(exclusive) Video's van het Zweedse Goteborg *4e update 3-7-09*

En dan heb ik hier nog een filmpje van de Gothia Cup 2008!

Wederom een staaltje pyromusical waar menig bedrijf een puntje aan kan zuigen!

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Leuk Detail: Men heeft gebruik gemaakt van het Looney Tune Karakter Roar runenr MEEEP MEEP!!! kijk zelf maar!!

Genieten is dit!!!:D

Ja, nou is't wel genoeg geweest hoor! haha, da's toch verschrikkelijk, altijd weer kippenvel met die luitjes :)

Een vraagje: hoe wordt dit gedaan? Ik zag in jullie msn conversatie een 'pianootje' genoemd worden, dus wordt dit 'live' met knoppies getimed, of wordt dit digitaal getimed op de muziek ingeprogrammeerd?

Ik vind Goteborg zo geniaal he!
Echt geweldig getimed gewoon, kunstenaars met vuurwerk kan je het wel noemen.
En ik heb Martin ontmoet hehehe! :p
Ze mogen dat van Gothia Cup wel even na doen in de Arena vind ik :rolleyes:
Met het ajax-clublied :p

Meep Meeep!!

Ja, nou is't wel genoeg geweest hoor! haha, da's toch verschrikkelijk, altijd weer kippenvel met die luitjes :)

Een vraagje: hoe wordt dit gedaan? Ik zag in jullie msn conversatie een 'pianootje' genoemd worden, dus wordt dit 'live' met knoppies getimed, of wordt dit digitaal getimed op de muziek ingeprogrammeerd?

zo iets wordt computer gestuurd gedaan Richardus. Digitaal getimed dus.

Goteborg maakt gebruik van het Schietsysteem Pyrodigital en Pyroleda. Deze laatste gebruiken wij bij DBK ook. In feite is het niks anders als 1 druk op de knop en het programma en de muziek worden afgedraait.

Goteborg maakt gebruikt van speciale software om dit soort idioot scherp getimede stukken te schrijven. zo is op de 0.001 seconde nouwkeurig een effect te timen. in dit soort shows heeft dus ook ieder effect een eigen electrische onsteking. Het vergt echter wel veel tijd om zo iets op te gaan stellen. ieder effect moet op de losse schietkastjes aangesloten worden.

Buiten dat het veel tijd vergt is het ook een dure bezigheid. Schietsystemen zijn niet bepaald goedkoop. Pyroleda bijvoorbeeld zit rond de 1200-1300 euro exclusief BTW per kast van 25 aansluitingen\lijnen.

Wat een kunstenaars zeg! Echt heel goed getimed en een hele goede muziekkeuze.
Ik blijf me nog steeds verbazen wat Goteborg steeds weer flikt, prachtig gewoon:D.

even een ouder topic opgediept. Goteborg was weer eens aanwezig met een VETTE pyromusical op de Grand prix van Cardiff!

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

super show! :D

edit:

Er was er intussen nóg eentje bijgekomen:

+ YouTube Video

singleshot fest! :D

Laatst bewerkt:
Dat is echt meesterwerk zeg pfff. Echt bizar haha. Echt op elke beat gewoon een singleshot de lucht in janken. Gruwelijk!

Blijft te vet he, ongekend goed gedaan man, damn! :D
Zou alleen daarvoor al een kaartje kopen voor de wedstrijd hahaha.

Ben toch weleens benieuwd wat zo'n geintje kost, lijkt mij bizar duur.

zie ik eindelijk eens een show waar ik snap hoe de muziek en het vuurwerk samenvallen. echt mooi gedaan! normaal vind ik het allemaal maar door elkaar gaan en kan ik geen link leggen, maar hier hebben ze dat uitstekend gedaan!

Swedish National Championship in "Musical Fireworks" in Norrköping, Sweden, Aug22-2009. Team: "Gothenbergs Fireworks Factory" . This fireworks show is probably the best I have ever seen!
This is part one of two. HQ-1024x768 REAL HD-Video

Filmed by bornlate5802

+ YouTube Video

+ YouTube Video

Laatst bewerkt:
Hier weer een puik staaltje van Gotenburg op het Zweeds kampioenschap voor Pyromusicals 2009:

[m]http://vimeo.com/6920930[/m]

Ik denk dat het weinig verrassend zal zijn als ik zeg dat ze het kampioenschap gewonnen hebben. En dit alweer voor de 8e keer op rij!

Wat een top show met muziek van onder andere Michael Jackson

:D

Ze zijn gewoonweg te goed....
Het is echt gewoon niet te bevatten hoe goed ze zijn...
Niet alleen in scenario schrijven maar ook in soundtracks schrijven wat een geweldige mix van michael geniaal gewoon!!!
Echt waar ze blijven me verbazen!

Ik sprak Martin gisteren nog van Gotenborg ze willen proberen om 10x achter elkaar te winnen dit Zweedse Kampioenschap hahaha.

The pyromusical show from the Speedway Grand Prix in Gothenburg 2009.
Speedway Grand Prix in Gothenburg 2009
by Göteborgs FyrverkeriFabrik

Speedway Grand Prix Fireworks 2010, Ullevi, Gothenburg
by Göteborgs FyrverkeriFabrik

A pyromusical display set to the music of Meatloaf featuring Cher, "Dead Ringer". Music editing, design and programming by Martin Hildeberg. Camera: Anders Hållinder. Video and sound editing by Erik Hedborg.

En dan de You-Tube versie:
Pyromusical at Speedway Grand Prix 2010 Gothenburg
filmed by: MartinMissile

+ YouTube Video

Back
Bovenaan