1000 kilo illegaal vuurwerk in een doodnormale straat in IJsselmuiden: ‘We leefden hi

niks neps aan, Minder slachtoffers is altijd beter en het merendeel van de amputaties komen door nitraten.

Dus wordt zelf maar eens wakker want wat je probeert goed te praten slaat nergens op.

correctie:

Het merendeel van de amputaties komt door mensen die niet met vuurwerk om kunnen gaan of er niet meer goed bij zijn door een glaasje teveel op.

Volgens mij word er in de meeste gevallen niet de middelen de schuld gegeven van ongelukken en overlast, waarom dan bij vuurwerk opeens wel?!

Stel, er zijn helemaal geen nitraten/cobras meer te koop in de toekomst, dan zal het geknutsel weer heel wat meer worden net zoals vroeger met de strijkerbommen of het gaat compleet underground met zelfbouw spullen met alle gevolgen van die en nog steeds al het vuurwerk in een kwaad daglicht.

Nitraten/cobras en zelfs shells zijn prima spul MITS er juist mee om word gegaan 31 December.

Ik heb zelf showtjes geschoten met oud en nieuw met prof spullen en dikke ground salutes en de hele buurt vond het prachtig, niemand klaagde erover.

Laatst bewerkt:
correctie:

Het merendeel van de amputaties komt door mensen die niet met vuurwerk om kunnen gaan of er niet meer goed bij zijn door een glaasje teveel op.

daarom is dit vuurwerk ook niet geschikt voor reguliere consumenten en is het alleen maar positief dat handelaren die het geen bal uitmaakt bij wie het terecht komt worden aangepakt.

Net zo min dat minderjarigen niet zonder rijbewijs een voertuig mogen besturen hoort dit vuurwerk niet voor iedereen beschikbaar te zijn want zoals je zelf al aangeeft kan men er niet mee omgaan.

Nitraten/cobras en zelfs shells zijn prima spul MITS er juist mee om word gegaan 31 December.

En het is duidelijk dat men dat niet kan gezien de de keren dat het misgaat en het letsel, genoeg filmpjes op youtube met compilaties waarbij ik zoveel dingen zie die niet kloppen , hoofd boven buis, resten niet weghalen , buis niet vastzetten. klakkeloos gooien met nitraten. Shells ga je maar schieten in een veldje met de juist veiligheid afstanden zoals Pro's dat ook doen. maar dat gebeurt zelden dus prima dat het voor consumenten zonder instructies of opleiding verboden is.

Nederland moet eerst maar eens laten zien dat ze uberhaupt met legaal kunnen omgaan , f2 singleshots , cat 1 etc tot dat dat niet gebeurt mag dat vuurwerk gewoon lekker uit handen blijven van consumenten.

Ik heb zelf showtjes geschoten met oud en nieuw met prof spullen en dikke ground salutes en de hele buurt vond het prachtig, niemand klaagde erover.
hield je veiligheids afstanden aan ? wie betaald als er iets misgaat ? in de straat of een veldje ? en ook al zou je het net als de Pro's doen (chapau als je dat doet) dan ben je zeker geen afspiegeling van de gemiddeld stoker die illegaal stookt...

dat snap je zelf ook wel dus ik begrijp niet waarom je zo laconiek doet over pro vuurwerk en waarom je het prima vind dat dit in handen komt van mensen die er niet capabel voor zijn.

Laatst bewerkt:
En het is duidelijk dat men dat niet kan gezien de de keren dat het misgaat en het letsel, genoeg filmpjes op youtube met compilaties waarbij ik zoveel dingen zie die niet kloppen , hoofd boven buis, resten niet weghalen , buis niet vastzetten. klakkeloos gooien met nitraten. Shells ga je maar schieten in een veldje met de juist veiligheid afstanden zoals Pro's dat ook doen. maar dat gebeurt zelden dus prima dat het voor consumenten zonder instructies of opleiding verboden is.

Je hebt wel gelijk, mensen kunnen niet met illegaal om gaan als met legaal.
Vuurpijlen over de grond, singleshots op de grond. Soms zelfs lont verlengen.
En als je dan kijkt dat veiligheid.nl zei dat 73% van legaal vuurwerk komt.

Misschien moeten we dan ook maar eens het legale vuurwerk zwaardere regels opleggen.
Want zo te zien kunnen mensen daar even min mee omgaan.

Het probleem ligt dan ook in eerste plaats bij mensen en hun gedrag. Voorlichting gaat daar bij helpen, om bewustwording te stimuleren en de mentaliteit te veranderen. Dan zou hier ook gerust tot f3 omgeschakeld kunnen worden. Maar bij 1.1g moet je gewoon een grens trekken. Niet zozeer om het gebruik, dat zou bij juiste mentaliteit niet nodig hoeven zijn, maar wel om de gevaren van opslag in woonwijken.

Zoals altijd heeft het met mentale houding te maken, die gevaarlijk en ongewenst gedrag veroorzaakt.

Als de mens zich niet kan gedragen, moeten de middelen aangepakt worden. Zo sinpel is het dan ook wel weer.

Ik ben maar wat blij dat dit weer naar de vernietiging gaat. Oprotten met die troep. Illegaal vuurwerk maakt indirect een hele hoop kapot, los van vernielingen.

Je hebt wel gelijk, mensen kunnen niet met illegaal om gaan als met legaal.
Vuurpijlen over de grond, singleshots op de grond. Soms zelfs lont verlengen.
En als je dan kijkt dat veiligheid.nl zei dat 73% van legaal vuurwerk komt.

Misschien moeten we dan ook maar eens het legale vuurwerk zwaardere regels opleggen.
Want zo te zien kunnen mensen daar even min mee omgaan.

Als ze dat doen dan is het hek van de dam hier, tevens is de 25kg regeling er ook niet voor niets toch? :angel:

De berichtgeving is weer dramatisch, de kennis van de politie over vuurwerk ook.
Of doen dat dat expres om een reden?

bommen en granaten en enschede word er ook nog even bij gehaald! :frusty:
Wel onverantwoord dat aan het eind van het filmpje het politiebusje zomaar wegrijdt en ze de met vuurwerk gevulde garagebox gewoon open laten staan!
Nani nani :copper:

:bonk::applause::D

Wel onverantwoord dat aan het eind van het filmpje het politiebusje zomaar wegrijdt en ze de met vuurwerk gevulde garagebox gewoon open laten staan!
Nani nani :copper:

:bonk::applause::D

Het is allemaal levensgevaarlijk maar ondertussen maken ze zelf ook fout op fout.

Met de behandeling ( dozen opentrekken)
Het vervoer en de opslag.

http://https://www.hartvannederland.nl/nieuws/2019/aanhoudingen-om-2500-kilo-zwaar-vuurwerk-in-woonwijk-ijsselmuiden/

Kennelijk is de 1000kg inmiddels 2500kg geworden. Het filmpje van de politie slaat werkelijk alles. Shells zijn granaat achtig haha

Nou, een shell laat heel kleurrijk zien wat een granaat doet ja, het verspreiden van scherven ipv sterren/effecten.
Ik snap heel goed dat het heel irritant is dat deze vergelijking continu gemaakt word in de media maar er zit een kern van waarheid in.
Waar ik moe van word is dat de Enschede ramp overal gebruikt word want 1000 kilo is veel maar in Enschede ging wel wat meer explosieven de lucht in en dat was niet alleen vuurwerk.

Back
Bovenaan