110 kilo illegaal vuurwerk opgerold in Oldenzaal

ik vind als
Je verantwoord met vuurwerk omgaat ilegaal of niet illegaal is er niks verkeerfs
Het knalt wat harder oke

Maar als je het normaal afsteekt moet het geen probleem zijn lijkt me teminste in mijn buurt niet
Verder maken mensen met illegaal vuurwerk niet het de traditie kapot maar degene die dingenermee slopen
Maar ook dat gebeurt niet alleen met illegaal vuurwerk

Pffff eindeloze discussie, maar net als mensen die bij een riviertje langs de kant staan te kijken hoe iemand verzuipt zie op fora als deze mensen mateloos genieten van iemand die naar de klote gaat door de problemen die hij hierdoor krijgt. Leedvermaak door hypocriete mensen die wel als eerste buiten staan om naar de illegale blokjes etc te komen kijken.bah

Hypocriete mensen? Deze groep met volgens jou 'hypocriete mensen " proberen wel de traditie in ere te houden door zich aan de regels te houden welke aan ons opgelegd zijn. Misschien ben jij hier wel de hypocriet die 31/12 3" de lucht in staat te jagen en de traditie kapot maakt ?

Desalniettemin hoort het spul wat in de TS staat gewoon niet in consumenten handjes te komen. En mateloos genieten van mensen die naar de klote gaan die gepakt zijn met vuurwerk dat niet mag? Ik gniffel er soms wel eens om ja, maar hé! Wie zijn kont brand moet op de blaren zitten toch? Als je dit soort materiaal in huis haalt weet je wat de consequenties zijn in NL, alhoewel de strafmaat wel erg zwaar is.

En NEE ik ben echt geen moraalridder, maar het is bekrompen om te zien hoe zogenaamde liefhebbers van 31/12 kneiter hypocriet illegaal materiaal staan weg te duwen wat onze traditie nog meer in gevaar brengt qua bestaansrecht.

ik vind als
Je verantwoord met vuurwerk omgaat ilegaal of niet illegaal is er niks verkeerfs
Het knalt wat harder oke

Hiermee schoffel je jezelf weer onderuit. Het mag gewoon niet. Klaar. Wat jij "wat harder" vind wordt door iemand anders als een oerknal ervaren. Ik zou me ook de tering schrikken als op mn buurman zijn zolder een shell afgaat.

Het forum is net zo slecht
Zena belgie post hier reclame/aanbiedingen van hun nitraaten etc .
Dit zet er toe aan dat mensen naar belgie rijden om de p1 knallers te kopen.
En juist van de knallers heeft de anti vuurwerk lobby last.
Hoe hypocriet is dat ?
Vwc werkt net zo hard mee aan het probleem.

Wat oerendhard volgens mij probeert te zeggen is dat als je je bezighoud met illegaal vuurwerk tijdens de jaarwisseling je helaas wel bezig bent de traditie kapot te maken.... ook al ga er gewoon goed mee om etc, het mag gewoon niet.
In NL is het illegaal 25+ kg te hebben, en vuurwerk uit BE en DE. Allemaal bezig de traditie kapot te maken dus. Of wilde je buitenwettelijke uitzonderingen gaan maken? Dat is illegaal ende strafbaar...

Zena belgie post hier reclame/aanbiedingen van hun nitraaten etc .
Dit zet er toe aan dat mensen naar belgie rijden om de p1 knallers te kopen.
En juist van de knallers heeft de anti vuurwerk lobby last.

Het reclamepunt hierboven vind ik ook sterk. Mag uitlokking tot illegale handelingen?

Ach laat ik zo zeggen dat ik niet bezig ben met shells cobra's etc op 31-12.of ik hypocriet ben laat ik maar in het midden. Je geeft zelf aan dat je stiekem geniet van iemands ondergang(strafblad werk kwijt dit alles is mogelijk)daar hebben ze bij ons in de kerk wel een woord voor maar goed never mind?.

Ach laat ik zo zeggen dat ik niet bezig ben met shells cobra's etc op 31-12.of ik hypocriet ben laat ik maar in het midden. Je geeft zelf aan dat je stiekem geniet van iemands ondergang(strafblad werk kwijt dit alles is mogelijk)daar hebben ze bij ons in de kerk wel een woord voor maar goed never mind?.
Eindig je met een vraag?
Als je weet dat je illegaal bezig bent heb je de risico's geaccepteerd dus ook de gevolgen.

Iedereen mag natuurlijk een mening hebben over de strafmaat, of het eerlijk is wat de wet erover zegt, etc. Maar de feiten zijn eigenlijk heel simpel:

- Als je de wet overtreedt, is het je eigen schuld als je gestraft wordt.
- Als je de 25kg regel negeert, ben je niet hypocriet als je geen cobra's waardeert. Wel neem je ook zelf een risico door deze keuze te maken. De mate van het risico is duidelijk anders.
- Als je zoveel in huis hebt dat het aannemelijk is dat je handel drijft, neem je een nog groter risico, omdat daar een andere strafmaat voor is.

