1/2 januari: Hoe voel jij je na de dag der dagen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
In dit topic kun je vertellen hoe je je precies voelt nu oud en nieuw net achter de rug is, je je vuurwerk hebt gestookt en na geslapen te hebben nu weer wakker bent.

Als kind stond ik vroeg op. Met rugzak er op uit om te kijken wat er allemaal was gestookt in de wijk en of er wellicht kanonslagen of fluitpijltjes e.d. niet waren afgegaan. Thuis drogen boven de radiator en weer stoken.

Nu vaak brak, voldaan, maar ook melancholisch dat de mooiste dag van het jaar weer een heel jaar duurt. Dan helpt het, om na het opruimen van de rommel, plannen te maken voor wintersport, fallas of alvast voor de zomervakantie.

Als klein mannetje was het altijd een drama vroeger. Complete leegte en nergens zin in haha. Maar dat is al even niet meer zo. Nu is het een dag als andere dagen. Lekker vrij van werk, beetje nagenieten, oliebollen bunkeren, darten kijken. Heerlijk dagje! En alweer vooruit kijken naar Fallas natuurlijk!

Vroeger was het zo vroeg mogelijk opstaan en dan vuurwwrk gaan zoeken.
Dat was mid jaren 90.

Nu ga ik met mijn oudste een rondje door de wijken met de auto, nagenieten en savonds als traditie bestel ik bij de sparerib express en dan op de bank nagenieten van alle video’s

Ik neem standaard de eerste week van Januari vrij. Beetje nagenieten, filmpjes van anderen kijken, het WK darts afkijken en alvast een start maken met een lijstje van blijvers en niet blijvers qua producten.

Tegenwoordig altijd een voldaan gevoel inplaats van dat lege gevoel van vroeger als kind. Heel actief hier op het forum en vast lijstjes maken voor volgend jaar. Ook zorg ik ervoor dat ik eind januari of begin februari even een weekendje weg ga. Zodat ik iets heb om naar uit te kijken.

Afgelopen jaar heb ik hier, na jaren niet te hebben meegemaakt, ineens toch wel weer last gehad van een echte dip. Heel vreemd. Eigenlijk is het de laatste jaren een dag van rust, beetje darten kijken, oliebollen eten en vooral wat rust pakken na de hectiek. En alweer balen dat de vakantie er bijna op zit en we weer moeten werken.

Afgelopen jaar heb ik hier, na jaren niet te hebben meegemaakt, ineens toch wel weer last gehad van een echte dip. Heel vreemd. Eigenlijk is het de laatste jaren een dag van rust, beetje darten kijken, oliebollen eten en vooral wat rust pakken na de hectiek. En alweer balen dat de vakantie er bijna op zit en we weer moeten werken.
Het is ook dubbel balen als dan ook nog eens je vakantie voorbij is. Ik heb juist extra drukke dagen rond de kerst. Ik zorg altijd alleen dat ik mijn bestellingen kan afhalen de afhaal dagen en verder ben ik gewoon aan het werk. Ik denk dat wel helpt aan geen dip krijgen. Op 1 januari ben ik altijd gewoon voldaan en druk met opruimen nieuwjaars wensen en borrel en 2 januari weer aan het werk.

Moe,maar wel voldaan meestal.
Na uitslapen de rest v/d dag alvast aan de slag met de gemaakt filmpjes,alles op de pc zetten in mappen.
Een start maken om er een film van te maken en verder maar net waar ik zin in heb,meestal weinig,lkkr dom voor je uitkijken en nagenieten.
Dit jaar voor het 1st in jaren de periode van kerst en O&N vrij,lekker 2 weken vakantie,even niet de grote hectiek van die dagen op t werk 👍

Ten eerste lekker uitslapen en een goed ontbijt maken. Verse croissantjes etc. Goed begin van het nieuwe jaar.

Daarnaast voornamelijk terugkijken naar de avond en het jammer vinden dat de dag van het jaar weer voorbij is.

Ik ervaar altijd even een dipje als alle feestdagen voorbij zijn.. gelukkig duurt dat niet heel lang en kan ik nagenieten van alle filmpjes hier op vuurwerkcrew.

Ik denk vooral moe en waarschijnlijk vroeg op (7:30) afhankelijk hoe laat de kleine wakker wordt. Hoop dat we kunnen uitslapen tot 9

Vooral moe ja haha. Hiervoor 4 dagen op adrenaline geleefd en als de rust er weer is voel ik pas hoe moe ik ben.

Ik vind die dagen na oudjaar ook altijd heerlijk. Lekker nog een beetje in de sfeer blijven door hier filmpjes te bekijken van producten waar ik wel nieuwsgierig naar was maar zelf niet heb gekocht

Een mix van momenten dat je terugkijkt naar een mooie jaarwisseling en momenten van realisatie dat het weer zo lang duurt voordat het weer zover is. Dat laatste zorgt ook voor een soort van kater, het helpt dan om lekker filmpjes te kijken en als het kan zo snel mogelijk weer wat dingen te bestellen voor de volgende jaarwisseling.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan