1/2 januari: Hoe voel jij je na de dag der dagen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
weer viel uiteindelijk niet tegen, is toch altijd wel een beetje een leegte na de december maand. Kerst en vuurwerk is gewoon echt iets waar je naar toe leeft. Nu is het weer een ruk richting de zomervakantie bijna alleen maar werk.

Zo kut en klote als nu heb ik me nog nooit gevoelt. Hier is oud en nieuw volledig na de klote geholpen door de wind.
Heb me 4 dagen lang de tyfus gewerkt om iedereen mooi vuurwerk mee te geven en dan als beloning en afsluiter van het jaar een mooie 12 uur show. krijg je dit.

heb 4 boxen geprobeerd en het enige wat ik aan het doen was kijken of het wel veilig omhoog ging. Dat ging bij 2 boxen al niet goed en alles knalde op een meter of 5 hoog en waaide weg of terug naar beneden. En toen ook nog eens een scream omwaaiden die ik dacht toch wel goed vast te hebben gezet en dwars door de straat schoot heb maar de spullen gepakt en in de schuur gepleurd. Klaar mee

Ik kijk het hele jaar uit na 1 moment. Ben het hele jaar aan het zoeken naar de mooiste producten. Ik geef er een bedrag aan uit daar gaan de meeste mensen een maand van op vakantie. De hele avond weinig problemen gehad tot kwart voor 12, het begint te waaien en het gaat door tot 1 uur. Ik zal blij zijn als volgende week weer het normale werk weer begint.

Waar ik nu wel de positieve gedachten probeer te vinden is dat ik een geweldige 4 dagen heb gehad met Vuurwerk per doos bij Valk. Heb veel mensen blij kunnen maken met hun bestellingen en we hebben met het team ook de grootste lol gehad. Dat is eigenlijk het hoogtepunt van de hele week.

Zo dat ben ik kwijt:)

Buiten dat ik niet in een vw winkel heb gewerkt wat mij persoonlijk ook veel te zwaar werk lijkt om de hele dagen met zware dozen te slepen .
Heb ik me ook kapot geërgerd toen het moment “eindelijk” daar was .
Ik stond zelfs helemaal alleen , de mensen in de straat kopen niks meer door mij, maar kwamen ook niet direct naar buiten .
Mijn hulp lag blijkbaar te slapen :thumbsdown:
En ik had de boxen voor de show van verlengd snellont voorzien zodat ik dozen in rij kon neerzetten en kon verbinden door een strik in de lange lonten kon leggen.
Smalle straat met alles nieuwe auto’s dus het vuurwerk moest naar de kruising 20m van mijn voordeur.
Toen jk de eerste spec#4 had neergezet en met de 2e doos buiten kwam reed er al een taxi langs met de spec#4 onder zijn voorbumper .

Dus het geluk was echt niet aan mijn/onze zijde dit keer .
Ik ben maar losse boxen gaan stoken wat ik totaal niet sexy vind en omdat ik snellonten moest aansteken was ik ook totaal niet met mijn gedachte erbij om het te filmen .

En dan is het idd zonde geld en heel veel tijd geweest achteraf , mja eigen schuld .

Poe, best een leeg gevoel. Eigenlijk al jaren niet meer gehad, maar nu is ie er weer. Wat een prachtige dagen hebben we gehad zeg, wat begon met het afhalen. Het waren erg drukke en lange dagen, maar heb echt van ieder moment zwaar genoten. Oud en nieuw zelf was de beste ooit. Veel vuurwerk en alleen maar gezelligheid en veel ouwehoeren. Niets geks gebeurd en zeer veel positieve reactie uit de buurt. Maar nu is ineens alles weg (gasten doekjes, kandelaars, blender :p). Mis gewoon het hele december gevoel. Hopelijk snel weer weg en uit kijken naar de mooie dingen die weer staan te gebeuren.

Toch wel weer een dubbel gevoel. Een mooi O&N gehad, maar iets waar je zolang naar toe leeft weer voorbij is, blijft toch een gek gevoel. Op naar volgend jaar, al zal de komende tijd ook wel bestaan uit vrezen voor onze traditie.

Wesley je bent de thee lepeltjes vergeten :yes:

De afgelopen 7 jaar was het in Januari meteen weer toeleven naar het volgende evenement hier thuis , mijn hond wordt 28 Januari alweer 8 dus binnenkort groot feest !

Laatst bewerkt:
Voor het eerst ziek geweest met oud en nieuw. Zwaar balen! Desondanks alle energie verzamelt, paracetamols ingenomen en toch gaan stoken en redelijk kunnen genieten van oud en nieuw. Na anderhalf uur toch maar meteen het bed opgezocht, daar waar ik normaal tot een uurtje of drie/vier nog buiten ben. Maar ziek zijn met de dag der dagen, nooit meer aub!!!

Beetje een onwerkelijk gevoel eigenlijk. Door het weer en de locatie om te stoken (bij een maat die verder niemand had uitgenodigd) was het een matige wisseling voor mij. Lang naar toe geleefd met een bepaald beeld erbij, maar dat pakte gewoon anders uit. Veel te winderige locatie, dus geen vuurkorf, weinig gezelligheid, en vooral met zijn tweeën op redelijk tempo door stoken om er doorheen te komen. Wel staan te genieten natuurlijk, en het weer kan je niet beïnvloeden. Maar ik hoop volgend jaar toch echt de hele avond buiten bij een vuurton te kunnen staan, en met veel meer man te kunnen stoken. Nu in de gaten houden wat de politiek gaat doen, hopelijk valt de negatieve shitstorm mee.....

