Doorlont projecten - Foto's

Je lont ze in prencipe dan gewoon door zoals de cakeboxen, dus zo dicht mogelijk waar het lont de tube in gaat. Het enige nadeel is dat de cakes natuurlijk niet zo op elkaar zijn afgestemd als bij een cakebox qua formaat.

Ik doe inderdaad waar de lonten de tubes ingaan met ti repje, allen dan nog een stukje snel visco er tussen voor de zekerheid

Ik wil eigenlijk voor het eerst een doorkomtbak namelijk de Cruel traction doorlonten.. Alleen op een punt komen de lonten wel erg dichtbij elkaar (cake 1 met 2 dichtbij cake 4 met 5). Hoe kan ik voorkomen dat het een grote chaos wordt en hebben mensen nog tips. Is me eerste keer namelijk :P

Welke leuke combinaties zou je van mijn (klein maar fijne) collectie kunnen maken? Welke zouden jullie combineren?
IMAG5508.jpg

ik heb de cakebox amazing fan , is er iemand die weet of ik deze nog moet doorlonten of kan het gewoon zo in de doos blijven

ik heb de cakebox amazing fan , is er iemand die weet of ik deze nog moet doorlonten of kan het gewoon zo in de doos blijven

Dat moet je doorlonten, geen enkele box die je in Nederland koopt is al doorgelont. Ik ken de box niet, maar verbind het reservelont van cake 1 aan het hoofdlont van cake 2. Doe dit ook bij de rest en van de cakes en dan heb je een mooie box die als het goed is in zijn geheel na elkaar afgaat. Verbind de lontjes wel zo dicht mogelijk bij elkaar, waar ze de cake uit komen en weer in gaan. Dan heb je zo min mogelijk vertraging tussen de cakes. Succes.

Dat moet je doorlonten, geen enkele box die je in Nederland koopt is al doorgelont. Ik ken de box niet, maar verbind het reservelont van cake 1 aan het hoofdlont van cake 2. Doe dit ook bij de rest en van de cakes en dan heb je een mooie box die als het goed is in zijn geheel na elkaar afgaat. Verbind de lontjes wel zo dicht mogelijk bij elkaar, waar ze de cake uit komen en weer in gaan. Dan heb je zo min mogelijk vertraging tussen de cakes. Succes.

In zijn algemeen is dit de manier van doorlonten, maar bij de Amazing Fan absoluut niet. Het is namelijk de bedoeling dat het een 10 schots brede W shape is. Omdat dit erg lastig goed te timen is met doorlonten, kan je in het geval van de Amazing Fan beter met 2 man fakkelen.

Mijn 18.00 uur project:

Ultimate Screamer -> Important Pyroshow Cake A -> Mad Twister -> Important Pyroshow Cake C -> Daisy Beam -> Happy Thunder Q

IMG_0539[1].jpg

De Happy Thunder Q gaat elektronisch want ik kon bij de Daisy Beam geen reservelont vinden.

Mijn 18.00 uur project:

Ultimate Screamer -> Important Pyroshow Cake A -> Mad Twister -> Important Pyroshow Cake C -> Daisy Beam -> Happy Thunder Q

Bekijk bijlage 31414

De Happy Thunder Q gaat elektronisch want ik kon bij de Daisy Beam geen reservelont vinden.

Op de foto lijk je de cakes vrij hoog doorgelont te hebben, je realiseert je, tenzij je snellont hebt (maar dat kan ik 1-2-3 niet zo zien) dat je dan een pauze van gauw 4-6 seconden tussen de cakes gaat hebben?

Op de foto lijk je de cakes vrij hoog doorgelont te hebben, je realiseert je, tenzij je snellont hebt (maar dat kan ik 1-2-3 niet zo zien) dat je dan een pauze van gauw 4-6 seconden tussen de cakes gaat hebben?

Bedankt voor de tip, dan ga ik er nog even naar kijken!

Edit:

Bij de cake hieronder is te zien dat het onderste deel van de lont in papier verpakt is wanneer het de cake in gaat, moet ik dan bij het in papier verpakte lont de lonten verbinden voor een vlotte overgang tussen de cakes?

IMG_0540[1].jpg

Bedankt voor de tip, dan ga ik er nog even naar kijken!

Edit:

Bij de cake hieronder is te zien dat het onderste deel van de lont in papier verpakt is wanneer het de cake in gaat, moet ik dan bij het in papier verpakte lont de lonten verbinden voor een vlotte overgang tussen de cakes?

Bekijk bijlage 31420

Als je het papier helemaal weghaalt (wel een beetje voorzichtig en niet de lont er mee uittrekken) zie je waar de lont de tube in gaat. Zo kort mogelijk daarop wil je verbinden.

Meestal zit er weer gewoon een stukje zichtbare lont na dat papieren deel.
Aan de foto te zien lijkt het alsof normaal visco overgaat in snellont.

Als je hier niet bekend mee bent, zou ik zo kort mogelijk op de groene lont doorlonten, dan heb je minimale vertraging en niet veel risico dat je de lont er uit haalt per ongeluk.

Jeroom, bovenstaande inderdaad, en de lonten naar elkaar toe leggen. Je hebt ze nu zo (pijltje is brandrichting):
--->
--->

Zou ze zo doen:
--->
<---

Anders heb je kans dat de ene lint de andere niet aansteekt :wink:

Dit is het eeeste jaar dat ik ben gaan doorlonten. Heb verschillende systemen gezien. Ik heb ze bijna allemaal op zelfde manier gedaan nu is mijn vraag of ik het goed heb gedaan. Ik heb de lonten helemaal tot onderen losgetrokken verbonden met een tyrep en daarna nog klein knoopje. Overbodig lont heb ik weggeknipt. Hoop zo dat ik het goed heb gedaan.

Dit is de eerste keer dat ik een box doorlont. Is het zo goed, heb de lonten gewoon bij elkaar gevoegd dmv schilderstape. Het is niet erg als er een paar seconden rust tussen zit, als alles maar achter elkaar af gaat.

20161231_142152.jpg
20161231_142301.jpg

Back
Bovenaan