Dus nee, ik ben niet hypocriet door te vinden dat het dom is om 110kg aan shells te hebben liggen in je slaapkamer. Ook niet als ik 30kg consu in huis heb liggen op 31 december. Daarmee neem ik namelijk zelf een (kleiner) risico.

Tussen genieten en eens een keer stom gniffelen zit nogal een verschil. Maar als je jezelf met dat soort praktijken gaat bezig houden moet je ook de consequenties accepteren en niet zeuren. De strafmaten in NL zijn dan misschien wel overtrokken maar daar kunnen we niets aan veranderen. Het mag niet, doe je het toch en wordt je gepakt , dan zal je ook de consequenties moeten accepteren.

Mijn punt is dat er mensen roepen dat ze liefhebber zijn, ondertussen met verboden materiaal aan de haal gaan op 31/12, daar maak je de traditie mee kapot, en ben je in mijn ogen geen liefhebber van de Nederlandse traditie.

Zwaar offtopic.

Gaat toch een apart verhaal worden.
Ik heb toch al een paar grote compound blokken voorbij zien komen.
Als je zo'n pallet compound blok niet afsteekt, vanwege de mist, regen, kaboutertjes, enz dan heb je feitelijk een probleem...

Of iemand die gepakt word een liefhebber is heeft ook weinig met de inhoud te maken. Vandaar dat ik over die 25+ kg begon. Verder oordeel ik niet over dat standpunt. Ik denk er zelf anders over. Dat het niet goed is voor de traditie is klopt wel.
Echter hebben wij met zijn allen geen enkele andere mogelijkheid dan een kapitaal uit te geven aan papieren, zouden we het wel legaal willen doen. Dan nog word je als beziger in Nederland als een kleuter behandeld.

Ik heb zelf lang geleden besloten te stoppen met prof. zodra ik een keer gepakt zou worden. Dat is vorig jaar gebeurd. Wegens mijn besluit heb ik tijdens mijn zitting bij de officier vragen gesteld over de 25 kg regeling en het komt er op neer dat je crimineel bezig bent in hun ogen. Zij hebben er geen boodschap aan dat compounds of boxen 24,9 kg wegen. Je mag er dan dus gewoon maar 1 in huis hebben. Heb je er 2 krijg je een boete, of je moet er 1 in huis en 1 in de auto leggen. heb je er 20? Ben je gewoon de sjaak. Vooral als er ook al spul doorlont is want gemodificeerd vuurwerk linken ze officieel met vuurwerkbommen.

Kortom, met de huidige wetten ben je met alleen 'veel' consumentenvuurwerk ook strafbaar. Helpen we dan niet met zijn allen de traditie om zeep? Of geld dat niet voor legaal illegaal vuurwerk?

Als je boven de 25kg zit kan je dat verspreiden over meerdere adressen(Buren,ouders,familie en vrienden).
Dan doe je dus niks verkeerd. Illegaal vuurwerk blijft illegaal vuurwerk.

Mijn menig is dat het gezeur komt door de harde knallen en dat de traditie wel eens kapot zou kunnen maken. Cakes legaal of illegaal om 12uur maakt dan denk ik weer geen reet uit, de gewone burger weet het verschil toch niet.

Dat verschil wordt ook steeds minder. Dus ik houd het bij legaal. Hypocriet? Nee ik heb nog nooit een stuk illegaal vuurwerk gehad en ik vind als iemand het wel wil afsteken doe dat lekker zolang je er normaal mee omgaat en rekening houd met overlast.

Als ik de lijstjes bekijk van de freaks hier zit iedereen boven de 150kg consu en velen zelfs over de 250kg. Ik denk dat we dit forum maar beter kunnen sluiten, dit forum zet mij iig aan tot het kopen van veel consu spul en ik zie dit zelfde effect terug bij mede forummers. Dit helpt de traditie alleen maar om zeep.

Als ik de lijstjes bekijk van de freaks hier zit iedereen boven de 150kg consu en velen zelfs over de 250kg. Ik denk dat we dit forum maar beter kunnen sluiten, dit forum zet mij iig aan tot het kopen van veel consu spul en ik zie dit zelfde effect terug bij mede forummers. Dit helpt de traditie alleen maar om zeep.

Lieve Sirens. Wij zullen het forum sluiten, goed idee. Echter is dit alleen mogelijk als de leden die in meer dan 85% van de berichten negatief waren zich eerst uitschrijven. Dus we hebben je nodig!

Mooi hoe anderen verklaren liefhebber te zijn en deze man die is opgepakt niet.
Want hij houdt zich niet aan regels?
Misschien ben jij wel geen liefhebber omdat je je er wel aan houdt?

