25KG regeling

Moord en te snel is wel een verschil maar hoeveel doden vallen niet door te snel rijden dus in zekere zin ben je een potentiele moordenaar ja maar dat zijn 2 verschillende dingen.

10 cobras of 200kg legaal vuurwerk? Punt is dat hier moraalridders klagen over een cobra maaf zelf ook zwaar veel vuurwerk hebben en afsteken. Ook zij helpen met een vuurwerkverbod maar dat willen ze niet toegeven omdat het hun regels zijn maar niet DE regels. De EOD komt gewoon als je 200kg legaal hebt. Wij helpen allemaal mee aan een vuurwerkverbod. Alleen als je legaal tot 25kg niet en dat in de tijd afsteekt dat het mag.

Moord en te snel is wel een verschil maar hoeveel doden vallen niet door te snel rijden dus in zekere zin ben je een potentiele moordenaar ja maar dat zijn 2 verschillende dingen.

10 cobras of 200kg legaal vuurwerk? Punt is dat hier moraalridders klagen over een cobra maaf zelf ook zwaar veel vuurwerk hebben en afsteken. Ook zij helpen met een vuurwerkverbod maar dat willen ze niet toegeven omdat het hun regels zijn maar niet DE regels. De EOD komt gewoon als je 200kg legaal hebt. Wij helpen allemaal mee aan een vuurwerkverbod. Alleen als je legaal tot 25kg niet en dat in de tijd afsteekt dat het mag.

Ik koop wel meer dan 25kg maar bewaar het niet op 1 plek. Verdeel het onder familie en vrienden die ik tegenwoordig ook mee laat betalen. Werkt prima als je het ernaar toe brengt, zien ze gelijk waarvoor ze meebetalen :). Of het precies 25kg is weet ik niet maar ze zullen bij mij geen muurtje van meerdere compounds of cakes vinden.

Ik koop wel meer dan 25kg maar bewaar het niet op 1 plek. Verdeel het onder familie en vrienden die ik tegenwoordig ook mee laat betalen. Werkt prima als je het ernaar toe brengt, zien ze gelijk waarvoor ze meebetalen :). Of het precies 25kg is weet ik niet maar ze zullen bij mij geen muurtje van meerdere compounds of cakes vinden.

meer dan 25kg vervoeren is ook niet toegestaan officieel.
in DE/of BE ophalen ook niet ( mocht je dat doen )

best knap als je je ECHT aan alle regels houd maar of je er nou echt iets mee bereikt.
misschien voor je eigen gevoel.

best knap als je je ECHT aan alle regels houd maar of je er nou echt iets mee bereikt.

In mijn twingotjes past ook niet zoveel.

Vind het trouwens wel raar dat winkels er niet zo happy mee zijn als je bestelling apart ophaalt ipv van alles samenvoegt en het in 1 keer meeneemt.

Vind het trouwens wel raar dat winkels er niet zo happy mee zijn als je bestelling apart ophaalt ipv van alles samenvoegt en het in 1 keer meeneemt.

Het is ind een stukje gemoedsrust , niet bang om alles kwijt te zijn bij verkeerscontrole of bij thuis bezoek omdat de buren hebben gebeld...

In NL is gelukkig meer dan genoeg mooi spul maar uit DE mag toch gewoon mits NL omschrijving en tot 25kg ?

Zo aan de lijstjes te zien hier is 100kg+ totaal geen uitzondering. 6 compounds en je zit er al aan, en dan vaak ook nog modificeren dus 1.3G en word het ook een "misdrijf"?! Met een beetje pech komt zelfs de EOD langs als iemand wat cakes op ontstekers heeft zitten aangezien de kennis van de politie echt dramatisch is.

Ik blijf erbij, 99.9% van alle liefhebbers zijn gewoon in overtreding in Nederland of ze nu 100% legaal kopen of niet dat maakt niet uit.

En ja ik koop zelf nog gewoon prof vuurwerk, legaal vuurwerk, meer dan 25kg en ik modificeer het ook nog eens, en de hele buurt vind het prachtig 31 Dec.
Modificeren is een misdrijf, dat heb je goed gegokt. Dus doorlonten van een legale cakebox ook. Goed gegokt ;)

Er is altijd een grijs gebied. Een 100 shots 30mm profblok zal wenig andere overlast geven dan een 100 shots 30mmm nederands blok, los vn een wellicht wat hardere knal omdat dat bij prof spul een hogere grens in ligt.

Maar... 50mm of zelfs 75mm sierblokken die nogwel eens aangeboden werden (geen idee of dat mu nog zo is?), of de cobra's die je overal tegenkomt vind ik een ander verhaal.

200 kg legal siervuurwerk is voor mij gevoelsmatig meer een uitzondering dan 10 cobra's, maar dat is persoonlijk.
Tot een bepaald geluidsniveau en tijdsduur ervaren mensen het nog niet direct als overlast. Daarbij kan een kleine hoeveelheid cobra's misscjien wel gelijk getrokken worden met een serieuze partij nederlands vuurwerk, dat ben ik wel met je eens.

