100% Super Gold Digger

Robin30

VWC lid
Artikelnummer: 7756
Artikelnaam: 100 % Super Gold Digger
Bruto Kruitgewicht: --
Netto Kruitgewicht: 1590 gram
Aantal Schoten: 244 shots
Effectomschrijving: De California Gold Rush verbleekt bij 't zien van deze compound! Met de 244 shots komen alle denkbare combinaties voorbij!
Tube diameter: --
Kartoninhoud: --
Tijdsduur: 94 seconden
Stijghoogte: --
Adviesprijs: € 209,95

7756-Gold-Digger.png

Laatst bewerkt:
209 euro voor ongeveer 3 cakes van a 500gr per stuk??? Ik weet het niet meer jongens, ik weet niet of ik kwaad of verdrietig moet worden/zijn, dit gaat echt nergens meer over. Ja, ze kunnen proberen om ALLE KOSTEN DOOR TE BEREKEN AAN DE CONSUMENT om hun winst zeker te stellen maar vergeten wel even daarbij dat er voor de consument ook een limit is. Dat verkopen ze minder en wat gaan ze dan doen om dat te compenseren? Juist, nog duurder maken totdat ze hun zaak kunnen sluiten. Beter is om veel met iets minder marge te verkopen dan heel weinig met de maximale marge. Hopelijk gaan ze dit na dit jaar inzien en zullen de prijzen volgend jaar flink wat dalen (even buiten beschouwing gelaten of we dan nog wel mogen afsteken of niet.)

Ja, ze kunnen proberen om ALLE KOSTEN DOOR TE BEREKEN AAN DE CONSUMENT om hun winst zeker te stellen maar vergeten wel even daarbij dat er voor de consument ook een limit is. Dat verkopen ze minder en wat gaan ze dan doen om dat te compenseren? Juist, nog duurder maken totdat ze hun zaak kunnen sluiten. Beter is om veel met iets minder marge te verkopen dan heel weinig met de maximale marge.
Ik deel je frustratie over de prijzen, verschillen in vermogen worden steeds groter in dit land en steeds meer vallen lager uit, maar;

Ga jij wat van je inkomen aan mij geven zodat ik meer vuurwerk kan kopen? Zij ook niet.
Er zijn er genoeg die juist steeds meer uitgeven aan vuurwerk, juist alszijnde luxeproduct en teken dat ze aan de goeie kant van het ravijn zitten. En dat zijn er in NL nog altijd heul veul.
Mij lijkt minder voor meer hoeven importeren en distribueren toch veel fijner voor een bedrijf dan veel voor weinig moeten werken. Als elk de kans zag, minder voor meer, of meer voor minder...

Dus ik deel je teleurstelling maar in een (neo)liberale kapitalistische markt is dit hoe bedrijfsvoering werkt...zei de advocaat van de duivel :D :shy:

Ik weet niet echt wat de betaalbereidheid is van de gemiddelde consument maar als je weet hoe vraag en aanbod werkt kunnen ze de kosten niet door blijven rekenen. het is onmogelijk om te weten wat (ongeveer) de evenwichtsprijs is als er nog geen verkoopdagen met de huidige kosten in Nederland zijn geweest, dus beschouw ik de beweringen op dit forum dat deze prijzen de nieuwe norm worden als vroege voorspelling en niet als feit. Of het duur blijft door een gemiddeld hogere betaalbereidheid of dat de prijzen wat meer zullen meevallen doordat bvb meer afzet ipv hogere prijzen voor meer omzet zorgt is pas enigzins te concluderen eind 2023

209 euro voor ongeveer 3 cakes van a 500gr per stuk??? Ik weet het niet meer jongens, ik weet niet of ik kwaad of verdrietig moet worden/zijn, dit gaat echt nergens meer over. Ja, ze kunnen proberen om ALLE KOSTEN DOOR TE BEREKEN AAN DE CONSUMENT om hun winst zeker te stellen maar vergeten wel even daarbij dat er voor de consument ook een limit is. Dat verkopen ze minder en wat gaan ze dan doen om dat te compenseren? Juist, nog duurder maken totdat ze hun zaak kunnen sluiten. Beter is om veel met iets minder marge te verkopen dan heel weinig met de maximale marge. Hopelijk gaan ze dit na dit jaar inzien en zullen de prijzen volgend jaar flink wat dalen (even buiten beschouwing gelaten of we dan nog wel mogen afsteken of niet.)

Er zit een heel belangrijk deel in je betoog; 'winst zeker stellen'. Wat denk je dat het gevolg is als dat niet zou gebeuren, en importeurs vallen om? Juist, nog minder import, nog hogere prijzen, etc. Daarbij denk ik echt dat je het mis hebt als het gaat om intenties; importeurs doen er juist ALLES aan om concurrerend te zijn en daardoor winkeliers naar zich toe te trekken. Winkeliers op hun beurt vergelijken het aanbod op zowel verkoopprijs als marge. De ene winkelier kiest liever voor een voordelig assortiment en gaat voor aantallen, de ander heeft liever hoge marges ivm met beperkte ruimte bijvoorbeeld.

