt daar! volgens jaar weer :D

Hierbij nog een aantal foto's van zaterdag... helaas was het veel te vochtig om veel foto's te schieten (was meer bezig met de lens poetsen :p)

13761300.67cbf165.560.jpg

13761301.cdd7d05b.560.jpg

13761302.0d046f88.560.jpg

13761303.187e9d1b.560.jpg

13761304.b2d39e03.560.jpg

13761305.bebadcf3.560.jpg

13761307.91e78c2d.560.jpg

13761308.805f5fc6.560.jpg

13761309.6e000cb6.560.jpg

Zo, ik heb ook weer even tijd voor een review :)

Ondanks de andere locatie, was het weer een echte Toschpyro demo. Guur koud en vochtig, veel mensen op de been, versnaperingen, ultraveel demoproducten, en een eindshow die zeker de moeite waard was! Chapeau voor de organisatie, want dat zat weer prima in elkaar. Bewegwijzering naar een bizarre parkeerplek :p
Gelukkig bleef het de avond volledig droog, hoewel de modder niet echt meewerkte. De wind stond af en toe de goede kant op, maar soms ook de verkeerde. Ik denk dat de wind wat draaide bij de berg, maar diezelfde berg gaf wel een heerlijke echo :blink:
Het vuurwerk bij de demo vond ik over het algemeen van een bedroevend niveau. Morris vond het zelfs zó slecht, dat hij in z'n broek moest pissen van het lachen. Maar zo erg vond ik het ook weer niet, hoewel de meeste cakes gewoon kwalitatief echt uitermate teleurstellend zijn. Ook al is de prijs dan wel erg laag, wat de prijs kwaliteit verhouding goed maakt, je kunt toch in ons eigen land veel beter spul vinden. Ik heb maar weinig echte toppers gezien. De toppers die er waren, vond ik bij verschillende merken. Pyro-Art vond ik - net als vorig jaar - echt ruk. Ook Panda werd ik bepaald niet warm van. Nee, het is goed dat er demo's als deze zijn, want anders schaf je een hoop troep aan! Ik moet de films nog even terugzien, maar ik heb wel wat toppers op mijn lijstje aangestreept. Daar moest je wel wat voor over hebben, want ........de......demo.....werd.....zoooooo.....erg.....traa-haag....geschoten... Lontjes die nat waren, fluitbakken van drie minuten (Wout, genieten hè?). We hebben gewoon twee uur lang naar een demo zitten kijken :bonk:
De prof. show aan het einde was wat magerder dat vorig jaar. Neemt niet weg dat ik hem nog steeds zeer de moeite waard vond. Je staat er gewoon bovenop en de kwaliteit van de shells is uitmuntend. De parachute shells, de colour changing ghost shells...! :droolthum Spul waar ik in ons land alleen maar van kan dromen.
Kwintos en zijn vader weer bedankt voor de lift! :thumbsup: Was weer een leuke avond waar ik wel aan toe was na een drukke week.

Wel een stel ja! Niet van alles, maar een stuk of twintig heb ik er wel gemaakt. Maar moet nog even tijd vinden om ze online te zetten. En tijd is juist waar het aan schort, de laatste weken :p Hopelijk morgenavond...kan ook pas volgende week worden.
Ik had geen statief mee en de lens besloeg af en toe. Moet dus nog kijken hoe de kwaliteit is...

Mooi man! Ik kijk er naar uit. WIl wel weten of dat sommige producten zo slecht zijn als dat hier nu wordt beweerd.

Er zitten natuurlijk slechte producten bij,maar ook heel veel producten waren juist erg goed van jorge,pyroart en panda.Hier nog een paar voorbeelden wat ik echt toppers vind.

http://www.youtube.com/watch?v=N9GPrnLnrBc

http://www.youtube.com/watch?v=VOYNleFpaPk

http://www.youtube.com/watch?v=ltNfo8JcbHI

http://www.youtube.com/watch?v=Ocr7PDkUe4k

http://www.youtube.com/watch?v=cMD-GdxsSfs

http://www.youtube.com/watch?v=H6CQCVJY-zc

En zo kan ik nog wel even doorgaan.:p

Mijn verslagje.
Zaterdag 3 november.
De wekker gaat al vroeg, want om half 10 is Michel er al.
Eerst naar 2 vuurwerkwinkels geweest, 1 daarvan was vuurwerk Orthen.
Waar ik dus een half uur buiten de deur heb gestaan met een sigaar in de kou, omdat Michel en Marchel de vragen voor de quiz moesten bedenken.
En daar mocht ik helaas geen getuige van zijn.
Dus die event gold gaat mijn neus voorbij.

