Het idee is goed, het bedrag wel te doen, mits er natuurlijk de juiste voorwaarden tegenover staan.. Ik ben zeker geinteresseerd.
Wat betreft je idee, is dit natuurlijk een goed/leuk idee, maar nog wat vaag en niet tastbaar voor vele mensen hier(denk ik).
Om het wat concreter te maken of richting te geven kun je misschien met het volgende wat.
Mocht je het inleg bedrag(150€) willen drukken en iets is het misschien een idee om een offerte voor een show op te vragen en je idee vast neer te leggen bij een bedrijf. Dan heb je een richtprijs. Wanneer je dit bedrag hebt, zou ik een minimaal aantal aanmeldingen benoemen hier op het forum voor het doorgaat. Dan weten deze mensen het bedrag p.p. voor in ieder geval het vuurwerk.
Mocht je deze vuurwerkshow kunnen garanderen in dat geval zou ik gaan kijken naar de catering/eten & drinken. Om jezelf het meest te ontlasten en om ieder zijn of haar eigen keuzes te laten maken wat betreft het bedrag wat zij kwijt willen aan drinken & eten zou ik eens gaan praten met een locale cateraar of snackwagen o.i.d.... je kan hen dan vertellen dat er minimaal X-aantal man is. En deze komen voor een meeting/gezelligheid en een show. Je spreekt alleen een locatie en tijd met hen af en verder heb je er geen omkijken meer naar. Daarnaast verplicht je niemand tot een bepaald bedrag. En wanneer zij niet komen opdagen, kost het je ook niets.(minder risico voor jou)
(voorbeeld hier in Nijkerk: er rijd een oud hollandse snackwagen rond alle bouwlocaties, staat dus maar tijdelijk op deze plekken, zorgt voor eten en drinken tegen lage tarieven, deze mensen zijn dus gewend om eten en drinken te leveren aan relatief weinig mensen en daarbij kiest elke bouwvakker(lees vuurwerkliefhebber dan) hoeveel die wil eten en drinken tegen zijn gewenste bedrag.
Om bovenstaande tekst misschien iets te verduidelijken een voorbeeld. (gebaseerd op aannames, dus weet niet of het realistisch is)
Offerte show: 7500€
Minimale aanmeldingen/doel aantal mensen: 100
Inleg pp in ieder geval, 7500/100 is 75€ pp.
Cateraar weet dat er 100 man komt en vind dit interessant, komt dus langs.
Je eet een broodje bal(3€), patatje (2€) en drinkt 5 biertjes en een cola (6x 2,5€) is 20€ tezamen.. Ben je 95€ voor de totale avond kwijt.
Wat je ook nog kan doen, wanneer je weet hoeveel man er komt/bereid is mee te betalen aan de show... is zelf eten en drinken regelen bij bijv. een sligro en dan 1€ (of meer)per drankje/hapje vragen. Dan maak je er iets winst op en hiermee kan je bijv. de huur van een tent dekken. En win je er iets op.. (gefeliciteerd)
Goed, ik hoop dat je aan dit lange verhaal iets hebt.