Gerard Smeets Maasmechelen

Misschien is het handiger dat een moderator een apart topic voor dit onderwerp aanmaakt.
Dan raakt het Gerard Smeets topic niet ,,vervuild'' over de klaagzangen van ontevreden klanten.

Ik moet wel zeggen, dat sommige mensen snel zeuren over (Belgische) vuurwerk winkels.
Kreten van dit vuurwerk kan ik ook in Nederland kopen, ik kreeg niks gratis cadeau, winkel is te duur, enz.
De ene winkel is de andere niet, dus geeft winkel A altijd gratis vuurwerk bij je bestelling, dan hoeft winkel B dat ook niet te doen.

Wat betreft de winkels die in Belgie verdwijnen.
Jammer, maar kan dat ook niet liggen, omdat ze zich niet laten zien op de vuurwerkfora.
Geen maandelijkse acties, laten zien op de fora dat ze er ook zijn.
Een goede/mooie site, enz...
Bedoel ik niet aanvallend hoor, meer ter advies.
(Ik ben ook maar een Hollander....:D :wink:)

Ik wil daar het volgende op zeggen:

Het was niet het tuincentrum Moerkant en de AVEVE die shells verkochten aan particulieren maar dat was Stock 1000 uit Essen. Die is vlg mij al lang weg. Dus beide bovenstaande winkels (Moerkant en AVEVE) hebben niets met professioneel vuurwerk te maken. Het probleem die beide winkels hebben is dat hun opslag vergunningen voor consumentenvuurwerk i.t.t. Nederland veel en veel te klein zijn. Dit is nog steeds niet echt opgelost. Opslagvergunningen gelijk als in Nederland van 10.000 tot en met 50.000 kg bruto gewicht aan vuurwerk bestaan in België niet. De beide winkels zijn gepakt met overstock in hun magazijntje.

Het probleem met overstock is in feite niet op te lossen omdat groothandels geen leveringen kunnen doen van 1 of 2 kartons om maar onder de maximale opslagcapaciteit te blijven van die respectievelijke winkels.

Wimmers is weer een heel ander verhaal die had simpelweg bij de buren de boel vol gezet en het ging hier niet om illegale handel maar op illegale opslag.

Dat ZENA (originals) en Salon Roger goed weg komen is omdat zij beschikken over groothandels opslagvergunningen en dito hoeveelheden. Zij kunnen dus een stuk moeilijker betrapt worden door de Belgische controleurs.

Daarnaast is het ook zo dat ZENA en ook Harry Loots in Baarle Hertog (althans het vorige jaar toch) camionetten vol met vuurwerk rondjes door Baarle lieten rijden en telkens hun winkelvoorraden aanvulden vanuit die rijdende opslagplaatsen. Overigens loopt of liep er een onderzoek vanuit de Dienst der Springstoffen naar deze rijdende opslagplaatsen. Vorig jaar is er minstens 1 busje van ZENA/OR aangeslagen.

Verder heeft de firma ALPECO een zware boete opgelegd gekregen vanwege het afgeven van meer dan 1000 gram pyrotechnische sas aan particulieren. Deze zaak loopt nog voor het Hof van Beroep in Antwerpen.

Die overtreding van de maximaal af te geven hoeveelheid geldt voor de gehele Belgische vuurwerkhandel en dus is iedere winkel vogelvrij wat dit punt betreft

Ik heb alleen gereageerd vanwege het feit dat een moderator winkels op de hak neemt terwijl er al zo weinig winkels over zijn.

Maar goed als jij vindt dat Jan en alleman de schaarse winkels in België moeten beschimpen het zij zo.

Ja jullie hebben gelijk in Stock vergiste ik me maar door al die onder de toonbank winkels verlies ik soms het overzicht.

Wimmers verkocht wel zwaar illegaal vuurwerk daar kwamen bijvoorbeeld die Super Thumping Thunders vandaan en ook shells gingen als zoete broodjes over de toonbank. Ik kan hier zo een complete lijst zetten met onder de toonbank winkels maar dat mag niet en ga ik niet doen. Wimmers telt niet meer mee want die is gesloten.

Feit is dat winkels die onder de toonbank verkopen het verpesten voor de winkeliers die zich wel netjes aan de regels houden. Mensen zoals Wimmers die dus en teveel opgeslagen had liggen en "fout" vuurwerk had verpesten het gewoon voor andere. Waarom denk je dat Zena nu last heeft met de vergunning? Dat is mijn punt en winkels zoals Wimmers zou je eigenlijk liever zien verdwijnen dan behouden net als dat Stock 1000. Maar zo zijn er dus veel winkels die onder de toonbank verkopen en uitgerekend in dit topic moet zo'n discussie plaats vinden?

Inderdaad, misschien is het beter om deze discussie niet te voeren. Maar Belgie wordt ook als maar strenger met die controleurs door dit soort winkels. En juist winkels als Zena, Harry, Salon Roger, Pyrostar hebben daar gewoon last van. Puur door het feit dat de controleurs nog strenger gaan controleren en de regels nog verder aanscherpen. Maar ik ga stoppen met deze discussie. Heeft weinig zin om hier over te praten

*Als men besluit deze post te verwijderen dan snap ik dat.

Ja jullie hebben gelijk in Stock vergiste ik me maar door al die onder de toonbank winkels verlies ik soms het overzicht.

