Avalanche
VWC lid
Dat hoor ik vaker
Ik vind het illegale vuurwerk machtig mooi, kan er altijd van genieten op filmpjes en als ik het de lucht in zie gaan.
Maar heb een baan waar ik in de problemen kom met een strafblad, dus dan is het keuzes maken.
Gelukkig is het legale vuurwerk ook erg mooi geworden tegenwoordig.
Kijk, daar raak je de essentie. Natuurlijk is prof-spul (lees: illegaal) machtig mooi. Het zou gek zijn als we dat niet zouden vinden, want de passie die we hebben is alleen maar grootser of harder uitgevoerd. En dat de knallen niet voor iedereen zijn weggelegd (ik ben er daar één van) staat daar even los van.
Vervolgens is de afweging voor een ieder of je daarmee de wet wilt overtreden, en ik welke mate. Ik wil dat niet, omdat het mij dat niet waard is. Ongeacht de mening die ik heb over die wet. Zo ben ik ook van mening dat je niet bij elk stopbord, waar meer dan genoeg overzicht is op de weg, je zou hoeven stoppen. Ik maak dan ook de afweging of ik wel of niet stop. Als ik vervolgens wordt aangehouden is dat nog steeds mijn eigen schuld.
Dus iedereen die dat risico wil lopen; prima. Sterker nog... ik begrijp als liefhebber dat het machtig mooi spul kan zijn. Maar ga dan niet zeiken over de consequenties als je gepakt wordt.
Dan nog even offtopic; VWC bepaalt toch zeker zelf wel welke reglementen ze voeren, en als het niet is wat je zoekt, kijk je gewoon een deurtje verder. Ik vermaak me hier elke dag prima, en denk dat velen hier een hoop informatie vandaan halen door de conversaties met de mede-freaks.