110 kilo illegaal vuurwerk opgerold in Oldenzaal

Dat hoor ik vaker :)

Ik vind het illegale vuurwerk machtig mooi, kan er altijd van genieten op filmpjes en als ik het de lucht in zie gaan.

Maar heb een baan waar ik in de problemen kom met een strafblad, dus dan is het keuzes maken.
Gelukkig is het legale vuurwerk ook erg mooi geworden tegenwoordig.

Kijk, daar raak je de essentie. Natuurlijk is prof-spul (lees: illegaal) machtig mooi. Het zou gek zijn als we dat niet zouden vinden, want de passie die we hebben is alleen maar grootser of harder uitgevoerd. En dat de knallen niet voor iedereen zijn weggelegd (ik ben er daar één van) staat daar even los van.

Vervolgens is de afweging voor een ieder of je daarmee de wet wilt overtreden, en ik welke mate. Ik wil dat niet, omdat het mij dat niet waard is. Ongeacht de mening die ik heb over die wet. Zo ben ik ook van mening dat je niet bij elk stopbord, waar meer dan genoeg overzicht is op de weg, je zou hoeven stoppen. Ik maak dan ook de afweging of ik wel of niet stop. Als ik vervolgens wordt aangehouden is dat nog steeds mijn eigen schuld.

Dus iedereen die dat risico wil lopen; prima. Sterker nog... ik begrijp als liefhebber dat het machtig mooi spul kan zijn. Maar ga dan niet zeiken over de consequenties als je gepakt wordt.

Dan nog even offtopic; VWC bepaalt toch zeker zelf wel welke reglementen ze voeren, en als het niet is wat je zoekt, kijk je gewoon een deurtje verder. Ik vermaak me hier elke dag prima, en denk dat velen hier een hoop informatie vandaan halen door de conversaties met de mede-freaks.

Vuurwerk uit België en prof vuurwerk, het zal een grijs gebied blijven.
Al het spul van Zena België heeft een CE keurmerk en een Nederlandse handleiding.
Zo mocht ik bij mijn aanhouding de Zink 905 pijlen uit België met 75 gram kruid houden.
Ook heb ik verschillende vrienden die op oudjaars dag staande zijn gehouden met nitraten en matten uit België, die ze gewoon mochten houden.De meeste politie op straat heeft echt geen bal verstand van vuurwerk.

Dit is natuurlijk helemaal geen grijs gebied. Het mag gewoon niet!

Dat vuurwerk uit belgië hier wel besproken mag worden en het andere niet heeft natuurlijk 1 hele simpele reden: eigen belang vwc. Kijk onderaan bij de sponsors/adverteerders en je weet genoeg.

Dit is natuurlijk helemaal geen grijs gebied. Het mag gewoon niet!

Dat vuurwerk uit belgië hier wel besproken mag worden en het andere niet heeft natuurlijk 1 hele simpele reden: eigen belang vwc. Kijk onderaan bij de sponsors/adverteerders en je weet genoeg.

Is dat erg dan?

Is dat erg dan?

Nee ik vind dat niet erg. Wel opmerkelijk.

Illegaal lijkt me namelijk illegaal. Het 1 vervloeken we en wijzen we aan als 1 van de grootste oorzaken van de discussie rondom oud en nieuw. De ander wordt gepromoot en zelfs voor geadverteerd.

Zolang het vuurwerk uit Belgie, of welk ander land dan ook, voldoet aan de eisen zoals die in de regels staan mag er over gediscussieerd worden. Het heeft dan ook niets met advertenties of sponsoring te maken zoals hier ten onrechte wordt aangegeven.

Voor jullie gemak het stukje uit de regels...

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om géén zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag wel besproken worden.

Verder hebben wij besloten om beperkt professioneel vuurwerk op het forum te kunnen bespreken.

Professioneel vuurwerk dat niet meer besproken mag worden:
Lawinepijlen
Salutes
Siershells en shellkitjes
Professionele cakes met een kaliber groter dan 50mm (2 inch)
Vuurpijlen met meer dan 75 gram kruit

Professioneel vuurwerk dat wel besproken mag worden:
Professionele cakes met een kaliber tot en met 50 mm (2 inch)
Vuurpijlen tot en met 75 gram kruit

Er zijn een aantal producten bijgekomen dit jaar in cat. P. Hierover wordt momenteel intern gediscussieerd.

shells horen gewoon niet in de straat. klaar! (slechts een hele kleine minderheid zoekt een weiland op om daar te schieten) het zelfde geldt voor zware knallers.

shells horen gewoon niet in de straat. klaar! (slechts een hele kleine minderheid zoekt een weiand om daar te schieten) het zelfde geldt voor zware knallers.

Ik heb ervaring als materialistisch slachtoffer van onervaren en hersenloos gebruik van shells Door andere,inderdaad de shells horen niet in de straat en 3 4 of meer inch al helemaal niet.

Zolang het vuurwerk uit Belgie, of welk ander land dan ook, voldoet aan de eisen zoals die in de regels staan mag er over gediscussieerd worden. Het heeft dan ook niets met advertenties of sponsoring te maken zoals hier ten onrechte wordt aangegeven.

