2" Big Chill

Ik vroeg ooit een keer op dit forum of die van de buren of 50mm single shots ook op winkel demo's geschoten worden. Daar werdt als antwoord op gegeven dat dit (vaak) niet gebeurden omwille van de veiligheidsafstanden.

Kan iemand mij vertellen wat die afstanden precies per product groep zijn?

Ik vroeg ooit een keer op dit forum of die van de buren of 50mm single shots ook op winkel demo's geschoten worden. Daar werdt als antwoord op gegeven dat dit (vaak) niet gebeurden omwille van de veiligheidsafstanden.

Kan iemand mij vertellen wat die afstanden precies per product groep zijn?

Bij mijn weten wordt voor consumenten vuurwerk deze afstanden gebruikt:

a. Grondvuurwerk
15 meter
b. Luchtvuurwerk met kaliber tot en met 1 inch
40 meter
c. Luchtvuurwerk met kaliber vanaf 1 inch tot 2 inch
60 meter

Bij mijn weten wordt voor consumenten vuurwerk deze afstanden gebruikt:

a. Grondvuurwerk
15 meter
b. Luchtvuurwerk met kaliber tot en met 1 inch
40 meter
c. Luchtvuurwerk met kaliber vanaf 1 inch tot 2 inch
60 meter

Maar er wordt regelmatig 30mm geschoten op een demo, dus als het voor zowel 1 (25mm) t/m 2 (50mm) inch 60 meter is, dan moeten 2 inch single shots toch gewoon kunnen bij een demo, gezien ze toch al die afstand voor standaard 30mm cakes moeten hebben?

Ik heb via de email contact gehad, wilde weten of mijn pakbon goed was overgekomen.
In het antwoord wat ik vandaag terug kreeg gaf kreeg ik het volgende antwoord:

"Binnenkort gaan we aan de slag met de wijze waarop ze bij jullie terecht gaan komen. Wordt vervolgd…"

We moeten nog even geduld hebben dus..... :D

Nog wat gehoord? Ik ben nu toch wel heel erg benieuwd. Vooral waar ze afgehaald kunnen worden. Als ik er speciaal een eind voor moet rijden, is het in mijn geval de moeite niet echt waard. Geen ondankbaarheid maar gewoon een feit... :wink:

Nog wat gehoord? Ik ben nu toch wel heel erg benieuwd. Vooral waar ze afgehaald kunnen worden. Als ik er speciaal een eind voor moet rijden, is het in mijn geval de moeite niet echt waard. Geen ondankbaarheid maar gewoon een feit... :wink:
denk dat we eind december de info wel krijgen :)

Back
Bovenaan