Harry Loots [Baarle-Hertog]

Niet lullig bedoelt ofzo, maar staat al 8maanden n filmpje van de Zink 107 op Youtube

Zo vat ik het ook njet op, lees de beschrijving maar eens van mijn video. Daarom staat in de titel ook kat.2 zodat de Duitsers het wellicht ook kunnen vinden.

Nog een rede waarom ik ze heb geüpload, je weet niet welke productie er al op YouTube staat, de productie die ik had, is dus die nu bij loots ligt .

En als derde, waarom zou ik niks mogen uploaden wat er al op staat? Dan kan iedereen nu stoppen met video's maken. Ook in mijn bericht hierboven zet ik nieuw in aanhalingstekens, ofwel niet echt nieuw, mar bij loots wel.

Zo vat ik het ook njet op, lees de beschrijving maar eens van mijn video. Daarom staat in de titel ook kat.2 zodat de Duitsers het wellicht ook kunnen vinden.

Nog een rede waarom ik ze heb geüpload, je weet niet welke productie er al op YouTube staat, de productie die ik had, is dus die nu bij loots ligt .

En als derde, waarom zou ik niks mogen uploaden wat er al op staat? Dan kan iedereen nu stoppen met video's maken. Ook in mijn bericht hierboven zet ik nieuw in aanhalingstekens, ofwel niet echt nieuw, mar bij loots wel.

Hij bedoelt volgens mij dat je al van te voren kon zien hoe ze waren. Ik heb ze verder nooit gehad, maar ik wist ook dat het troep was. Ze zijn voor de Duitse markt gemaakt met maximaal 20 gram kruit, waar de motor geloof ik ook nog vanaf moet gaan.

Ik doelde er ook meer op dat je de kwaliteit al wel een beetje kon verwachten.
Ik vond het in ieder geval een leuk filmpje, bedankt voor het delen!

Mooi nieuws! Perfect voor de knal-liefhebbers. Gipsloze knallers in topkwaliteit kunnen wij allen wel waarderen en daarin onderscheid je je ook goed met de Poolse knallers.

De kruitgewichten daar ben ik ook heel benieuwd naar! Voor de rest ziet heter super mooi en gelikt uit, die nieuwe knallers! Zo loopt het toch nog goed af! :)

Misschien een domme vraag, maar die kunnen ook gesteld worden. Hoe zit het precies met die nieuwe categorien. Wat mag je als normale consument wel en niet halen in baarle. Hoe zit het bijv met P3 cakes en knallers?

Misschien een domme vraag, maar die kunnen ook gesteld worden. Hoe zit het precies met die nieuwe categorien. Wat mag je als normale consument wel en niet halen in baarle. Hoe zit het bijv met P3 cakes en knallers?

Haha P3 bestaat niet, wel P1 en P2. Enkel P1 mag aan iedere consument verkocht worden boven de 18 jaar. En die categorie is zeer gunstig en vele producten kunnen geinterpreteerd worden in de artikelen die mogen, zo zie je dat dus aan de matten en rollen. Er is in P1 iedergeval veel meer mogelijk dan dat Salon Roger en Zena nu verkopen, maar het is zeer tactisch om de overheid tegemoet te komen door de knallers iedergeval te beperken tot 2/3/4 gram flash.

P3 bestaat niet. Europees gezien zijn P1-artikelen 'overige pyrotechnische artikelen die weinig gevaar opleveren'. In principe zijn deze vrij verkrijgbaar, een paar uitzonderingen daargelaten. P2 is daarentegen alleen bedoeld voor personen met de juiste papieren (net zoals F4).

Ik ben vooral benieuwd in hoeverre import en gebruik van P1-nitraten e.d. in Nederland toegestaan is. Volgens onze wet mag P1 uit mijn hoofd niet aangeboden worden aan het 'grote publiek', maar verder ben ik geen restricties tegengekomen. Ik heb ook nooit een tabel gevonden met types P1-artikelen, zoals die er wel zijn voor types 'echt' vuurwerk.

Ik vind het eerlijk gezegd een bijzondere situatie. Aangezien P1 technisch gezien geen vuurwerk is, zijn er naar mijn weten dus geen restricties op kruitinhoud en type. Toch lijkt het me heel sterk dat bijna alles mogelijk is, en er moet ergens een duidelijke grens liggen qua wat er wel en niet mogelijk is in P1. Ik start sowieso mijn eigen onderzoekje, maar ik hoor het graag als iemand meer info heeft.

Die regels zijn er wel, maar die ga je niet via Google vinden. Je kan mij best een PB sturen als je meer wilt weten. Verder is Nederland altijd weer een apart land op elk gebied en vooral vuurwerk. Wij hebben zelfs een aanpassing op de Europese regelgeving.. maar de Funke blokken zou je bijvoorbeeld wel na 15 december vrij kunnen halen uit Belgie ( mits ze minder dan 25KG bruto wegen natuurlijk ).

Hoe zit het momenteel dan met het "importeren" vervoeren vanuit Baarle. Is dit nu wel vrij toegestaan onder de nieuwe regelgeving? mits je onder de 25kg norm blijft natuurlijk..

Back
Bovenaan