10:00 opening!

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Helaas laat de regelgeving het al een aantal jaren niet meer toe om vanaf 10:00 te stoken, echter blijven de foto's en films van het overdag stoken voor velen dé oud & nieuw sfeer uitstralen. Let wel, enkel Nederlands consumenten vuurwerk!

Was het nog maar die goeie oude tijd.
Overdag lekker vuurwerk afsteken, de gekleurde rook en lawaai cakes van een jaar of 10 terug?

Was het nog maar die goeie oude tijd.
Overdag lekker vuurwerk afsteken, de gekleurde rook en lawaai cakes van een jaar of 10 terug?
Ja dat was zeker de goeie oude tijd, toen hadden we nog de Hardix Dutch Thunder en Hardix Thunderstruck als voorbeeld , en de Wolff Silver Salute niet te vergeten .

Ook de gekleurde rook singlehots van Royal Fireworks en de Wolff Cruise Rockets (wel de goede in lichtgroene verpakking, de donkergroene verpakking was een slechtere batch) wat een tijd was dat als ik eraan terugdenk .

En de single shot knallen welke je continu hoorde de dagen voor Oud en Nieuw, en als je iets verderop weer een heksenkring hoorde afgaan met babypijltjes, astronauten, grondbloemen, crackling balls... goede herinneringen aan:yes:

De rugtas stond vroeger na 25x in en uitpakken de avond ervoor klaar voor de 10 uur mag het weer de hele dag buiten met rotjes babypijltjes grondbloemen jumpingjacks shocks en soms een verdwaalde strijkert stooksessie

We worden al wat ouder dus
nu is t wachten tot 18.00
En overdags oliebolle en appelflappe bakke op t gemakkie. Rustig wachten tot het donker gaat worden ..... uhh 18.00 bedoel ik natuurlijk

Mooie tijden toen het nog mocht
Gemis voor de jeugd van nu.

10:00 starten we met de frituurpan, daar gaan de oliebolletjes in.. Onder het bakken lekker naar de kids kijken die alweer in de weer zijn met vuurwerk.
Helemaal top!

Vroeger toen 10:00 nog mocht en ik zo'n 15 jaar jonger was...

Opende we met een turkse pizza, hertog jan, groene jongen en een paar vlinders.

En dan in de middag ff naar huis voor een powernap om vanaf 19:00 uur helemaal los te gaan.

Mooie tijden, mooie herinneringen. Tegenwoordig sta ik dan oliebollen te bakken en dat is ook leuk maar wat zou het heerlijk zijn om dan gewoon tussendoor even lekker wat te stoken.

Wauw niet normaal hoelang die rauwe fluiters inderdaad door gaan, ook het tempo is perfect. Wat mis ik deze tijden, vind de overdag filmpjes nog altijd de beste.

Dit zijn nou nog eens 10 uur projecten , heerlijk geluid ook die mat op het begin .

de fluiters Schuurmans Sky Screamers gaan ook mooi lang door, jammer dat dit soort producten er ooit uit gehaald zijn..
Heb ergens nog een ander showtje staan, zal die eens opzoeken. Dat 10:00 showtje was wat uitgebreider.

Maar inderdaad, wat een gemis allemaal.

Toen nog 10uur mochten beginnen had je nog Romeinse kaarsen baby pijlen austronauten en allemaal ander klein vuurwerk waar je de heledag gewoon van genooit en als het donker werd ging het over naar siervuurwerk

Die goede oude tijd, vanaf 10.00uur stonden we te springen met een goedgevulde tas. Dit jaar een Aurboda en een scream om 10 uur om de straat toch even te laten weten dat het oudjaarsdag is en we weer begonnen zijn.

Back
Bovenaan