Voor jullie gemak het stukje uit de regels...

Er zijn een aantal producten bijgekomen dit jaar in cat. P. Hierover wordt momenteel intern gediscussieerd.

Even los van de discussie uit dit topic hoor, waar ik geen eens zin heb om mij mee te bemoeien. Ik ben zeker niet pro of tegen illegaal vuurwerk, maar ik vind het een prima keuze dat bepaalde dingen gewoon niet besproken worden op dit forum. Dit is gewoon een forum wat zich vooral richt op consumenten vuurwerk en daarom ben ik hier erg actief!

Mij het lijkt het verder handig en informatief om volledige consumenten vuurwerk bespreekbaar te maken. En dan bedoel ik de volgende categorieën:

F1
F2
F3
P1

Dit verduidelijkt ook een beetje de regels, aangezien het nu een beetje vaag is neergezet. Er wordt gesproken over professionele pijlen niet meer dan 75 gram, terwijl dit zelfs valt onder simpel consumenten vuurwerk ( F2, geeneens F3 ). Als je F3 bespreekbaar maakt dan vallen ook gelijk de door jullie genoemde professionele cakes tot 50mm, dit is namelijk vaak ook nog consumenten vuurwerk.

Er is elders een forum waar enkel `illegaal vuurwerk` ( dit vind ik zo`n achterhaald, typisch oud Nederlands woord ) ofterwijl professioneel vuurwerk wordt besproken. Hoe het hier gaat vind ik best zo ( op de enkele verbetering na wat ik benoemde, van het volledig toestaan van consumentenvuurwerk ).

Tot nitraten vind ik acceptabel in de straat, al houd ik het bij legaal. Alles harder dan, dat zorgt voor klachten en schrikreacties

Even los van de discussie uit dit topic hoor, waar ik geen eens zin heb om mij mee te bemoeien. Ik ben zeker niet pro of tegen illegaal vuurwerk, maar ik vind het een prima keuze dat bepaalde dingen gewoon niet besproken worden op dit forum. Dit is gewoon een forum wat zich vooral richt op consumenten vuurwerk en daarom ben ik hier erg actief!

Mij het lijkt het verder handig en informatief om volledige consumenten vuurwerk bespreekbaar te maken. En dan bedoel ik de volgende categorieën:

F1
F2
F3
P1

Dit verduidelijkt ook een beetje de regels, aangezien het nu een beetje vaag is neergezet. Er wordt gesproken over professionele pijlen niet meer dan 75 gram, terwijl dit zelfs valt onder simpel consumenten vuurwerk ( F2, geeneens F3 ). Als je F3 bespreekbaar maakt dan vallen ook gelijk de door jullie genoemde professionele cakes tot 50mm, dit is namelijk vaak ook nog consumenten vuurwerk.

Er is elders een forum waar enkel `illegaal vuurwerk` ( dit vind ik zo`n achterhaald, typisch oud Nederlands woord ) ofterwijl professioneel vuurwerk wordt besproken. Hoe het hier gaat vind ik best zo ( op de enkele verbetering na wat ik benoemde, van het volledig toestaan van consumentenvuurwerk ).

In zwitserland krijg je als consument grote blokken, enorme pijlen en shells mee. Denemarken engeland en zweden zelfde verhaald vwb. Blokken en pijlen. Dit is daar gewoon consumenten vuurwerk. Als wij het consumenten vuurwerk uit belgie mogen bespreken. Zoals ik noem maar wat de nieuwe funke knallers en blokken of de zena lawinepijl. Dan blijft het raar dat ik het vuurwerk uit andere landen niet mag bespreken.

Ja, dat is erg. Blijkbaar is een bepaald beleid op een forum te koop.

Je gedraagt je als een kleuter die z'n zin niet krijgt.
De normen, en de redenen voor die normen, zijn duidelijk: Legaal vuurwerk en als compromis het vuurwerkassortiment uit de buurlanden.

Wordt volwassen of donder op.

Ja, dat is erg. Blijkbaar is een bepaald beleid op een forum te koop.

Ik begrijp niet dat jij nog geen ban aan je broek hebt. Gun ik maar weinigen, en er is niet één bericht waardoor je dat verdiend. Maar bij elkaar opgeteld is jouw bijdrage zo negatief... waarom log je nog in als het allemaal zo kut is??

Je hoeft het niet met mij eens te zijn. Als ik alles van uit mijn eigen perspectief had bekeken had ik mij minstens net zoveel aan jou geërgerd als dat jij nu aan mij doet. Bekijk dingen eens van boven af. We zijn allemaal anders en hebben een andere mening. Dat is wat een forum zo leuk maakt. Je krijgt er andere inzichten door. Als wij allemaal dezelfde mening hadden dan hadden we een forum ook niet nodig.

Baron, Het beleid is niet aan mij. Echter zitten we niet in noord Korea dus ik hoop er wel mijn mening over te mogen geven. Misschien is het handig als degene die het aankaartte even een topiv ervoor opent.

Back
Bovenaan