Aanbod (online)folders Duitsland 2017/2018

Hallo allemaal.
Ik ben van plan om met een vriend richting duitsland te rijden de 28e.
Dit is helemaal nieuw voor ons en ik heb een aantal vragen hierover...
Ik hoop dat er iemand antwoorden kan/wil geven.
We komen uit Zeeland en zijn van plan om richting "Viersen" te rijden (ongeveer 2,5uur) dit gekozen omdat het niet meteen aan de grens ligt maar eigenlijk nog geen idee of er vuurwerkwinkels zijn daar.
* Hoe zit het met de regel van 25kg vuurwerk meenenem? (is dat p.p of in totaal in de auto).
* Hoe zit het met controles als je dr grens van Duitsland richting Nederland over gaat?
* is al het vuurwerk wat je in de Aldi/Lidl/... koopt gewoon legaal in Nederland?

Gr. en alvast bedankt.

Hallo allemaal.
We komen uit Zeeland en zijn van plan om richting "Viersen" te rijden (ongeveer 2,5uur) dit gekozen omdat het niet meteen aan de grens ligt maar eigenlijk nog geen idee of er vuurwerkwinkels zijn daar.
* Hoe zit het met de regel van 25kg vuurwerk meenenem? (is dat p.p of in totaal in de auto).
* Hoe zit het met controles als je dr grens van Duitsland richting Nederland over gaat?
* is al het vuurwerk wat je in de Aldi/Lidl/... koopt gewoon legaal in Nederland?

Gr. en alvast bedankt.

1. Dat is totaal in de auto je mag dus officieel niet meer dan 25kg in de auto hebben, echter zijn ze hier meestal niet heel erg streng in tenzij je natuurlijk overduidelijk ver over dit gewicht gaat. Gewicht is trouwens niet het kruidgewicht maar het totale gewicht van het vuurwerk.

2/3. Er wordt weinig op gecontroleerd omdat het vuurwerk van de lidl/aldi e.d in Duitsland in principe ook legaal is in Nederland als er gecontroleerd wordt is dit op de 25kg regel ik heb echter in 5 jaar nog nooit een controle gezien.

Veel plezier daar is altijd weer een mooie beleving!

dank je !
25kg zit je natuurlijk zo aan en vooral met zijn 2e.
ook ervaring in de buurt van Vieren ?

in Viersen zijn er volop supermarkten , Google even supermarkten in Viersen als je alle vuurwerk verkooppunten in Viersen wilt bezoeken heb je echt niet genoeg tijd in 1 dag hahaha en die controles moet je je eigen niet druk om maken die heb ik echt nog nooit gehad en ik ga al 10 jaar naar duitsland , kijk je moet natuurlijk ook niet de auto tot zijn nok vol stouwen want dan vraag je om moeilijkheden , veel plezier

Hallo allemaal.

Gr. en alvast bedankt.
Je kan het beste ff op google maps zoeken naar viersen. Als je eetje inzoomt komen de winkels vanzelf in beeld weet je ook gelijk welke het zijn :) en idd geen zorgen maken over de grenscontrole zijn r toch niet

zijn er ook lijsten waar je sommige artikelen kan vergelijken , ik bedoel bij de Lidl , aldi , posten-borse etc etc verkopen ze dezelfde cakes maar wel met andere namen

Iemand ervaring met Ruhr feuerwerkshop. Wil daar een bestelling plaatsen maar dat gaat alleen via overschrijvingen.....

kan gewoon bestellen, heb ik ook gedaan.
geld staat binnen dag erop en kun je rechnung uitprinten en afhalen bij Assindia GMBH

Back
Bovenaan