05-02-2016 Rijswijk: Vuurwerk i.v.m. 50 Jaar podiumkunst in Rijswijk

Scav

VWC Moderator
Forumleiding
Stad/dorp: Rijswijk
Datum: 05-02-2016
Tijdstip: 22.00
Schietbedrijf: ...
Max. kaliber: ...
Bijzonderheden: ...

Aftrap '50 Jaar podiumkunst in Rijswijk' met vuurwerk bij de schouwburg
01 februari 2016

Rijswijk - Vrijdag 5 februari is het exact 50 jaar geleden dat het eerste professionele ‘podium’ optreden plaats vond in de Kleine Schouwburg. Voor de gemeente en de Rijswijkse Schouwburg staat deze datum symbool voor de aftrap van een jubileumjaar ‘50 Jaar Podiumkunst in Rijswijk’. Dit gaat aanstaande vrijdag rond 22.00 uur gepaard met een grote vuurwerkshow bij de Rijswijkse Schouwburg.
Dit feestelijke jaar gaat onder meer gevierd worden met een eerbetoon aan de bekende Rijswijker Johan Buziau (1877-1958) met een serie voorstellingen in oktober en een tentoonstelling in Museum Rijswijk. Buziau geldt als een van de grondleggers van de variétè- revue. Hij was een voorbeeld voor vele grote artiesten zoals Toon Hermans, Mini & Maxi en Herman van Veen. Een artiest om nooit te vergeten!

Bij een feestelijke start hoort natuurlijk vuurwerk! Rondom 22.00 uur zal bij de vijver bij de Rijswijkse Schouwburg, het officiële startsein gegeven worden voor het feestjaar ‘50 jaar podiumkunst in Rijswijk’, met een schitterend vuurwerkspektakel boven de vijver. Buurtbewoners zijn uiteraard van welkom om aanwezig te zijn bij deze feestelijke start van het jubileumjaar. In verband met de veiligheidsvoorschriften zal het achter de schouwburg gelegen parkeerterrein (gedeeltelijk) zijn afgesloten.

Zoals gezegd, het jubileumjaar zal vooral n het teken staan van Johannes Buziau die in Rijswijk heeft gewoond. In het najaar worden zes voorstellingen gegeven van de musical-revue over de loopbaan en het leven van Buziau. Hieraan verlenen het Rijswijks Jeugdtheater en Trias hun medewerking. Speciaal voor deze musical wordt een Rijswijks Theaterorkest samengesteld.

http://www.grootrijswijk.nl/nieuws/...wijk-met-vuurwerk-bij-de-schouwburg-1.5682351

Dit is bijna de zelfde locatie als waar de rijswijkse vuurwerkhal vroeger zijn demo in december schoot, voor degenen die gaan : Generaal Spoorlaan 10, 2283 GM te Rijswijk.

Wij kregen vorige week te horen dat wij weinig kans maken om op die locatie ons 25 jarig bestaan te vieren met een demo en een mooie finale show.
In de omschrijving staat vuurwerk boven de vijver. Dat lijkt mij heel sterk want dan zijn de afstandseisen afgezwakt en dat mag natuurlijk niet.
Ben benieuwd of er professionele beveiligers, bouwhekken, verkeersregelaars en een EHBO post aanwezig zijn zoals wij moesten hebben bij onze demo?
Ik ga natuurlijk wel even kijken.

Wij kregen vorige week te horen dat wij weinig kans maken om op die locatie ons 25 jarig bestaan te vieren met een demo en een mooie finale show.
In de omschrijving staat vuurwerk boven de vijver. Dat lijkt mij heel sterk want dan zijn de afstandseisen afgezwakt en dat mag natuurlijk niet.
Ben benieuwd of er professionele beveiligers, bouwhekken, verkeersregelaars en een EHBO post aanwezig zijn zoals wij moesten hebben bij onze demo?
Ik ga natuurlijk wel even kijken.

Ben ook wel heel erg benieuwd hoe dit geregeld is, zie je vrijdag Frits :wink:

Je hebt maar 1 vijver tussen het oude stadhuis en de schouwburg.
Daarachter het Rijswijkse bos met 2 vijvers en een verbindingssloot.

Ik bedoelde de grote vijver : De put, niet de kleine vijver waar jullie de demo schoten.

Wel vaag dat ze nu wel een vergunning afgeven voor een show terwijl jullie al enkele jaren daar niet meer mogen schieten ?

Ik bedoelde de grote vijver : De put, niet de kleine vijver waar jullie de demo schoten.

Wel vaag dat ze nu wel een vergunning afgeven voor een show terwijl jullie al enkele jaren daar niet meer mogen schieten ?

Bij de Put mag nooit vuurwerk geschoten worden en dat is volgens mij een meer en geen vijver.

Kan alleen als het vuurwerk op het pad achter de vijver neergezet wordt toch, of dan ook niet..?
Of het moet T1/T2 met vlammen zijn natuurlijk, maar dat kost bergen doekoe.

Ging goed tekeer zo wat ik er van kon horen op mijn werk en na het zien van het filmpje heb ik er best spijt van dat ik geen uurtje verlof heb genomen om er bij te zijn, ging genoeg de lucht in namelijk :)

Als ik Frits was zou ik toch zeker om opheldering vragen waarom er voor dit wel een vergunning werd verstrekt en de RVH hem niet meer krijgt.

Thnx voor het delen trouwens Burning Salvo :thumbup:

Heel erg jammer dat de gemeente Rijswijk duidelijk met 2 maten meer.

Aha, dus ik heb naast jou gestaan (hoogstwaarschijnlijk) tijdens de show :p
Ik was de kerel die filmde :)

Mijn beelden komen er ook aan, ik vond het toch een mooi showtje. Heb geen spijt dat ik er heen ben gegaan. De lange lijn met fonteinen gaf een mooi effect. Hopelijk dit jaar ook de demo van de Vuurwerkhal weer op deze oude vertrouwde locatie, zou mooi zijn.

Jwtjuh :bye:

Ging goed tekeer zo wat ik er van kon horen op mijn werk en na het zien van het filmpje heb ik er best spijt van dat ik geen uurtje verlof heb genomen om er bij te zijn, ging genoeg de lucht in namelijk :)

Als ik Frits was zou ik toch zeker om opheldering vragen waarom er voor dit wel een vergunning werd verstrekt en de RVH hem niet meer krijgt.

Thnx voor het delen trouwens Burning Salvo :thumbup:

Frits gaat hier inderdaad nog even achteraan.

Back
Bovenaan