happy4ever1968
VWC lid
Man (25) omgekomen door vuurwerk in Groningen
De man die vorige week zwaargewond raakte bij het afsteken van vuurwerk, is in het ziekenhuis bezweken aan zijn verwondingen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Dat vrees ik ook.Triest verhaal weer. Denk dat er de komende jaren meer van dit soort berichten gaan komen. Zwaar spul is geen speelgoed en ben bang dat het zware spul alleen maar gaat toenemen wanneer het verbod er is.
Hoe droevig dit verhaal ook is, ik hoop dat er nog iets van geleerd wordt, al is het maar bewustwording.Triest verhaal weer. Denk dat er de komende jaren meer van dit soort berichten gaan komen. Zwaar spul is geen speelgoed en ben bang dat het zware spul alleen maar gaat toenemen wanneer het verbod er is.
Precies. Hoe tragisch het ook is, amateurpyro's lezen de gebruiksaanwijzing van consumentenvuurwerk al niet, denken het wel te weten (erboven hangen zonder brilletje enzo), en met dit soort zware spul ook niet. Straks gaat papa bij de betonvlechter op de hoek van die balletjes halen, en die zet je toch rechtop op de grond dan gaat ie omhoog zo'n vuurpijl en gewoon bij grijze lontje aansteken enz etc.... Die handelaar gaat voor 't geld als altijd, gaat van eigen verstand gebruiker uit en online kun je de buizen niet meer krijgen. Feest! Zo zonder veilig vuurwerk! Feest!Vervelend.
Er zullen de komende jaren wel meer van zulke berichten verschijnen als de overheid de reguliere burger de zwarte markt op heeft geduwt na hun vuurwerkverbod.
Ja, 25-jarige man overleden aan vuurwerk.Is er bekend wat er gebeurt is?
Been there. 1 van de redenen dat mij mij de traditie is ontstaan om zelf niet tussen 0.00 en 0.20 af te steken. Al is dat op m'n huidige stookplaats minder penibel dan voorheen.Het geen waar ik mij zorgen om maak zijn de omstanders of ons liefhebbers die buitenstaan en geraakt kunnen worden door zo’n ononwetende.
Ik heb het idee dat er in '90/'00 veel meer zelfmaak shit was. Je weet wel. 80 strijkers in een ijzeren pijp, maar dat moet je wel even dichtlassen.Triest, maar zoals zovaal hier gezegd.. hier gaat een siervuurwerkverbod (want dat is het praktisch gezien) totaal niets aan helpen.
Vroeger, en dan bedoel ik de tijd ‘90/‘00 dat je bog wat rotjes en strijkers en nitraten in NL en belgie kon kopen, gebeurde toch veel minder zware ongelukken? Sinds er dingen verboden zijn geworden, is het illegale spul meer en zwaarder op de markt gekomen
Vreselijk bericht om te lezen, wat een ellende.Dat is geen leeftijd om te gaan.. Sterkte voor alle nabestaanden.
(Hoe raar het als pyro ook klinkt.. Ik ben echt blij dat mijn zoon het virus niet overgenomen heeft van mij. Er is zoveel troep op de markt en dat wordt alleen maar meer inderdaad de komende jaren)
Ja.. Die van mij ook 14, hij vindt het leuk met oud en nieuw zelf maar is er verder niet mee bezig. Ik weet iig zeker dat hij niet met cobra's rondloopt, heeft hij ook de vrienden niet voor.Vreselijk bericht om te lezen, wat een ellende.
Snap helemaal wat je bedoelt. Mijn zoon is 14 en vind het prachtig, maar had het totaal niet erg gevonden als dat niet zo was geweest. Hoevaak ik hem ook waarschuw enzo, het blijven pubers.