Vanuit Den Bosch naar mij huis gereden en daar van wagens verwisseld.
Een rit van bijna 2,5 uur naar Ornabruck.
Reis gaat voorspoedig, lekker 140 km per uur scheuren op de autobahn.
Laatste stukkie ging dus ook super snel.

Alleen een parkeerplek zoeken was even minder.
We komen in een straatje uit, die afgesloten is.
Een giga gat gaapt ons aan, kijken of we een andere route kunnen rijden.
Not, de spoorbaan en de riviertjes zitten in de weg.
Auto maar geparkeerd en lopen maar.

Het laatste stuk lopen was ik er al klaar mee.
Ik haat het, als ik niet weer hoe lang ik moet lopen.
Michel kent het gegrom en gevloek wel van me, als het allemaal tegen zit.
Maar ja dan toch, we zijn er.
Al snel de Nederlandse enclave gevonden.

Nadat we iedereen begroet hadden, eerst maar even een curryworst halen.
Want mijn horeca spoiler had voeding nodig.
Met een ratler biertje (met appelsap) in de hand weer richting de Nl enclave.
Wachten op de demo.

Leuke producten gezien, maar ook producten wat ik alleen maar de naam afval vuurwerk kan geven.
Een waaier cake van 60 euro, wat overeen komt met het doel potje, wat in de voetbal pakketten van Lesli zit.
Een fluitbak, die mij weer goede herinneringen bracht van de Harten 4 demo.
Een cake die dik overpriced was/is en nog slechtere effecten gaf van de Happy van GBV.

Toch vond ik een aantal cakes wel mooi.
Een aantal cakes van Heron, Weco, Jorge, en Panda vond ik mooi.
Maar in die collecties zitten ook cakes, waarvan ik dacht van hoe kan je dit op de markt brengen.

Finale vond ik super, ik een aantal mensen zeggen dat ie slechter was dan die van vorig jaar.
Ik weet het niet, ik vond er zeer mooie bommen tussen zitten.
Vooral de parachute bommen, schitterend.
Alleen jammer dat er gelijk andere bommen werden geschoten en dat er niet meer naar de parachute's cakes werd gekeken.
Ja ik heb wel gekeken, totdat de watervallen stopten.

Na de demo nagepraat en nog een frietje op.

En weer terug lopen naar de auto.
Her en der wordt er nog vuurwerk in de wijk geschoten.
Opeens horen wij een zevenklapper en daarna een dikke boem.
Wat het was geen idee, misschien een uitje.

Daarna weer terug gereden naar de Betuwe.
En ben ik snel gaan pitten.
Want na 5 rijden was bij mij de koek wel op.

Nu je het zegt die staat op de schietlijst met de aanvang ,deze cake viel mij wel op.
Deze staat op de lijst voor €10 bij pyrotosch

Ruim 75 producten zijn nog eens terug te kijken via deze playlist :)

Thanks, vet handig zo'n playlist! :)

Ik ben alleen nog op zoek naar een waaiercake die afwijkend van de schietlijst geschoten is. Volgens mij was het 1 van die Tulite dingen die er niet was, en toen schoten ze een Panda waaiertje. Ik meende te horen dat het de "Pyroclock" zou zijn, van 20 Euro. Beetje vreemd moment van schieten, want ze zaten toen nog bij de prijzen 10-14 euro dacht ik en ineens die dure tussendoor volgens de speaker. Weet iemand nog welke dat exact was? Ik kom dat ding namelijk niet tegen in de playlist en niet op de site, misschien heb ik de naam niet goed... was wel een vette waaier, dikke boeketten!

Back
Bovenaan