25KG regeling

Lijkt me niet dat hier op gecontroleert word, ik bedoel dan zouden duizenden in overtreding zijn als je nagaat wat een paar boxxen wegen :D

Als het dus zo is dat er in NL een 25kg regel voor consumenten wordt toegepast, dan zou het voor de fabrikanten toch verplicht moeten zijn om zeer duidelijk op de verpakking het netto gewicht aan te geven? Inderdaad wordt dit gewicht vermeld bij een aantal artikelen, maar zeker niet bij alles!
Wordt er van de consument verwacht dat hij al zijn vuurwerk eigenhandig gaat wegen???

Als het dus zo is dat er in NL een 25kg regel voor consumenten wordt toegepast, dan zou het voor de fabrikanten toch verplicht moeten zijn om zeer duidelijk op de verpakking het netto gewicht aan te geven? Inderdaad wordt dit gewicht vermeld bij een aantal artikelen, maar zeker niet bij alles!
Wordt er van de consument verwacht dat hij al zijn vuurwerk eigenhandig gaat wegen???

Ik snap jouw reactie niet: de 25KG-regel gaat over bruto gewicht en jij doet daarom een oproep om het netto gewicht op de verpakking te zetten. Dat heeft in principe niets met elkaar te maken...

Ik snap jouw reactie niet: de 25KG-regel gaat over bruto gewicht en jij doet daarom een oproep om het netto gewicht op de verpakking te zetten. Dat heeft in principe niets met elkaar te maken...

Ik denk dat hij bruto en netto door elkaar haalt. Maar hij bedoeld natuurlijk gewoon het totale gewicht op de verpakking zetten.

bij veel winkels kan je gewoon zoveel halen wat je wilt, die leven zelf al niet de 25kg regeling na. daar begint het hele probleem al.

Yup. Met bruto gewicht in het geval van verpakking bedoel ik het nog ingepakte/gekooide product. Netto in deze is dan enkel de noodzakelijke verpakking.

Dat hoeft nou ook weer niet. Netto is kruitgewicht. Bruto is complete verpakking. Kooi en omdoos heeft niks met het product te maken en dus ook niet met de 25 kilo regeling.

Prima, maar dit beantwoord nog steeds niet mijn vraag:
Wordt er van de consument verwacht dat hij al zijn vuurwerk eigenhandig gaat wegen omdat het gewicht niet standaard wordt vermeld op de verpakking?

Prima, maar dit beantwoord nog steeds niet mijn vraag:
Wordt er van de consument verwacht dat hij al zijn vuurwerk eigenhandig gaat wegen omdat het gewicht niet standaard wordt vermeld op de verpakking?

Nee de winkel waar je het koopt moet daar in principe voor zorgen maar goed dat is toch geen doen lol.:p

Ik weet dat er bepaalde kassaprogrammma's zijn die het bijhouden en dat je dan een melding krijgt als er 25 kg aan vuurwerk is of meer. Maar ik denk dat bijna geen enkele handelaar dit gaat melden aan de koper. Op zijn hoogst geven ze 25kg per keer af en wat de koper er dan mee doet dat zal een zorg zijn.
greetzz

Hier bij mij in de gemeente is er 1 dealer die daadwerkelijk jou niet meer mee geeft als 25kg, heb je meer? Kom dan maar met meer personen:bonk: Dit is trouwens 2 jaar geleden begonnen bij deze dealer dus denk dat ze controle hebben gehad het jaar daarvoor of ergens tijdens die verkoopdagen?

Doen bij mij alle dealers in de buurt. Krijg echt niet meer mee dan 25kg alleen. Het was zelfs zo dat ik het met 2 personen eerst ook niet mee kreeg bij 1 dealer terwijl het 27Kg was. Maar naar wat uitleg van mij kant kregen we het wel mee.

Ja die gasten van de controle kunnen erg kinderachtig zijn dus je kan je dan maar beter aan de regels houden wat dat betreft.

Ik wil een bestelling plaatsen van 5 cakeboxen en wat cakes. Met hoeveel man moet ik dit gaan ophalen denken jullie?
Het lijstje:
Zena mayhem
zena mixed box
zena colour box
chrackling chry 2.0
zena triumph
original's finest
zena nr 1
the force

Ik wil een bestelling plaatsen van 5 cakeboxen en wat cakes. Met hoeveel man moet ik dit gaan ophalen denken jullie?
Het lijstje:
Zena mayhem - 9kg
zena mixed box - 9kg
zena colour box - 9kg
chrackling chry 2.0 - 9kg
zena triumph - 6kg
original's finest - kan ik niet vinden
zena nr 1 - kan ik niet vinden
the force - kan ik niet vinden

Dus minstens met 3 officieel denk ik (42kg bekend). Tenzij de laatste 3 onder de 2kg per stuk blijven.

Het is wat bij elkaar gesprokkeld van internet, dus rechten kan ik er niet aan ontlenen ;)

Dus minstens met 3 officieel denk ik (42kg bekend). Tenzij de laatste 3 onder de 2kg per stuk blijven.

Het is wat bij elkaar gesprokkeld van internet, dus rechten kan ik er niet aan ontlenen ;)

thanks maar dan denk ik dat de original's finest box ook zo'n 10kg weegt en de crackling chry niet want dat is een losse cake net als de laatste 2. Nu heb ik een beetje een indicatie.

Is de crackling chry 2.0 echt 9kg bruto?:0 kan het nergens terugvinden maar wel een dikke bak dan haha heb hem dit jaar voor het eerst

Is de crackling chry 2.0 echt 9kg bruto?:0 kan het nergens terugvinden maar wel een dikke bak dan haha heb hem dit jaar voor het eerst

lijkt me niet want het is een losse cake zoals ik al zei en heeft 500gram kruit, dat zou betekenen dat de rest van dat ding 8.5 kg moet wegen en dat is niet realistisch denk ik.

Ik heb een Karton crackling chry 2.0 (4 stuks) en nog 3 andere cakes bij zena besteld en op het afhaalbewijs staat een gewicht van 21kg in totaal. Dus kan die CC 2.0 nooit 9kg per stuk zijn.

Back
Bovenaan