Geelse Kanaalfeesten 2008 [Zaterdag 2 Augustus]

ik ben er ook geweest, kan er heel kort in zijn hoe het was namelijk... veel, snel en hard! meer kan ik er niet van maken.
veel leuke dingen gezien kwa effecten maar het is niet een show waarmee je competitie zou winnen en daar gaat mijn voorkeur toch liever naar uit, ik houd van rust effecten tussen door en hier werd bijna continu vol het gas erop gehouden dat sommige effecten gewoon niet meer tot hun recht kwamen.
dus zoals ik al zij het was veel, snel en hard en dan ook een snoeiharde finale.

show geel

show geel

Hee luitjes,

was idd een hele brute show heb er van genoten. De salutefinale was erg heftig (lekkere druk op de borst).
Hebben ze die 12 inchers tussen die peonie's doorgeschoten want zag er een paar grote effecten tussendoor maar die kwamen minder tot hun recht omdat er zeer veel shells tegelijk de lucht ingingen.

Een effect vond ik super waren allemaal gekleurde bolletjes in rood groen en geel vlg mij en die zakte langzaam omlaag. Dit effect bleef zeer lang hangen. Weet iemand wat dit was?

gr

Wat een heerlijk show zeg !!!
Met als toetje een huiveringwekkende finale , welke het stadje Geel op ze,n
grondvesten deed schudden.
Toppers waren voor mij de gruwelijk mooie mines , prachtige falling leaves , niet
te vergeten de girandola,s en natuurlijk de finale !!!!.
Nou ja , eigenlijk alles was TOP !!!
HULDE aan allen die aan deze geweldige show hebben meegewerkt.

Staat volgend zeker weer (hoog)op mijn lijstje

Cheers:bye:
Mek

Mijn film staat ook online:
http://www.vuurwerkfan.nl/video/geel020808.html

(Vimeo volgt ook nog)

Beelden van de opbouw heb ik geloof ik ook nog. Moet ik nog even naar kijken :rolleyes:

Hier ook nog wat snapshots die ik met m'n videocamera (vandaar dat je af en toe de zonnekap in beeld ziet :D) heb gemaakt:

geel01.jpg

geel02.jpg

geel03.jpg

geel04.jpg

geel05.jpg

geel06.jpg

geel07.jpg

geel08.jpg

geel09.jpg

geel10.jpg

geel11.jpg

geel12.jpg

geel13.jpg

geel14.jpg

geel15.jpg

geel16.jpg

3 dagen lang met plezier aan de show gewerkt :D

Wat een geweld zeg, vooral die salute finale (heb ik zelf neergezet met Boyke B en Tony (FPM) :p) was echt super gewoon :cool:

Wat er geschoten is:

2x 12 inch studata, verder een paar 3inch sier maar vooral 4-5-6, en de salutes waren 3inch.
Ong 700 shells in het normale sier deel (zijn er ong 100 niet afgegaan),
ong 700 shells in het finale-sier deel, daarna 460 salutes opbouwend (binnen 15 seconden), en daarna nog 20 en 40 salutes tegelijk
Tussendoor nog een hele zooi blokken/mines/watershells etc, gewoon echt super.

Heb nog een aantal foto's, komen er binnenkort aan :)

Heel netjes gedaan zeg, heel mooie show vind ik het, volgend jaar ga ik erbij zijn.

wat ik een beetje jammer vind is dat de 12 inch een stutata was en geen dikke colo changing peony oid.

De finale is echt zeer goed, heerlijk die salutes! die ontbraken er vorig jaar maar dit jaar volop, en dat is altijd een plusplunt haha.

Gerco (The_Cigarman) Nogmaals bedankt voor het rijden, het was onwijs gezellig.
Ik denk dat ik wel 20 freaks even een handje heb gegeven en wat staan kletsen.

Jaja ik heb ook me grote vriend Scania is ontmoet in het echt hahaha.
En Strijkerpistooltje nu ik je avatar zie weet ik het weer!

