1/2 januari: Hoe voel jij je na de dag der dagen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik voel me prima en zeer tevreden. Van een dag waarvan ik tegenopzag is geworden een mooie relaxte dag. Smiddags savonds met mijn neefje wat uren cat1 lopen stoken. en snachts nadat ik eens om me heen had gekeken en van alle kanten vuurwerk zag,toch de 3 funke bakken en 1 geisterblitz die ik nog had liggen op straat gezet samen met wat losse cakes en een paar vlindermatjes rustig en zonder haast aangestoken.

Het enige waar ik nog steeds van baal is dat ik dit jaar de dagen er naar toe niet in de bunkers en verkoop heb gestaan. Dat zijn echt de aanloopdagen naar oud en nieuw toe waarin je echt de pleuris werkt en hoopt te zorgen dat je klanten tevrede de deur uitlopen. Dat goede en tevrede gevoel hebben ze mij en mijn collega,s en vele andere verkopers afgenomen.

Ik voel me eigenlijk helemaal niet zo sip als afgelopen jaren, integendeel zelfs, hoeveel vuurwerk er de lucht in ging deed me zo goed, heb zelf ook de hele avond rustig kunnen stoken, denk dat dit misschien wel me beste oud en nieuw tot nu toe was, hoe gek het ook klinkt.

Wel goed eigenlijk! Ik was eigenlijk van niks uitgegaan van tevoren. Proosten, naar buiten kijken, niks zien en naar bed. Maar meer dan het tegendeel! Heerlijk genoten en zelf ook nog een beetje meegedaan!

Ik voel me veel beter dan andere jaren. Ik kijk met een goed gevoel terug, alles is meegevallen! Beter dan verwacht. Veel vuurwerk, Politie was coulant en liet mensen gewoon lekker stoken. Ik heb lekker wat lontjes kunnen ontbranden, dus ik ben tevreden. Ik ben de hobby net wat meer gaan waarderen en heb plezier gehad in de kleine stukjes vuurwerk. Enorm genoten van het F1-vuurwerk. Wat heeft Fünke mooi spul gemaakt. Heel blij om dit lekker te mogen stoken door het jaar. Ook mooi dat ik één van mijn bestellingen heb doorgezet naar volgend jaar.

Dus dat betekent dat ik mij komend jaar sowieso al kan verheugen op:
1x Transbomber
1x Jackhammer
1x 6st. Fairy Tail Ass.
1x The Bomber
1x MJB Box

Daarnaast hebben de speciaalbiertjes en de fles champagne ook meegeholpen om de avond te laten slagen :bonk:

Opgelucht, omdat ik niet had verwacht dat het op veel plaatsen toch wel los ging, en de politie het stoken oogluikend toestond. Nu proberen positief te blijven en hopen dat we weer kunnen bestellen en afhalen de laatste drie dagen van het jaar.

Gewoon prima eigenlijk. Mis nog steeds wel het cat 2 spul, maar dat is het dan ook. Geen kater,of iets. Op naar de volgende!

Het klinkt misschien raar maar ik voelde mij beroerde de dagen voor Oud en Nieuw. Er zat voor mij helemaal geen sfeer jn. Je wist niet wat er ging gebeuren op de dag zelf maar uiteindelijk is alles toch goed gekomen!

Veel respect voor de mensen die gewoon normaal en veilig hebben zitten stoken. (Alle catogorie meegerekent)

Ontopic again:

Dit is het eerste jaar dat ik me eigenlijk beter voel vergeleken met afgelopen jaren. Ik heb nu meer sfeer gevoel dan de dagen voor 31 December.

Ik hoop dat ondanks het verbod iedereen nog een leuke dag heeft gehad en nu maar vechten voor 2021!

Iedereen nog de beste wensen voor 2021!

opzich wel voldaan. omdat ik toch wel genoeg af had kunnen steken zonder gezeik en zonder politie en handhaving. maar ook vooral omdat de mensen hier uit de buurt ff wat dikke funke f2 en f3 en f4 blokken de lucht inschoten. wat kwamen hier toch goede klappen vanaf zeg :shocked: maar ook de spreiding ervan echt niet normaal breed :shocked:

Prima, lekker kunnen stoken, mooi weer, geen gedoe, lekker goedkoop vergeleken met eerdere edities en wonder boven wonder nog op mn gemak 2 uur zitten monopoly'en met vrienden, vriendin en aanhang... het hiernaartoe leven was moeilijk, overdag carbid geschoten ook tof. Mwah, niks te klagen achteraf! Beste wensen allen!

Vroeger had ik altijd een gevoel van leegte en voelde ik mij haast ziek. Nu we wat ouder zijn heb ik haast altijd een voldaan gevoel.

Vorig jaar geen voldaan gevoel toen was de mist de boosdoener en dat was zuur kan ik je vertellen.

Had toen mijn gehele collectie nog over voor dit jaar :D. Gelukkig ook maar want niemand kon dan ook al voorspellen dat er een verbod zou komen.

Dit jaar een zeer voldaan gevoel er aan over. Gewoon zonder enig gedoe kunnen stoken en het weer zat ook mee. Dus al met al voel ik mij prima!

Toch een beetje een leeg gevoel na alle gezelligheid de dag ervoor. Ondanks het verbod wat dit jaar gold, heb ik met een paar maten flink kunnen stoken. Het was echt een topdag, dus ik voel me zeker voldaan.