Ik hou mij eraan, maar mochten shells mmorgen legaal worden koop ik ze keihard in. Heerlijk.

"Humor" (not...) is ook dat vorig jaar invallen zijn gedaan na men hun 25+ kg verzameling hier met foto's tentoonspreidde...(of met hun volbeladen auto's rondtufte). Vantevoren die lijstjes plempen is nog geen hard bewijs natuurlijk, magoe... :devil:

Lastig allemaal hè :D

True gozer. Meten met twee maten gebeurt hier al sinds we niet meer mogen praten over profvuurwerk van alle calibers...

Wel 4'' rekkenbouw tutorials... Maar geen rekken verkopen bestemd voor shells..
Wel doorlontprojecten ook al is het volgens de wet bommenmakelij
wel collectiefoto's +25kg consumenten ook al is het volgens de wet verboden en gelijke strafmaat als Profvuurwerk..
Wel zena Belgie promoten maar ook dat vuurwerk is verboden...
Etc etc...

En al deze maatregelen neemt VWC omdat zij vinden dat dit allemaal de traditie om zeep helpt..

Alsof nu, door de maatregelen van vwc, de vuurwerkwereld zoveel beter is geworden...
Sterker nog ik denk zelfs dat de nieuwe generatie helemaal niet meer via vuurwerkforums opgroeit, een enkeling daargelaten omdat de populaire spullen, wat altijd knalvuurwerk is voor de jeugd, niet meer besproken mag worden.. Eveneens als de doodsteek dat er niet meer over shells en groot caliber blokken gepraat mag worden sluit je dus twee groepen uit.. En die nieuwe generatie zit op youtube en instafame en nemen klakkeloos alles over van hun helden... Daar waar een forum uitkomst bood om met vuurwerk van alle maten op te groeien. Zoals ik opgegroeid ben met forums waar dit nog wel kon.. En dat heeft mij echt een stuk bewuster gemaakt van profvuurwerk en mij geleerd hier met een professionele houding mee om te gaan.. Risico bewust zullen we maar zeggen..
Ook AVP dacht weer een comeback te maken... Te laat vriend.. De sfeer, de mensen, de forumtraditie alles is om zeep geholpen door de echte brave mensen... Goed bezig zeg ;)

Dit forum wordt dalijk alleen nog gedomineerd door een select clubje.. De ene na de andere grote naam vertrekt en is reeds vertrokken...

True gozer. Meten met twee maten gebeurt hier al sinds we niet meer mogen praten over profvuurwerk van alle calibers...

Wel 4'' rekkenbouw tutorials... Maar geen rekken verkopen bestemd voor shells..
Wel doorlontprojecten ook al is het volgens de wet bommenmakelij
wel collectiefoto's +25kg consumenten ook al is het volgens de wet verboden en gelijke strafmaat als Profvuurwerk..
Wel zena Belgie promoten maar ook dat vuurwerk is verboden...
Etc etc...

En al deze maatregelen neemt VWC omdat zij vinden dat dit allemaal de traditie om zeep helpt..

Alsof nu, door de maatregelen van vwc, de vuurwerkwereld zoveel beter is geworden...
Sterker nog ik denk zelfs dat de nieuwe generatie helemaal niet meer via vuurwerkforums opgroeit, een enkeling daargelaten omdat de populaire spullen, wat altijd knalvuurwerk is voor de jeugd, niet meer besproken mag worden.. Eveneens als de doodsteek dat er niet meer over shells en groot caliber blokken gepraat mag worden sluit je dus twee groepen uit.. En die nieuwe generatie zit op youtube en instafame en nemen klakkeloos alles over van hun helden... Daar waar een forum uitkomst bood om met vuurwerk van alle maten op te groeien. Zoals ik opgegroeid ben met forums waar dit nog wel kon.. En dat heeft mij echt een stuk bewuster gemaakt van profvuurwerk en mij geleerd hier met een professionele houding mee om te gaan.. Risico bewust zullen we maar zeggen..
Ook AVP dacht weer een comeback te maken... Te laat vriend.. De sfeer, de mensen, de forumtraditie alles is om zeep geholpen door de echte brave mensen... Goed bezig zeg ;)

Dit forum wordt dalijk alleen nog gedomineerd door een select clubje.. De ene na de andere grote naam vertrekt en is reeds vertrokken...

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik ben het voor het merendeel met je eens...zeker wat betreft het opgroeien van de jeugd en het daarbij behorende Youtube gedrag. Kijk maar eens naar de exposive groei van de kanalen waarbij 12 jarige met hun hoofd in beeld met cobra's staan te zwaaien...

Dat is de trieste toekomst van onze traditie, en deze gastjes zie je nu allemaal online komen omdat ze gratis vuurwerk kunnen winnen maar verder zie je ze nooit...

Back
Bovenaan