25KG regeling

Iemand ervaring met meld misdaad anoniem? Iemand wel eens geprobeerd om "misdaad" te melden? Hoe serieus nemen ze een melding dat de buurman "heel veel dozen" naar binnen gaan. Komt het dan echt door de filmpjes die de jongens maken maar waarom wordt de ene wel aangehouden en gevonden en de andere niet. Als het PTD was dan weten ze bij de politie ook dat helft ontbreekt. Maar andere youtubers kunnen hun gang gaan met teveel kilo, ook een beetje scheef

Iemand ervaring met meld misdaad anoniem? Iemand wel eens geprobeerd om "misdaad" te melden? Hoe serieus nemen ze een melding dat de buurman "heel veel dozen" naar binnen gaan. Komt het dan echt door de filmpjes die de jongens maken maar waarom wordt de ene wel aangehouden en gevonden en de andere niet. Als het PTD was dan weten ze bij de politie ook dat helft ontbreekt. Maar andere youtubers kunnen hun gang gaan met teveel kilo, ook een beetje scheef

Kansen. Net de pech dat je in de spotlight staat. Daarnaast, als je zo vol staat te vloggen verdien je het ook bijna.. Naïeve grootheidswaan als je het een naam wil geven.

Misschien ligt het aan mij hoor maar in de wet staat "onverpakt" vuurwerk waar die 25 kg regel op slaat.

Als ik een compound doos heb met kooi is het toch verpakt?Capture.jpg

Stel dat knal en pijlen verboden worden, dan moet er op zn minst een overeenkomst komen tussen de importeurs en branchevereniging en overheid dat dit aantal omhoog gaat en/of veranderd word in KG NEM.

Dit zal een stimulans zijn voor de Nederlandse Compound boxen, en zal dus een positief gevolg hebben!

Stel dat knal en pijlen verboden worden, dan moet er op zn minst een overeenkomst komen tussen de importeurs en branchevereniging en overheid dat dit aantal omhoog gaat en/of veranderd word in KG NEM.

Dit zal een stimulans zijn voor de Nederlandse Compound boxen, en zal dus een positief gevolg hebben!
Hahs geloof je het zelf? 25kg is al levensgevaarlijk.

De brance hebt niks aan te willen, alleen maar hopen je cake's en cakeboxen nog mag afsteken..

Hahs geloof je het zelf? 25kg is al levensgevaarlijk.

De brance hebt niks aan te willen, alleen maar hopen je cake's en cakeboxen nog mag afsteken..
Branche legt zelf deze wijziging op, zij kwamen zelf met het idee om pijlen en F3 singles te verbieden.... de F2 singles wordt nog over gesproken... maar die gaan er ook vast wel uit.

Ik hoop dat Kaboom zijn reactie sarcasme was. Want ik mag wel een gastank in huis hebben van 12999 liter, zonder vergunning. Maar 50 kilo vuurwerk... poeh poeh

Ik hoop dat Kaboom zijn reactie sarcasme was. Want ik mag wel een gastank in huis hebben van 12999 liter, zonder vergunning. Maar 50 kilo vuurwerk... poeh poeh

Waar ik me vooral over verbaas is dat 'pochen' met vangsten van '221kg' zoals op pagina 32. Ten eerste kan je al vraagtekens erbij zetten of dat gewicht wel klopt en ten tweede zien we in dit geval veel Duits vuurwerk, waar de verhouding karton/kruit veelal nog groter is dan bij Nederlandse producten. Een plaat van 30kg en 2,5kg kruit is echt niet ongewoon. Zo lang de lonten zijn afgedekt kan je met een gasbrander de boel nog bewerken zonder dat de 'verbund' af zal gaan. Qua kilo's is zo'n ding dus verboden in huis op te slaan.

Wat wel mag is 25kg aan cat 1 pili crackers. Die bestaan uit circa 95% pyrotechnisch materiaal. Je houdt dus circa 23,75kg aan sas over. De lontjes liggen alvast open. Dit mag je wel op je zolderkamer bewaren.

Ik woon toch liever naast iemand die een twintigtal dozen compounds op de zolder heeft staan, dan iemand die 25kg aan cat 1 pili crackers heeft liggen..

Je mag als persoon meer dan 25KG voorhanden hebben, enkel mag het niet op 1 adres liggen. Let wel op, adres. Dus niet in de woning en alsnog ook 25KG in de schuur. Je mag met toestemming natuurlijk wel bij de buren 25KG opslaan als dit ook van jou is. Zo heb ik dat enkele jaren gedaan toen ik nog eigen shows schoot op de 31e. *Kuch*.

de 25 kg regeling is naar mijn inzicht ontstaan vanuit de regelingen die voor winkeliers zijn getroffen.
Tot 25 kg is er geen meldplicht vanaf 25 kg wel en van een zeker gewicht zijn ze vergunningsplichtig ( dacht 250 kg ? )

Het lijkt er op alsof in het verleden een overijverige ambtenaar de vrijstelling voor het mkb (wat toen nog 10 kg was , nu 25) heeft overgeprojecteerd op de burger.
Klopt van geen kant , want je plaatst regels die gelden voor de handel 1 op 1 over op de consument?
Ik heb verder nergens iets over veiligheidsmarges gevonden terwijl daar wel over word gepraat bij de overtreding ?
Blijf het een gek verhaal vinden waar voor mijn gevoel toch bepaalde zaken niet kloppen.

Nee het heeft niets te maken met winkeliers of vergunningen. Het is bij wet vastgelegd dat een particulier niet meer dan 25KG consumentenvuurwerk voorhanden mag hebben, daar is geen vrijstelling voor. Enkel als bedrijf met de juiste papieren en de daarbij behorende juiste opslag mag je meer dan 25KG hebben, maar dan ben je een winkel of een schietbedrijf.

Back
Bovenaan