Het is voor het eerst dat ik blij ben dat het achter de rug is. Het stoken was heerlijk en ik moet toegeven dat de beperkte hoeveelheid vuurwerk er wel voor heeft gezorgd dat ik wat tijd over had voor gezelligheid met de familie, maar daarvoor is O&N natuurlijk niet bedoeld. Doordat de hele aanloop om zeep is geholpen - geen last-minute bestelstress, geen ophaaldagen, geen graaien bij de discounters in Duitsland - is het voor mij een O&N geweest om heel snel te vergeten. Ik hoop dat 2021 weer ouderwets wordt.

Niets meer aan toe te voegen. Alhoewel. Ik ben persoonlijk en ik denk velen met mij misschien weer iets te braaf geweest door mij maar te houden aan Cat 1. Daar was ik binnen 10 minuten wel klaar mee.

Vond de verkoopdagen zonder verkoop en gewoon aan het werk vervelender dan de dagen nu. Het was een rustig oud en nieuw, eerder een leuke zaterdagavond om de vuurkorf met het verschil dat je cat.1 stond af te steken.
In de nacht was het gezellig genoeg met de buren op straat, een zooitje fonteinen en toch 2 kleine boxjes en een all at once cake van de buurman. Opgeruimd, ook gezellig nog ff, maar daarna voelde alles vrij snel weer normaal.

Merk eigenlijk vandaag meer dat het nu nog heel lang gaat duren voordat het weer ingehaald kan worden. Ik besef nu meer het gemis van het mooie chaos moment waar je zelf een kick van krijgt met de jaarwisseling.

Hoe voel je je?? Wat moet ik zeggen... Enerzijds een gevoel dat oud en nieuw toch echt een oud en nieuw gevoel had en hiermee juist boven de verwachtingen presteerde waar ik stiekem ook wel rekening mee had gehouden!

Aan de andere kant is het totale plaatje weg, de voorverkoopdagen de zenuwen en de spanning.. 2020 heeft gewoon niks goeds daar aan gedaan omdat niks doorging. Verder is het natuurlijk ook spannend wat dit jaar wel weer kan in verband met corona! Wanneer kunnen we de eerste shows bezoeken, wanneer kunnen we de eerste keer weer naar de kroeg, wanneer kennen we weer normaal een voetbalwedstrijd bezoeken! Wanneer kunnen we normaal op vakantie?!

Zoveel vragen met zo weinig antwoorden zal echt nog wel afwachten zijn!

Het gevoel is prima!

Het was een jaarwisseling met toch wel een zure smaak. Wel wat afgestoken maar toch anders en niet te vergelijken met normaal. Wat wel fijn om te zien is, is dat er toch veel vuurwerk afgestoken is. En dat heeft gelukkig niet geleid tot 'veel' slachtoffers. Dat geeft toch wel wat aan vindt ik! Er waren natuurlijk wel aardig wat gewonden door alcohol, struikel gevallen etc. Maargoed, het is zoals het is. Nu frisse hoop voor de jaarwisseling van 2021/2022! Ik kijk alweer uit naar de eerste freakshops die open gaan. En op weer een mooi en gezellig jaar met VWC!

Het gevoel is dubbel, blij dat de avond zelf reuze mee viel, veel heel mooi vuurwerk gezien, veel shells en en mooie kisten, blij dat ik zelf nog iets moois in België heb kunnen halen. Daarin tegen een kut gevoel dat hoe de avond ook verlopen was, we eigenijk altijd de verliezers zijn. In mijn optiek bewijst deze avond, dat als alleen de fanatieke vuurwerkfan afsteekt, en de rest, die dus eigenijk ook niets te zoeken heeft op straat, in hun tuin blijft kijken, er dus maar weinig fout gaat.
En dat als de kroegen op zo'n avond gesloten blijven, dit dus blijkbaar voor veel minder problemen/gewonden zorgt. Maar je wist ook van te voren dat dit uitgelegd zou gaan worden als, zie je wel.. geen vuurwerk verkoop is weinig slachtoffers.

Het gevoel is dubbel, blij dat de avond zelf reuze mee viel, veel heel mooi vuurwerk gezien, veel shells en en mooie kisten, blij dat ik zelf nog iets moois in België heb kunnen halen. Daarin tegen een kut gevoel dat hoe de avond ook verlopen was, we eigenijk altijd de verliezers zijn. In mijn optiek bewijst deze avond, dat als alleen de fanatieke vuurwerkfan afsteekt, en de rest, die dus eigenijk ook niets te zoeken heeft op straat, in hun tuin blijft kijken, er dus maar weinig fout gaat.
En dat als de kroegen op zo'n avond gesloten blijven, dit dus blijkbaar voor veel minder problemen/gewonden zorgt. Maar je wist ook van te voren dat dit uitgelegd zou gaan worden als, zie je wel.. geen vuurwerk verkoop is weinig slachtoffers.

Hier kan ik mij volledig in vinden!!

Wat eigenlijk ook wel fijn was om te zien dat ondanks dat er een verbod gold er gewoon gedoogd werd als je normaal deed. En stel dat er een definitief verbod komt in de komende jaren zullen ze iemand die een paar belgische potjes afsteekt dus ook niet gelijk oppakken en beboeten mits je het niet te gek maakt.

Verder ondanks 2 zeikers in de buurt super veel positieve reacties gehad.

Politie kan ook heel schapelijk zijn,
Hier stonden 2 agenten in de straat
Die letterlijk zeiden beboeten doe ik niet
Ik ga niet achter elke pijl aanrennen

2 jongeren bliezen een verkeerdsbord op
Daar werd keihard tegenop getreden.
Als je maar normaal doet
En de mensen hun werk laat doen
Heb je geen last van ze

( hier zijn beelden van )

Status
Niet open voor verdere reacties.