Invoeren vnuit Belgie en Duitslnd mag zeer zeker wel, alleen onder hele strikt voorwaarden. Producten moeten een Nederlandse gebruiksaanwijzing hebben en binnen de in het RACT aangewezen legale catehorien en kruitinhoud vallen. Alleen tijdens de in Nederland toegestane verkoopdagen etc.

Nee, ik verzin het niet. Dat is het officiele standpunt van de Nationale Politie en IL&T (toezichthouder op transport gevaarlijke stoffen)

Het is ind een stukje gemoedsrust , niet bang om alles kwijt te zijn bij verkeerscontrole of bij thuis bezoek omdat de buren hebben gebeld...

In NL is gelukkig meer dan genoeg mooi spul maar uit DE mag toch gewoon mits NL omschrijving en tot 25kg ?

Mits maximaal 25KG, Nederlandse omschrijving én het voldoet aan onze regelgeving.

Ik haal mijn grootste bestelling met 3 personen en auto's op. Daarnaast sla ik het op bij verschillende buren die thuis zijn met oud en nieuw.
Je zit zo aan de 25KG, dit lijkt me een prima oplossing zo.
Al blijft deze regel erg achterhaald, 2 compounds en je hebt de limiet al bereikt. Gelukkig vinden de buren het geen p probleem.

Haha.. laat me niet lachen mensen. "Ik haal het met meerder mensen op, ik verdeel het over vrienden, familie buren, heb zelf dus nooit meer dan 25kg liggen." Haha, hou je jezelf toch gewoon voor de gek. Kom op man, gaan jullie dan om 18u even langs je vrienden enz, om iedere keer een paar cakes op te halen? Ben je dan niet de hele avond aan het rondrijden? :p

Bij vrienden en familie is inderdaad niet handig lijkt me, maar bij buren kan ik het gewoon even ophalen ;)

Haha.. laat me niet lachen mensen. "Ik haal het met meerder mensen op, ik verdeel het over vrienden, familie buren, heb zelf dus nooit meer dan 25kg liggen." Haha, hou je jezelf toch gewoon voor de gek. Kom op man, gaan jullie dan om 18u even langs je vrienden enz, om iedere keer een paar cakes op te halen? Ben je dan niet de hele avond aan het rondrijden? :p
Amen. Hoewel bij de buren in principe nog zou kunnen. Maar het blijft vrij beperkt inderdaad wat je "elders" kwijt kan.

Ik laat het in de auto staan voor de deur waar ik oud en nieuw vier.

Invoeren vnuit Belgie en Duitslnd mag zeer zeker wel, alleen onder hele strikt voorwaarden. Producten moeten een Nederlandse gebruiksaanwijzing hebben en binnen de in het RACT aangewezen legale catehorien en kruitinhoud vallen. Alleen tijdens de in Nederland toegestane verkoopdagen etc.

Nee, ik verzin het niet. Dat is het officiele standpunt van de Nationale Politie en IL&T (toezichthouder op transport gevaarlijke stoffen)

Bijna goed, op het gedeelte m.b.t. de instructies na. Een Nederlandse handleiding op consumentenvuurwerk dat is aangekocht buiten Nederland is niet nodig, het vuurwerkbesluit stelt onder 2.1.3 sub. 5:

In afwijking van het vierde lid worden de aanduiding en de gegevens, bedoeld in het eerste en tweede lid, op consumentenvuurwerk dat aan de consument zal worden aangeboden in een andere lidstaat van de Europese Unie gesteld in de officiële taal of talen van het desbetreffende land.

Bijna goed, op het gedeelte m.b.t. de instructies na. Een Nederlandse handleiding op consumentenvuurwerk dat is aangekocht buiten Nederland is niet nodig, het vuurwerkbesluit stelt onder 2.1.3 sub. 5:

He, dat is wat nieuws voor mij. Dank! Is dat recent veranderd dan?

maar je wordt ook wel de " illegaliteit" ingedrukt met de 25 kg bruto regel. Vorig jaar een compound gehad waar een dikke houten plaat onder zat. Heel goed ivm de veiligheid. Maar wel direct 2 kg wat meetelt in de 25 kg regeling.
1 grote en een kleine compound en je zit al aan de max...

MOeilijk doen om het moeilijk doen noem ik het...

Pronk heeft een keer een hele dikke boete gekregen, € 20.000,- voor het herhaaldelijk meegeven van meer dan 25KG per klant. Daarna deden ze ook heel lastig als je meer mee wilde nemen, logisch natuurlijk.

Zo te lezen op het forum / in de media zijn die controles dit jaar wel degelijk gehouden. Dus het naïeve dat dat nooit gaat gebeuren mag ook wel verdwijnen. Het erge is dar er een averechts effect wordt gecreëerd, want waarom illegaal bezig zijn met NL F2 vuurwerk als je net zo goed dan F4 blokjes kan kopen?

Back
Bovenaan