Er is in elk geval geen situatie waarbij één van beiden denkt; Laten we alles zo duur mogelijk maken!

Er zit een heel belangrijk deel in je betoog; 'winst zeker stellen'. Wat denk je dat het gevolg is als dat niet zou gebeuren, en importeurs vallen om? Juist, nog minder import, nog hogere prijzen, etc. Daarbij denk ik echt dat je het mis hebt als het gaat om intenties; importeurs doen er juist ALLES aan om concurrerend te zijn en daardoor winkeliers naar zich toe te trekken. Winkeliers op hun beurt vergelijken het aanbod op zowel verkoopprijs als marge. De ene winkelier kiest liever voor een voordelig assortiment en gaat voor aantallen, de ander heeft liever hoge marges ivm met beperkte ruimte bijvoorbeeld.

Er is in elk geval geen situatie waarbij één van beiden denkt; Laten we alles zo duur mogelijk maken!

ben het niet helemaal met je eens. Het zijn bedrijven, die zullen niet even 20% van hun eigen marge inleveren om de gemiddelde freak tegemoet te komen. Er gebeurt in deze markt wat er overal gebeurd. De kosten en prijzen worden hoger, wat doen bedrijven dan? de prijs doorbelasten aan de consument. en dat doen ze zelfs met meer dan nodig is. Concreet voorbeeld. Supermarkten hebben afgelopen jaar voor ergens rond de 20% minder verkocht dan normaal, echter is hun winst gestegen met 1,7%. Hoe kun je dat verklaren als een supermarkt zegt dat ze er alles aan doen om de prijs zo laag mogelijk te houden. Dat doen ze zonder hun winstoogmerk uit het oog te verliezen. De wereld zou er beter voorstaan als bedrijven ook eens een kleine stap terugzetten, als je iets minder winst had gemaakt valt je bedrijf ook niet om, en dat is met ieder groot bedrijf zo.

ben het niet helemaal met je eens. Het zijn bedrijven, die zullen niet even 20% van hun eigen marge inleveren om de gemiddelde freak tegemoet te komen. Er gebeurt in deze markt wat er overal gebeurd. De kosten en prijzen worden hoger, wat doen bedrijven dan? de prijs doorbelasten aan de consument. en dat doen ze zelfs met meer dan nodig is. Concreet voorbeeld. Supermarkten hebben afgelopen jaar voor ergens rond de 20% minder verkocht dan normaal, echter is hun winst gestegen met 1,7%. Hoe kun je dat verklaren als een supermarkt zegt dat ze er alles aan doen om de prijs zo laag mogelijk te houden. Dat doen ze zonder hun winstoogmerk uit het oog te verliezen. De wereld zou er beter voorstaan als bedrijven ook eens een kleine stap terugzetten, als je iets minder winst had gemaakt valt je bedrijf ook niet om, en dat is met ieder groot bedrijf zo.

Wat betreft het freak-gedeelte heb je wellicht een punt. Maar dat is niet hun werk, dat komt 'erbij'. Let wel, de freak-omzet wordt geschat op zo'n 0,5% van de gehele omzet (bij de importeur dus, per winkel loopt dit uiteen van 0% tot 20%).

De vergelijking met de supermarkten ligt net even anders, omdat je hier te maken hebt met containerprijzen en vooral een hele gekke kostenberekening van de afglopen 2 jaarwisselingen.

Anyway, het beeld dat de prijzen gewoon random omhoog gaan betreffende de nieuw te importeren en bij de importeur reeds opgeslagen handel is in mijn ogen echt onjuist. Het is aan een importeur om de winkelier een scherpe aanbieding te doen, zodat deze juist dát assortiment wegzet in de markt.

En dat heb jij van elke importeur en winkelier persoonlijk gehoord?

Ik weet als ex moderator ook wat de winstmarges waren en die zijn er nog steeds. Genoegen met minder winst ziet de consument niet terug, dus in de bewering ddie in dit topic wordt gemaakt zit zeer zeker een kern van waarheid.

Ik weet als ex moderator ook wat de winstmarges waren en die zijn er nog steeds. Genoegen met minder winst ziet de consument niet terug, dus in de bewering ddie in dit topic wordt gemaakt zit zeer zeker een kern van waarheid.

Dan ga ik als winkelier er even op inhaken Arjan.

Wat ik als eerst wil zeggen en zal me misschien niet in dank afgenomen worden door iedereen, maar ik vind het negatieve gemiep over de prijzen erg jammer en een verkeerde sfeer geven op het forum.
Daarnaast vindt ik het gewoon niet prettig dat er mensen zijn die reageren dat winkeliers en inporteurs “oplochters” zijn. Terwijl er toch een groep winkeliers is die altijd hun best doen om de liefhebbers met freakacties te verblijden!

Dan even over de prijzen in zijn algemeenheid, die “hoge” marge die jij benoemd betekent niet een hoge winst voor de winkelier.
De marge’s staan onder hoge druk door toenemenede kosten, zoals personelskosten, energiekosten, wat te bedenken van de papierprijs die al 2 a 3 jaar blijft stijgen wat een folder/flyer veel duurder maakt. Daarnaast hebben ondernemers twee jaar lang kosten gemaakt en geen verdienmodel gehad, wat ook de marge’s nog meer onder druk zet.