Was een heftige show, tot nu toe het beste wat ik heb zien, alhoewel Keulen ook erg gaaf was maar dit was heftiger. Was echt een geweldige dag, ook bij de show stonden veel kruit te snuiven maar dan echt letterlijk in de rook. Ik stond met Sisser een stukkie verder met onze camera's en we stonden echt prima.

sdc11485.jpg

sdc11488.jpg

sdc11489.jpg

sdc11498.jpg

sdc11500.jpg

sdc11502.jpg

sdc11504.jpg

sdc11505.jpg

sdc11516.jpg

sdc11520.jpg

sdc11534.jpg

Klik hier voor het fotoalbum: http://fotoalbum.vuurwerkcrew.nl/browseimages.php?c=218

Zeg 's, Afcajax, was jij niet die gast met camera en wenkbrauwpiercing? Ik geloof dat jij mij nog hebt verteld hoe laat 't was, bedacht me tijdens het weglopen dat ik die kop ergens van kende :p

Wat versta jij hieronder ?
Rusteffecten bij VW :
Een salute zonder knal?:shocked:
Een fluitblok zonder gefluit ?:shocked:
Wordt een saaie show hoor !!!:angry:

Je bent toch zeker geen 65+ er ?????:wink:

beetje vage reactie dit :shocked: , wat dacht je van : falling leaves of bees :wink: .

edit : om deze post toch nog 'n beetje nuttig te maken :
goed gefilmt patrick , bedankt !!! , en stefan :shocked: echt geweldige foto's man , dat had ik niet verwacht van 'n compact cameratje :frusty: , zeer mooi .

over de show : geweldige show met 'n ziekelijke finale , wel mis ik de variatie in effecten , zo zie ik geen tourbillion , en weinig goud :cry: , wel weer 'n pluspunt is het tempo , konstant 'n volle lucht , en 'n lekker kaliber over het algemeen .

Laatst bewerkt:
over de show : geweldige show met 'n ziekelijke finale , wel mis ik de variatie in effecten , zo zie ik geen tourbillion , en weinig goud .

Er stond een heel beeld met een kleine 100 gouden bommen klaar, het zogenaamde goud-beeld.

Helaas is deze niet ontstoken, en gezien het een elektrisch ontstoken show was, werd meteen de volgende cue ingedrukt :wink:

Aangezien ik zelf meegeholpen heb aan de show, en zelfs 2 nachten tussen de buizen overnacht heb, heb ik er voor gekozen op wat 'aparte' foto's te maken (aangezien er natuurlijk zat freaks zijn die foto's hebben van de opbouw).

Allereerst een aantal foto's van vrijdagnacht, toen de buizen klaar stonden om zaterdag gevuld te worden:

DSC03071.jpg

DSC03072.jpg

DSC03073.jpg

DSC03079.jpg

DSC03080.jpg

DSC03081.jpg

DSC03082.jpg

DSC03084.jpg

DSC03086.jpg

DSC03088.jpg

DSC03108.jpg

DSC03110.jpg

Verder ben ik vanochtend toen ik wakker werd even een rondje gaan maken over het terrein, voor wat 'the day after' foto's:

DSC03114.jpg

DSC03115.jpg

DSC03116.jpg

DSC03120.jpg

DSC03121.jpg

DSC03122.jpg

DSC03124.jpg

DSC03125.jpg

DSC03126.jpg

DSC03127.jpg

DSC03128.jpg

DSC03129.jpg

DSC03131.jpg

DSC03132.jpg

DSC03133.jpg

DSC03134.jpg

DSC03137.jpg

DSC03138.jpg

DSC03140.jpg

DSC03141.jpg

DSC03142.jpg

DSC03143.jpg

DSC03144.jpg

DSC03145.jpg

DSC03146.jpg

DSC03147.jpg

DSC03148.jpg

DSC03149.jpg

DSC03150.jpg

DSC03151.jpg

DSC03153.jpg

DSC03154.jpg

DSC03156.jpg

DSC03157.jpg

DSC03158.jpg

DSC03159.jpg

DSC03160.jpg

Als iemand interesse heeft in een vol formaat foto, stuur gerust een pm :)

Wat een topweekend! :cool:

beetje vage reactie dit :shocked: , wat dacht je van : falling leaves of bees :wink: .

edit : geweldige show met 'n ziekelijke finale , wel mis ik de variatie in effecten en weinig goud :cry: , wel weer 'n pluspunt is het tempo , konstant 'n volle lucht , en 'n lekker kaliber over het algemeen .

