23KM Chinese rol poging OF Guinnes Book of Records

Status
Niet open voor verdere reacties.

Torrr

VWC lid
Ik hoorde gisteren al iets op een ander forum over deze actie en las het net ook weer op een ander forum, daarom post ik hem ook maar op VWC. Ik ben benieuwd waar en wanneer.. lijkt me wel een super spektakel :D

Original gaat een poging doen om in het Guiness Book te komen door2300 Chinese rollen aan elkaar te knopen.
Tijd en locatie zijn nog niet gegeven maar het zal de hele dag gaan knallen.

Laatst bewerkt:
Hallo dan hahahahaha. 23KM dat is nogal een lengte! uit gaande van een mooie rol 100.000 schots a 15M dat zijn rond de 1500 Rollen.. tering hahahaha

Hallo dan hahahahaha. 23KM dat is nogal een lengte! uit gaande van een mooie rol 100.000 schots a 15M dat zijn rond de 1500 Rollen.. tering hahahaha

2300 stuks zoals boven vermeld:D

Hoop dat original een aardige sponsor heeft gevonden zal aardig wat gaan kosten. Wel een gaaf initiatief.

Waanzinnige onderneming van Original Fireworks. Mocht het plaatsvinden dan ben ik er zeker bij. 23 kilometer is trouwens geen 2300 Chineze Rollen.

Dan ben ik eens benieuwd. Op het jaarlijkse PGI Fire Fest in Amerika worden ook altijd van deze zogenaamde megastrings ontstoken. Op foto's wat ik heb gezien is dit gigantisch en moet deze string in de vorm van een Y met een enorme kraan worden opgetakeld. Als het doorgaat wil ik dit niet missen.

Het deed me inderdaad direct denken aan PGI, wat een geniaal plan zeg!
Als het doorgaat, ben ik zeker van de partij! Dat word kruitdampen snuiven.. :p

City lights 'longest' firecracker string
BEIJING
Mon Oct 29, 2007 8:46am
Reuters - A city in China's central Hunan Province set off a 20 km (12.4 mile) string of firecrackers this week -- despite failing to persuade Guinness World Records to verify the event, the Xinhua news agency said on Saturday.

Oddly Enough

The string of firecrackers stretching from Dayao Town to Liuyang City, China's biggest firecracker producer, exploded for 68 minutes, littering the ground with debris and touching off an explosion of criticism from newspapers across the country.

"We hope the success of making the longest firecracker will increase the confidence of producers and make our city well known across the country," Xu Qiangguo, head of the Liuyang Firecrackers Bureau, was quoted as saying by Xinhua.

The event, co-sponsored by local fireworks plants and the local government, cost more than 800,000 yuan ($107,000).

But no official Guinness World Record representative accepted the invitation to attend the event, and outside media said the town's efforts had been wasted.

"Unless the firecrackers are supposed to be part of a cinema scene of raging war, what benefits can come from setting off 20 kilometers of fireworks?" asked the Beijing Times.

Xu disagreed. "I don't think it's a waste of money because we got what we wanted: extensive media coverage and more orders."

Chinese are frequent and enthusiastic users of firecrackers during traditional festivals, especially the Lunar New Year holiday which falls next year on February 7. They are traditionally believed to scare away evil spirits and bring good fortune.

Chinese towns have staged a variety of fantastic 'records', including the world's largest mooncake, the world's longest whisper and the most people ever to fit on a golf course.

"It's high time to call off applications for the professed 'longest' or 'most' records, such as 10,000 people eating hotpot and 10,000 people washing their feet together. They lack social significance as well as scientific and technical skills," said an editorial in the Guangzhou Daily, which called the event a "real burden for the local economy."

A ban on firecrackers in central Beijing was lifted in time for last year's lunar New Year festivities, to the loud joy of Beijingers.
Record staat nu dus op 20km gemaakt door de Chinezen.

Erg leuk idee, als dit word uitgevoerd ben ik er ook zeker bij.
Iedereen wat sponsoren aan Original, en de dag erna lekker met zijn alle vegen. :p

The event, co-sponsored by local fireworks plants and the local government, cost more than 800,000 yuan ($107,000).

Dat word een duur grapje voor original:P

Hahahha,sodemieters!!
Das knallen geblazen zeg!
Hoe lang duurd dat wel niet 23 km aan matten!

Gr

Hahahha,sodemieters!!
Das knallen geblazen zeg!
Hoe lang duurd dat wel niet 23 km aan matten!

Gr

Het Chinese record staat op 20 kilometer en duurde een uur en 8 minuten. In 1988 was het record rond de 5 kilometer en toen duurde het 9 uur en 27 minuten! Maar ik ga er vanuit dat er toen ''normale'' matten werden gebruikt en in China de Celebration Cracker die hopelijk Original Fireworks ook gaat gebruiken (geeft in ieder geval een mooie rode loper van 23 kilometer in dit geval).

Dat word een duur grapje voor original:P

afgelopen jaar genoeg van ons verdiend met de woekerwinsten :wink:

ze zouden 't ook naar Haïti of elders kunnen sturen waar het harder nodig is dan hier voor de eigen publiciteit. Of een steentje bijdragen in vuurwerkthuisland China. Geef alle medewerkers van de fabriek een bonusje ofzo :p

whaha wat gaaf hier wil ik wel bij zijn mocht dit feestje door gaan!
fckng hell 23 km das echt een heel eindje!

afgelopen jaar genoeg van ons verdiend met de woekerwinsten :wink:

ze zouden 't ook naar Haïti of elders kunnen sturen waar het harder nodig is dan hier voor de eigen publiciteit. Of een steentje bijdragen in vuurwerkthuisland China. Geef alle medewerkers van de fabriek een bonusje ofzo :p

JUIST!! Ben ik helemaal met je eens. Heel gaaf natuurlijk, zo'n megastring maar ook ontzettende geldverspilling en dat voor een paar uurtjes knallen. Laat dan je neushaar een meter groeien, kom je ook in het guinness book.....

JUIST!! Ben ik helemaal met je eens. Heel gaaf natuurlijk, zo'n megastring maar ook ontzettende geldverspilling en dat voor een paar uurtjes knallen. Laat dan je neushaar een meter groeien, kom je ook in het guinness book.....

jij bent een van de mensen die er voor zorgt dat er jaarlijks circa 80 miljoen euro de lucht in wordt geschoten op oud en nieuw..
nu moeten jullie niet schijnheilig gaan lopen doen.

daarbij kosten vuurwerkshows ook geld, en daar hoor ik niemand over zeiken.

sneu voor de mensen in haïti, maar daar heeft Original verder geen boodschap aan.

ik vind het een top idee van original. ik heb hier nog een 90 schots matje liggen die ik graag wil doneren :D

jij bent een van de mensen die er voor zorgt dat er jaarlijks circa 80 miljoen euro de lucht in wordt geschoten op oud en nieuw..
nu moeten jullie niet schijnheilig gaan lopen doen.

daarbij kosten vuurwerkshows ook geld, en daar hoor ik niemand over zeiken.

sneu voor de mensen in haïti, maar daar heeft Original verder geen boodschap aan.

ik vind het een top idee van original. ik heb hier nog een 90 schots matje liggen die ik graag wil doneren :D

zeker ook niks gestort op 555?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan