Het grote speciaal bier topic

Dan heb je het bier inderdaad voor niet veel geld. Maar normaal gaat deze per 3 toch wel voor bijna 4euro weg.

Was inderdaad in de aanbieding bij Dirk dus heel wat ingeslagen als een echte hollander.

Is nog altijd stuk goedkoper dan flesjes Tank7 die ik wel eens drink die zijn 3 per stuk :O

M'n lichaam kan niet meer tegen 't speciaalbier: vrijdag 2 zware bruinerds, 2 dagen een kater :cry: vies ranzig pils (alle pils, vind ik), 6 halfliters: totaal geen last. Gadverdamme. Een liefhebberij naar de haaien. Of het wordt een proefglaasje 15cl per keer :( maar dat kan ik niet :D

Ik open dit topic voor dit jaar :wink:

Zojuist begonnen aan een "Stille Nacht" van de Dolle Brouwers. Goed spul

Paar weken geleden als cado een texels skuumkopie gekregen die gaan mooi ff proberen dit weekend met kerst:)

Mijn favoriete winkel op het moment is ook decaigny.
Sinds paar jaar helemaal fan van craft beer, normale pils kan me niet meer zo bekoren, belgische vaak zoete bieren ook niet meer.

Mijn biermenu voor deze kerst en oud en nieuw;

Brewdog:
- chili hammer (ipa)
- Elvis juice (ipa)
- Electric india (saison)
- Ace of citra (single hop ipa)

De molen
- thirty grams (ipa)
- Amarillo (imperial ipa)

Beerbliothek
- black ipa #7

Karl straus brewing company
- Aurora hoppyalis (ipa)

Fierce beer co
- cranachan killer (oatmeal pale ale met bessen en honing)
- Peanut riot (porter met choco, geroosterde pinda en zeezout)
- Ginja ninja (pale ale met gember, citroengras en habanero peper)

Struisse brouwers
- reserva aged 2012

Brouwerij frontaal ( mijn favoriet)
- rhodesian (11.4% barley wine)
- Bulldog (double ipa)
- Billiard (oatmeal coffee stout)
- Tankard (session ipa)

Brouwerij kees
- mosaic hop explosion

Brouwerij To Øl
- Sur Citra

Goose island
- goose ipa

Brouwerij emilisse
- vannilla ice cream stout

Brewski
- pango ipa ( mango, ananas, passievrucht)

:p

Mijn favoriete winkel op het moment is ook decaigny.
Sinds paar jaar helemaal fan van craft beer, normale pils kan me niet meer zo bekoren, belgische vaak zoete bieren ook niet meer.

Mijn biermenu voor deze kerst en oud en nieuw;

En niet eens de kerstklassiekers:
Weihenstephaner Vitus/Korbinian
Dolle Brouwers Stille Nacht
Struise Tjeeses
?!
:D Ik ben er wel klaar mee, jammer dat er alcohol in zit. Klotengif.

En niet eens de kerstklassiekers:
Weihenstephaner Vitus/Korbinian
Dolle Brouwers Stille Nacht
Struise Tjeeses
?!
:D Ik ben er wel klaar mee, jammer dat er alcohol in zit. Klotengif.

Haha shame on me, nee ik heb m'n rhodesian van frontaal een amerikaanse barley wine met veel amrikaanse hopsoorten gebombardeerd tot mn kerstbier, ondanks dat ik over het algemeen niet van hele zoete bieren houd is dat een echt topper voor een koude kerstdag.

Haha shame on me, nee ik heb m'n rhodesian van frontaal een amerikaanse barley wine met veel amrikaanse hopsoorten gebombardeerd tot mn kerstbier, ondanks dat ik over het algemeen niet van hele zoete bieren houd is dat een echt topper voor een koude kerstdag.

Klopt een mooi bier, van een goede brouwerij uit Breda. Probeer ook maar eens een bier te bemachtigen van Big Belly Brewery uit Breda, zeer opkomende brouwerij met mooie bieren.
En Stille nacht van dolle brouwers zou ik nog halen, uniek kerstbier.

De Caigny is ver uit mijn favoriet, alleen laatst ook weer een keer naar Bierparadijs geweest en die hadden toch flinke wat mooie bieren.

20161210_123412.jpg
Grote flessen zijn vooral voor in de kelder om daar een aantal jaren te bewaren.

Back
Bovenaan