02-12-2008 Westland (demo)

moontan

VWC lid
Demo 2 december 2008 om 20.00 uur

Winkel
De Carlton Vuurwerk
Naaldwijkseweg 257
2691 PV - 's-Gravenzande
T. 0031(0)174 - 412997
F. 0031(0)174 - 420499

website:
http://www.decarltonvuurwerk.nl/

Collecties 2008-2009:
Collecties die we gaan voeren zijn:

. Broekhoff
Standaard pakketten,
Knalvuurwerk

. Pyropower,

. Crown Collection

. Westland” vuurwerk

. Wolff
Dynasty Collection

Een beetje vragen naar de bekende weg Fred?:D
Het was echt hondenweer, m'n complimenten voor de Katanboys. Na elk geschoten cake renden de mannen naar het busje om de volgende 2 te halen en die werden dan, met behulp van een multiplexplaat als bescherming, geschoten. Op 1 cake na is alles afgegaan, behalve dan de finale, die ging echt de mist in. Maar dat kon ook niet anders.
Voor nieuw vuurwerk hoef je overigens dit jaar niet naar de Broekhof dealer, de nieuwe cakes zijn vrij matig, vooral die Final Box is een blaffer en dat voor 119 euro.
De Kamuro Sky werd vanavond ook geschoten, leuke cake, only gold, met vrij dikke staarten, maar erg traag en onregelmatig in zowel effectgrootte als burst.

Laatst bewerkt:
Haha, je hebt hem door Rick. Kon niet missen he?:p
Bedankt voor je verslag.
Hondenweer was het hier in Hilversum ook.
Dit weer belooft niet veel goeds voor de komende demo,s

'Ik erger me mateloos aan al dat illegale spul'

WESTLAND - Op de jaarlijkse vuurwerkshow bij Tuincentrum De Carlton in 's-Gravenzande kwamen gisteren, zoals gebruikelijk, weer duizenden mensen af. Eigenaar Marcel Koene liet daar onder muzikale begeleiding van dj Kees Toets de crème de la crème aan siervuurwerk zien en horen.
Vijf vragen aan de altijd even bevlogen vuurwerkkoning van Westland.

1 Wat heeft u dit jaar allemaal voor moois meegenomen uit China?

"Vooral grondpotten. Die zijn helemaal 'in' dit jaar. En veiliger dan vuurpijlen die toch onvoorspelbaar blijven. Sowieso wordt vuurwerk elk jaar mooier: de kleuren zijn echter en de knallen luider.''

2 U riep ditmaal extra aandacht te gaan besteden aan veiligheid. Hoe heeft u dat aangepakt?

"Je zult het niet geloven, maar sinds twee jaar is er ineens veel vraag naar veiligheidsbrillen. Verder zeg ik altijd weer: afstand houden en afsteeklonten gebruiken. Die krijg je bij ons gratis. Dat is beter dan een aansteker, waarmee je per ongeluk nog wel eens een lont halverwege aansteekt.''

3 Verdrijft uw handel niet zo langzamerhand uw tuincentrum?

"We zijn wel een beetje uit ons jasje gegroeid, maar ik heb dit jaar voor het eerst een aparte vuurwerkwinkel in het magazijn van het tuincentrum. Het bijt elkaar niet meer. Ik heb even moeten wachten op de vergunningen, maar ik heb nu een speciale ruimte van 500 vierkante meter. Hét vuurwerkwarenhuis van Westland.''

4 Waar komt die passie voor vuurwerk toch vandaan?

"Iedereen vindt vuurwerk toch leuk? Het is het kleine jongetje in mij dat naar boven komt. En voor mij is het ook de sport om het imago goed te houden. Ik erger me mateloos aan dat illegale spul.''

5 Wat zegt u tegen mensen die roepen dat we het 'verknalde geld' beter aan derdewereldlanden kunnen geven?

"Dat het nu eenmaal een traditie is die je niet kunt tegengaan. Iedereen leeft er altijd weer naar toe. Dat is toch héérlijk?''

http://www.ad.nl/denhaag/westland/2817476/Ik_erger_me_mateloos_aan_al_dat_illegale_spul.html

ik ben hier ook geweest en heb er keelpijn en een verstopte neus aan over gehouden! hahahaha ook zat er een grote klei vlek op mn Pall mal jas! verder was het wel Geinig maar daar mee was het ook gezegd...

er waren ook weer van die gasten die zo stoer dachten te zijn en een Nitraat ( of iets in die richting ) vlak naast ons te gooien :S had iig wel een piepje in mn oren! jammer dat ik niet zag wie het was,

groete

Thundering in tha sky

Back
Bovenaan