Ik vraag me af waar je dat vandaan hebt. In het vuurwerkbesluit heb ik het niet gevonden in ieder geval.De consument mag het 3 dagen vervoeren de rest van het jaar niet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Ik vraag me af waar je dat vandaan hebt. In het vuurwerkbesluit heb ik het niet gevonden in ieder geval.De consument mag het 3 dagen vervoeren de rest van het jaar niet.
Ik vraag me af waar je dat vandaan hebt. In het vuurwerkbesluit heb ik het niet gevonden in ieder geval.
Hoi Vuurwerkliefhebber, kan je je bron vermelden? Ik meen me te herinneren dat afgelopen jaar het verbod op vervoer tijdelijk was uitgebreid om ervoor te zorgen dat er geen (legaal) vuurwerk uit het buitenland gehaald kon worden. Dit verbod op het vervoer zou weer opgeheven zijn op 2 Januari. Bij mijn weten mag je het hele jaar als consument gewoon tot max 25kg vuurwerk vervoeren?
Ik begrijp verder echt niet dat het mogelijk is om compounds in Nederland toe te staan die zwaarder zijn dan 25 kg? Je mag zelf niets wijzigen aan vuurwerk, dus je mag die compound ook niet splitsen in 2 delen zodat je ze apart op kan slaan? Is dit trouwens iets dat HVLV ook op de agenda heeft staan om aan te kaarten?
Ben juist blij dat compounds hebben alleen de 25kg regel vindt ik maar niks. 50kg is net iets beter ivm compounds.
Vraag het de politie zelf maar is. Ze zeggen het zelf ook al. Vuurwerk wordt 3 dagen vrij verkocht en mag 3 dagen vervoerd worden vrij tot 25kg verder is het verboden buiten de toegestane tijd. Betrappen ze je toch met vuurwerk kun je zeker weten wel zeggen ben het kwijt.
Maar de politie maakt de regels niet, dat doet onze regering. Politie kan hooguit interpreteren waarna je het objectief kan laten toetsen bij een rechter.Vraag het de politie zelf maar is. Ze zeggen het zelf ook al. Vuurwerk wordt 3 dagen vrij verkocht en mag 3 dagen vervoerd worden vrij tot 25kg verder is het verboden buiten de toegestane tijd. Betrappen ze je toch met vuurwerk kun je zeker weten wel zeggen ben het kwijt.
Maar de politie maakt de regels niet, dat doet onze regering. Politie kan hooguit interpreteren waarna je het objectief kan laten toetsen bij een rechter.
Vraag het de politie zelf maar is. Ze zeggen het zelf ook al. Vuurwerk wordt 3 dagen vrij verkocht en mag 3 dagen vervoerd worden vrij tot 25kg verder is het verboden buiten de toegestane tijd. Betrappen ze je toch met vuurwerk kun je zeker weten wel zeggen ben het kwijt.
@Vuurwerkliefhebber34
@thermite
Dit staat er in het vuurwerk besluit:
Artikel 1.2.4
Lid 1: Het is verboden vuurwerk of pyrotechnische artikelen voor theatergebruik voorhanden te hebben buiten een inrichting als bedoeld in:
a.artikel 1.1.4;
b.artikel 2.2.1, 3.2.1 of 3A.2.1 waarvoor een omgevingsvergunning is verleend die betrekking heeft op de opslag van vuurwerk;
c.artikel 2.2.1 waarvoor een melding is gedaan krachtens artikel 2.2.4.
Lid 2: Het eerste lid is niet van toepassing:
a.tijdens de perioden dat consumentenvuurwerk ingevolge artikel 2.3.2 ter beschikking mag worden gesteld of ingevolge artikel 2.3.6 tot ontbranding mag worden gebracht, indien niet meer dan 25 kilogram consumentenvuurwerk voorhanden is;
b.buiten de perioden, bedoeld onder a, indien niet meer dan 25 kilogram consumentenvuurwerk voorhanden is op een plaats die niet voor het publiek toegankelijk is;
Lid 2 toevoeging b, zegt dus eigenlijk al dat je op een niet voor publiek toegankelijke plaats (jouw eigen auto dus), tot 25kg voorhanden mag hebben, buiten de perioden zoals o.a. bedoeld in artikel 2.3.2 (wat de verkoopdagen regelt).
Het vuurwerkbesluit behandeld dus wel degelijk het vervoer en wanneer dat wel en niet mag. Het mag dus altijd in de auto vervoert worden. Waar ik eerder stelde dat dat niet zomaar in de auto mee mag bij bijvoorbeeld woon werkverkeer o.i.d, lijkt het er nu zelfs op dat je het eigenlijk altijd in de auto mag hebben liggen.
Dat ik de huidige 25kg regeling erg krom vind, juist met de komst van compounds en dat er alleen nog maar siervuurwerk, dus voornamelijk cakes, boxen en compounds worden verkocht, welke al een behoorlijk verpakkingsgewicht hebben, is weer een ander verhaal en ik hoop dat we met HVLV, de BPN, de Federatie, VuurwerkCheck, enz. het voor elkaar kunnen gaan krijgen dat deze regeling van tafel gaat en veel realistischer gaat worden. Het huidig beschikbare vuurwerk is veel veiliger, juist door het verpakkingsgewicht, waardoor het minder snel omvalt, dan moet je ook aanmoedigen om voor de meest veilige producten te kunnen kiezen en niet dat iemand zelfs met 1 product (een dubbele compound van meer dan 25kg burto) al in overtreding is. Iemand die dat wil, moet toch minimaal 4 van die compounds aan kunnen schaffen en vervoeren + opslaan, daar is niets onveiligs aan.
Heb de betreffende agent weer gesproken vandaag. En 1 ding was me duidelijk. Je mag vuurwerk voor handen hebben 25KG mits een gekoelde plaats en niet publiekstoegankelijk.
Echter mocht de politie je met vuurwerk pakken, dan pakken ze het ook direct af want diezelfde auto kan publiekstoegankelijk worden. Verder vindt ik het een prima stuk ook met de wetten maakt een hoop duidelijk. De agent is duidelijk geweest schrikt het af nee. Alleen pakken ze het af voor onderzoek of het legaal/illegaal is en de herkomst van.
Maar bedankt voor je info ik kon er zeker wat mee. Gaf ook aan er zijn geen bronnen van mijn kant via deze weg ben ik wel wijzer