Wimmers verkocht wel zwaar illegaal vuurwerk daar kwamen bijvoorbeeld die Super Thumping Thunders vandaan en ook shells gingen als zoete broodjes over de toonbank. Ik kan hier zo een complete lijst zetten met onder de toonbank winkels maar dat mag niet en ga ik niet doen. Wimmers telt niet meer mee want die is gesloten.

Supervlinders en blokken heb ik daar jaren terug ook nog wel eens vandaan gehaald. Lawinepijlen had ie ook nog toen, maar dat waren die kartonkleurige prutdingen. Volgens mij had 'ie een groter assortiment onder de toonbank als 'erboven' haha. Idd, hij is toch opgedoekt dus nu maakt het toch niet meer uit :p

Feit is dat winkels die onder de toonbank verkopen het verpesten voor de winkeliers die zich wel netjes aan de regels houden. Mensen zoals Wimmers die dus en teveel opgeslagen had liggen en "fout" vuurwerk had verpesten het gewoon voor andere. Waarom denk je dat Zena nu last heeft met de vergunning? Dat is mijn punt en winkels zoals Wimmers zou je eigenlijk liever zien verdwijnen dan behouden net als dat Stock 1000. Maar zo zijn er dus veel winkels die onder de toonbank verkopen en uitgerekend in dit topic moet zo'n discussie plaats vinden?

Inderdaad, misschien is het beter om deze discussie niet te voeren. Maar Belgie wordt ook als maar strenger met die controleurs door dit soort winkels. En juist winkels als Zena, Harry, Salon Roger, Pyrostar hebben daar gewoon last van. Puur door het feit dat de controleurs nog strenger gaan controleren en de regels nog verder aanscherpen. Maar ik ga stoppen met deze discussie. Heeft weinig zin om hier over te praten

*Als men besluit deze post te verwijderen dan snap ik dat.

Mja, ik heb meer het idee dat het 'onder de toonbank' verkoop tijdperk, dus het naar België gaan om blokken en zware knallers te halen, juist een beetje voorbij is. Veel spul is in de handel in Nederland vaak stukken makkelijker en goedkoper te krijgen..

Misschien kan een mod deze discussie afsplitsen naar een nieuw topic? Het staat een beetje raar hier..
( Ach valt eigenlijk ook wel weer mee maargoed :D )

Ik heb inmiddels berichten verwijderd.. persoonlijke verwijten verwijderd.. en ik wil jullie nu dan ook vragen om ontopic verder te gaan!
Dat wil zeggen dat we het weer gaan hebben over de winkel G. Smeets in Maasmechelen.. en niet dat we gaan bespreken waar er wel en niet aan ''onder de toonbank verkoop'' gedaan werd etc.

Ontopic dus! :)

Ik kom juist van Smeets, leuke actie's, en heerlijke koffie, ook een fijne babbel gehad, ik heb me een paar potten mee genomen van Jorge en Vulcan. Volgens de verkoper de beste wat er zijn, ben eens benieuwd, iemand ervaring mee??

Ik ben juist bij Gerard geweest, heeft een leuke collectie van Pyrostar, en de Jorge potten zijn sjiek, ik heb filmpjes gezien, prachtige potten en betaalbaar.

Ik ben juist bij Gerard geweest, heeft een leuke collectie van Pyrostar, en de Jorge potten zijn sjiek, ik heb filmpjes gezien, prachtige potten en betaalbaar.

Heb jij nu werkelijk hier een account aangemaakt om ons te vertellen dat Gerard Smeets een goede zaak heeft? Das vriendelijk.

Vind het anders ook wel een top zaak, daar niet van.

En jij als 16 jarige ben niet zelf instaat een account aan te maken:bonk:

Heb jij nu werkelijk hier een account aangemaakt om ons te vertellen dat Gerard Smeets een goede zaak heeft? Das vriendelijk.

Vind het anders ook wel een top zaak, daar niet van.

Wat een reacties zeg.. Die jongen is naar gerard smeets geweest en waarschijnlijk dol enthousiast. Geeft hier netjes zijn mening over de winkel met argumenten erbij. Wat is hier mis mee?

Mmmm, dat dit überhaupt nog bestond joh....

Maar er staan toch wel met name veel Pyrostar en Jorge producten op die in Nederland nauwelijks tot niet te verkrijgen zijn. Verder veel Tristar maar daar heb ik niet zo veel mee.

En niet te vergeten Zink 905 waar zoveel mensen weg van zijn! Jammer dat er geen prijzen bij staan.

Idd joh dacht dat het ver gezien was met Smeetsvuurwerk al jaren niet meer geweest. Misschien dit jaar toch maar eens overwegen aangezien het voor mij 10 min rijden is.

Ik ben er van de zomer voor het eerst geweest. Vlak voor de nieuwe regelgeving. Was er met werk en wilde wat kleins halen. Hij had alleen grote potten van 40-50 euro en duurder. Pakje nitraten van 18eu (20st). Hij heeft me ook nog eens bijna een half uur laten wachten. Dus ik heb de beste man een fijne dag gewenst en ben weg gegaan. Niet echt mijn winkel.

Firewall, Dit kan niet, daar er geen vuurwerk was tot Juli en zeker geen nitraten, wegens bouw van een nieuwe vuurwerk bunker, dus larie.
TCDD, hahahaha

Back
Bovenaan