Uiteindelijk moet de ondernemer ook zijn broek op kunnen houden…

Dan ga ik als winkelier er even op inhaken Arjan.

Wat ik als eerst wil zeggen en zal me misschien niet in dank afgenomen worden door iedereen, maar ik vind het negatieve gemiep over de prijzen erg jammer en een verkeerde sfeer geven op het forum.
Daarnaast vindt ik het gewoon niet prettig dat er mensen zijn die reageren dat winkeliers en inporteurs “oplochters” zijn. Terwijl er toch een groep winkeliers is die altijd hun best doen om de liefhebbers met freakacties te verblijden!

Dan even over de prijzen in zijn algemeenheid, die “hoge” marge die jij benoemd betekent niet een hoge winst voor de winkelier.
De marge’s staan onder hoge druk door toenemenede kosten, zoals personelskosten, energiekosten, wat te bedenken van de papierprijs die al 2 a 3 jaar blijft stijgen wat een folder/flyer veel duurder maakt. Daarnaast hebben ondernemers twee jaar lang kosten gemaakt en geen verdienmodel gehad, wat ook de marge’s nog meer onder druk zet.

Uiteindelijk moet de ondernemer ook zijn broek op kunnen houden…

Patrick, ik ben het met je eens wat betreft de stijgende kosten, zeker de laatste jaren. Maar de vele jaren er voor waren toch echt een kleine goudmijn voor winkeliers en importeurs, dat kun je niet ontkennen.
Dat de prijzen nu echt bizar hoog gaan worden is best pijnlijk voor heel velen. Zeker als je om je heen kijkt en velen problemen hebben om hun vaste lasten te betalen. Ik vind het dan ook in veel gevallen hier geen gemiep om prijzen, maar ik zie het meer als wanhoopskreten van leden die hun hobby steeds meer onbetaalbaar zien worden. En daar hebben de importeus en winkeliers best invloed op :wink:

Elke regel kent zijn uitzonderingen, daar heb je misschien een punt.

Ik kan je wel vertellen dat je als ex-moderator een hoop denkt te weten, maar als je bij een importeur hebt gewerkt aan het assortiment en de folder, en deze vervolgens actief hebt verkocht bij winkeliers in alle uithoeken van het land, dan heb je ook wel recht van spreken toch? Die blauwe maandag als moderator tel ik dan maar even niet mee voor het gemak.

Wat mijn punt is; uiteraard moet er geld verdiend worden, maar 'expres duur zijn' is echt onzin. Er zullen vast winkeliers zijn die hogere marges aanhouden om de rekeningen te kunnen blijven betalen, maar dat doen ze niet om ons te pesten ofzo. En nogmaals, importeurs hebben als uitgangspunt om zoveel mogelijk weg te zetten, en dat gaat alleen als je scherp kunt aanbieden bij winkeliers.

Patrick, ik ben het met je eens wat betreft de stijgende kosten, zeker de laatste jaren. Maar de vele jaren er voor waren toch echt een kleine goudmijn voor winkeliers en importeurs, dat kun je niet ontkennen.
Dat de prijzen nu echt bizar hoog gaan worden is best pijnlijk voor heel velen. Zeker als je om je heen kijkt en velen problemen hebben om hun vaste lasten te betalen. Ik vind het dan ook in veel gevallen hier geen gemiep om prijzen, maar ik zie het meer als wanhoopskreten van leden die hun hobby steeds meer onbetaalbaar zien worden. En daar hebben de importeus en winkeliers best invloed op :wink:

Je zegt hier zelf al wat er aan de hand is; als je om je heen kijk kunnen veel mensen de rekeningen niet meer betalen... Zou dat voor winkeliers en importeurs dan anders zijn?

- EDIT -

Ik zal in dit topic stoppen met de discussie, wellicht kunnen we elders verder debatteren.

Je zegt hier zelf al wat er aan de hand is; als je om je heen kijk kunnen veel mensen de rekeningen niet meer betalen... Zou dat voor winkeliers en importeurs dan anders zijn?

Ik zie al dat jij niet helemaal begrijpt wat de issue is in de door mijn geplaatste text. Jij regeert teveel uit je eigen gevoel en op je blauwe maandag werken bij een importeur en het lijkt er op dat je ze nog steeds verdedigd :wink:

Elke regelDie blauwe maandag als moderator tel ik dan maar even niet mee voor het gemak.

Ik neem aan dat jij jezelf hier bedoeld :wink:

Ik zie al dat jij niet helemaal begrijpt wat de issue is in de door mijn geplaatste text. Jij regeert teveel uit je eigen gevoel en op je blauwe maandag werken bij een importeur en het lijkt er op dat je ze nog steeds verdedigd :wink:

Ik neem aan dat jij jezelf hier bedoeld :wink:

@@ EDIT : idd, dit gaat niet meer over het product. Een nieuw topic hier over aanmaken lijkt mij zeer interessant !

Back
Bovenaan