14-03-2008 Geel Palmenmarkt

moontan

VWC lid
Vrijdag 14 maart 2008
Aanvang 22.00 uur
Waar: Geel (Belgie) Tussen Stadhuis en de Werft

Van vrijdag 14 maart tot en met dinsdag 18 maart strijken de kermiskramen weer neer in Geel en dit uiteraard naar aanleiding van Palmenmarkt, de grootste kermis van de Zuiderkempen. Traditioneel kan je hier de spectaculairste attracties terugvinden. Blijf je liever veilig met je beide voetjes op de grond? Ook dan is Palmenmarkt zeker een bezoekje waard!

Eén keer per jaar mag je alle regels en reglementen in de wind slaan en je eens helemaal laten gaan. Wat denk je er bijvoorbeeld van om zonder visvergunning eendjes aan de haak te slaan, opzettelijk een kettingbotsing te veroorzaken of zonder vliegbrevet een straaljager te besturen? In de viskraam, botsauto's en draaimolen mag het allemaal!

Opening met clown Pleks

Palmenmarkt opent op vrijdag 14 maart en blijft bij ons tot en met dinsdag 18 maart. De officiële opening vindt plaats op het pleintje tussen het stadhuis en cultuurcentrum de Werft. Stipt om 17 uur kun je komen genieten van de interactieve show met clown Pleks. Hij neemt alle kinderen mee naar de wereld van goochelen, spel en muziek. Op een komische manier komen toffe goochelnummers aanbod, gecombineerd met muziek en
dans. Na clown Pleks is het de beurt aan onze burgemeester om de show te stelen. Hij stuurt de honderden ballonnen van de ballonwedstrijd de ruimte in, in de hoop dat ze ergens op één of andere verre planeet terechtkomen. Breng je familie op Mars of Pluto maar alvast op de hoogte!

Gratis genieten van de attracties

Stipt om 18 uur luiden de klokken van de Sint-Amandskerk. Dit is voor iedereen het teken dat de kermis officieel van start gaat. De kinderen kunnen dan samen met de Bellemannen een uur lang gratis een ritje maken op enkele attracties. Het vuurwerk om 22 uur tussen het stadhuis en cc de Werft maakt de openingsdag compleet. Dinsdag 18 maart is de laatste kermisdag. Traditioneel een familiedag waarop de attracties, toegankelijk zijn aan sterk verminderde prijzen. Ga zeker eens langs bij de Speed Flip en de Frisbee, twee attracties die voor het eerst op Palmenmarkt staan!

http://www.geelonline.be/?page=content&id=2723&goto=67620

Dat klopt als een bus, vandaar dat ik mij niet echt voor kan stellen dat Original NIET zou schieten. Ze schoten vorig jaar ook de Geelse kanaalfeesten.

Vangelabbeek zou ook een goede kandidaat kunnen zijn. die schiet\schoot veel in die regio. Alhoewel ik de laatste tijd maar weinig hoor van deze Toko.

Ik meen dat dit vuurwerk voorgaande jaren door Vangelabbeek werd verzorgd.
De kans bestaat dat het dit jaar ook door hen wordt verzorgt. De Geelse kanaalfeesten is het enige vuurwerk dat ik weet (buiten enkele sponsoring vuurwerken) dat door Originals wordt verzorgd.

Back
Bovenaan