Weinig Goud ??????
Je bent duidelijk niet aanwezig geweest.
Falling leaves : in overvloed (daarom snap ik de reaktie van Kevin niet)
Variatie in effekten : zeer goed
Sorry Damian , eerst aanwezig zijn en dan pas je menig uiten !!!!!!!!!!!!!!!!.

om even toelichting te geven op wat ik bedoelde, er werden soms gewoon zoveel verschillende effecten door elkaar heen gejaagd dat er weinig meer van sommige effecten overbleef. en bijvoorbeeld mines schieten en stuk meer naar de zijkant bommen de lucht in jagen ik vind dat er dat recht boven hoort te zitten maar dat liets het schiet terrein jammergenoeg niet toe.
kwa effecten vind ik dat je door crosettes niet veel anders erdoorheen kan schieten want dan valt heel het effect weg. dat goude thema wat uit is gevallen dat had deels voor rust moeten zorgen maar dat is helaas niet afgegaan.

ik vond de show wel goed daar niet van maar het was niet compleet mijn smaak om het zo te zeggen.

Wat was het een megavette show zeg gister, de salutes dreunen nu nog steeds door m`n kop, wat een geweld zeg niet normaal. :D
Continu flink het gas erop, en zeg nou zelf hoevaak kom je in Nederland of Belgie nou zo`n vette show tegen.
Het hele team die heeft meegeholpen met opbouwen en alles geregelt hebben om deze fantastische show voor mekaar te krijgen, echt mega bedankt! :wink:

Na de show zijn Thunderboy, Thundergirl, Dimitri, Zo.orn en ik nog ff lekker wezen bbqen, en dat was weer super gezellig.:D

Geelsekanaalfeesten200827.jpg

Geelsekanaalfeesten20081.jpg

Geelsekanaalfeesten200811.jpg

Geelsekanaalfeesten200814.jpg

Geelsekanaalfeesten200815.jpg

Geelsekanaalfeesten200817.jpg

Geelsekanaalfeesten200819.jpg

Geelsekanaalfeesten200834.jpg

Geelsekanaalfeesten200832.jpg

Geelsekanaalfeesten20083.jpg

Geelsekanaalfeesten200825.jpg

Geelsekanaalfeesten200824.jpg

En de film van deze fantastische show kunnen jullie hier bekijken.

Ik heb de diverse films net bekeken.
Original Fireworks zet hier een dijk van een show neer.
Keurig verzorgd geheel, mooie bommen, veel bommen, goede timing en opbouw.
De finale is van grote klasse, een finale die je op Belgische bodem niet vaak ziet.
Extreem hard, je waant je helemaal in Valencia (Fallas)

Ja, ja het debuut van Cameo (Vuurwerkmuseum) op de vuurwerkvelden.
Goed om je daar bezig te zien Cameo.
Ik ben benieuwd naar je ervaringen.

Bedankt aan een ieder die zijn foto,s film,s en verslagen hier heeft geplaatst.

Ik heb de diverse films net bekeken.
Original Fireworks zet hier een dijk van een show neer.
Keurig verzorgd geheel, mooie bommen, veel bommen, goede timing en opbouw.
De finale is van grote klasse, een finale die je op Belgische bodem niet vaak ziet.
Extreem hard, je waant je helemaal in Valencia (Fallas)

Ja, ja het debuut van Cameo (Vuurwerkmuseum) op de vuurwerkvelden.
Goed om je daar bezig te zien Cameo.
Ik ben benieuwd naar je ervaringen.

Bedankt aan een ieder die zijn foto,s film,s en verslagen hier heeft geplaatst.

Ik ga bij deze volledig met Fred mee.
Show met erg veel pit, vond de falling leaves mooi om zo te zien, echt wolken van falling leaves ipv bommetje na bommetje met dat effect. Dit komt echt veel mooier over. Leuk om salutes terug te zien, veel mooie bommen erbij ook. Ik kan goed begrijpen dat de aanwezigen hebben genoten.

Volgend jaar meegaan Danny en Fred :p

Heb nog een foto van 2x 12 inch mortieren, gister gemaakt in de bunker van Zena Olen:

sdc11419.jpg

Erg onscherp maar toch wel kicken he?
Had nog eenf oto met me hand erboven maar die is echt mislukt :frusty:

Back
Bovenaan