Vroeger vond ik januari een verschrikkelijke maand maar tegenwoordig heb ik dat lege gevoel niet meer.
Wat heb ik gedaan? Uitgeslapen, wat uit zitten brakken, m'n dozen uit de voortuin gehaald en de straat geveegd. Daarna alle kerstspullen opgeruimd, wat schansspringen zitten kijken en later met de familie bij m'n moeder chinees gegeten.
Vandaag nog vrij genomen wel een beetje saai nu. M'n vrouw is aan het werk en ik mag morgen weer, de wasmachine draait, straks de vaatwasser en vanavond eten we boerenkool.:rolleyes:
Life goes on.
De komende tijd ga ik lekker compilaties kijken, hier wat rond blijven hangen en de ontwikkelingen rondom het vuurwerkbeleid volgen.
M'n overgebleven spul heb ik op zolder gezet zonder er verder goed naar te kijken. Dat bekijk ik weer als ik straks m'n eerste aankoop neigingen krijg. Iets om naar uit te zien.

Ik heb me nieuwjaarsdag niet kunnen ergeren aan burgemeesters die een landelijk verbod willen maar onderweg naar de familie wel aan vuurwerktokkies die hun troep op straat laten liggen.

Vooral een beetje leeg, maar dat komt niet perse door alleen oud en nieuw, maar meer omdat ik zoveel houd van de maand December in het algemeen. Sinterklaas, verjaardag, kerst, Top2000 en dan de grote afsluiter oud en nieuw met al zijn voorbereidingen.
En wanneer je dan op 2 Januari weer op kantoor zit, komt het besef. Al zal dat vrij snel weer omslaan met het uitkijken naar de zomer :)

Moe en een zware sombere dip...

Dat aangezien het nieuws dat de traditie ten dode opgeschreven is en wij gaan boeten voor alle misbruikers, hulpverlener-belagers en vernielers! Zeer triest, spookt continue door mijn hoofd. :cry:

Moe en een zware sombere dip...

Dat aangezien het nieuws dat de traditie ten dode opgeschreven is en wij gaan boeten voor alle misbruikers, hulpverlener-belagers en vernielers! Zeer triest, spookt continue door mijn hoofd. :cry:

Ik vind dat juist heel erg mee vallen dit jaar. Uiteraard zie je wat negatieve berichten, maar ik had echt verwacht dat we zouden worden overspoeld met negatieve berichtgevingen.

Afgelopen oud en nieuw heb ik gevierd alsof het de laatste was, ik heb onwijs genoten. Ik vond het gaaf om te zien dat er zoveel vuurwerk de lucht in ging, maar ergerde me ook aan de te harde knallers in de straat. Ik hoop dat de focus komt te liggen op het bestraffen van zware knallers zodat we nog even kunnen genieten van deze prachtige traditie.

Nu lekker uitkijken naar wintersport en laat dan die zomer maar komen.

Ik doe ook ff een duit in het zakje. Voor het eerst dat ik dit jaar aan het werk was tijdens de jaarwisseling. Als licht- en geluidstechnicus was ik op pad met mijn vaste band bij een oudejaarsfeest in een feesttent. Ik had zelf wat cakes en een compound meegenomen om op het 12 uur moment af te steken (band zou om 1 uur beginnen met spelen), maar het regende en waaide op die plek echt behoorlijk. Op het 12 uur moment was het bijna droog en ging de wind wel, maar de organisatie had ook wat bakken geregeld en daar hadden ze hulp bij nodig, dus heb ik die samen met de organisatie geschoten. Toen ik aan mijn eigen spul wilde beginnen begon het weer te waaien en te regenen, dus heb ik het in de auto laten staan.

Dus ik heb al een leuke start collectie voor aankomende jaarwisseling, al is dat een soort van noodgedwongen haha.

Nieuwjaarsdag veel geslapen, want dat had ik echt nodig en daarna nog naar een verjaardag. Helaas daar ook maar 1 cake kunnen schieten, daar het ook daar nog best regende en waaide.

Ik weet wel dat ik niet meer ga werken tijdens de jaarwisseling zolang er geen vuurwerkverbod is. Enige voordeel van wél werken tijdens de jaarwisseling, is dat het me geld oplevert in plaats van kost, maar dan had ik deze hobby niet moeten hebben :bonk: :p

Het is altijd wel weer even zwaar opstarten de eerste dagen in het nieuwe jaar. Flink wat pijntjes je word toch een dagje ouder. Somber gevoel geen last van het is zo weer oud en nieuw en door het jaat heen gewoon wat leuke showtjes bezoeken.

Ik vind dit soort dagen/momenten altijd ruk. Het te snel voorbij gegaan, je moet te snel weer aan het werk, je krijgt (vooraf) ook (keuze) stress door het weer, de wind, idioten op straat (met zwaar vuurwerk) en het is weer lang wachten tot het volgende moment weer daar is.

ik voelde me nuchter, maar daar heb ik iets op gevonden, koud bier en video's terugkijken. volgende week dinsdag werk.

Tjezus wat duurde mijn eerste werkdag van 2023 lang zeg. Er kwam geen eind aan.:shocked:
Dus wel een beetje down maar dat duurt meestal maar 2 dagen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan