Helios

Hallo Bas?

Bij Helios kunnen alleen bedrijven kopen maar bij onze buurman Bocholt Vuurwerk Bedrijf kunnen particulieren wel kopen?

MVG

Heliosvuurwerk

IK had de vragen gesteld of ik KVK nodig had, en wat er in hun assortiment zat..

Maar als het alleen voor bedrijven is, kan ik dan met een KVK daar wel kopen? ja toch?

Bassiefirework:devil:

Hallo Bas?
Bij Helios kunnen alleen bedrijven kopen maar bij onze buurman Bocholt Vuurwerk Bedrijf kunnen particulieren wel kopen?
MVG
Heliosvuurwerk
IK had de vragen gesteld of ik KVK nodig had, en wat er in hun assortiment zat..
Maar als het alleen voor bedrijven is, kan ik dan met een KVK daar wel kopen? ja toch?
Bassiefirework:devil:

Ik heb even gekeken voor je op de site, er staat onderandere dit:

Het bedrijf levert alleen vuurwerk aan vuurwerkbedrijven en handelaren in binnen- en buitenland. Spektakelvuurwerk wordt niet verkocht aan particulieren. Een particulier die een inschrijving toont van de handelsrechtbank of een dergelijke vergelijkbare instelling kan bij ons bedrijf geen spektakelvuurwerk kopen.

De verkoop van shells (mortierbommen) geschiedt alleen aan vuurwerkbedrijven in binnen- en buitenland die kunnen aantonen over de benodigde vergunningen te beschikken om dergelijk vuurwerk af te kunnen steken. Dus geen verkoop van shells aan handelaren in binnen– of buitenland.
Even verderop:
Belangrijk voor kleinhandelaars:
Een kleinhandelaar die feestvuurwerk wil opslaan en verkopen, dient in elk geval houder te zijn van een opslagvergunning.

De opslagplaats behoort ofwel van de 2° klasse, maximaal 25 kg pyrotechnische sas, ofwel van de 1ste klasse te zijn wanneer ze meer dan 25 kg P.S. bevat.

De hoeveelheid vuurwerk dat in een winkel mag tentoongesteld worden bedraagt max. 4 kg P.S. Deze producten moeten reglementair verpakt zijn en in een gesloten kast zitten.

Voor het krijgen van een vergunning van de 2° klasse dient men een aanvraag in te dienen bij het Schepencollege. Een eventuele vergunning wordt slechts uitgereikt nadat het advies van de Dienst Springstoffen is ingewonnen.

En nog dit, het laatste is weer een beetje verwarrend.. mag het nou wel of niet?

Binnenlandse vuurwerkbedrijven dienen een specifieke vergunning te kunnen voorleggen, waarop vermeld staat dat zij gerechtigd zijn om vuurwerk te mogen afsteken en/of opslaan.

Buitenlandse vuurwerkbedrijven en/of handelaren dienen de volgende documenten te kunnen overleggen bij het afhalen van de goederen:

Uittreksel van de Handelsrechtbank of vergelijkbaar document.
Omzetbelastingformulier (= BTW nummer)
Inschrijvingsbewijs van het voertuig waarmee het vuurwerk naar het buitenland vervoerd wordt

Maar dan ook weer dit:

De volgende producten worden gedefinieerd als spektakel vuurwerk en worden dus niet verkocht aan particulieren. Hierbij moet worden opgemerkt dat VZW ’s en dergelijke, ook met een inschrijving bij de handelsrechtbank, worden gezien als particulieren en mogen dus geen spektakel vuurwerk onder zich hebben.
Bommen:
(wordt afgeschoten met behulp van een mortier)
VUURPIJLEN EN ROMEINSE KAARSEN
(wanneer poederinhoud > 75 gram P.S.)
FONTEINEN EN BENGAALS VUURWERK
(wanneer poederinhoud > 100 gram P.S.)
VUURWIELEN
(wanneer poederinhoud > 75 gram P.S.)
BATTERIJEN VAN ROMEINSE KAARSEN OF SOORTGELIJKE TUIGEN
(wanneer poederinhoud > 250 gram P.S.)
BATTERIJEN VAN VUUR OF - ZWERMPOTTEN MET EEN STERKE KNAL
(wanneer poederinhoud > 150 gram P.S.)
GEWEERKLAPPERS
(wanneer poederinhoud > 2 gram P.S.)
LINIAALTJES EN ROLLETJES
(wanneer poederinhoud > 250 gram P.S.)

Ze verkopen dus niks anders dan andere belgische vuurwerkwinkels, ook al heb je een KVK-bewijs.

Laatst bewerkt:
Helios wil niet publiekelijk op internet besproken worden net als Drutti.
Er is overigens weinig te koop aldaar.

of er nu wel of niet besproken wordt over helios dat bepalen de mods wel:p ! topic is nog open dus vwc heeft er waarschijnlijk geen problemen mee om over Helois te praten:D Eigenschuld van helios. al het geen wat ik lees en hoor is onprofesioneel gedrag. Helios had beter hun zaak moeten exploiteren, plannen, organiseren, doelgroepgericht, servicegericht en klandizie op moeten bouwen en juist spelen!!! nu krijgen ze commentaar van Freaks die TERECHT is en willen ze out of the game! duidelijk dat het onprof lui zijn. niet een oplossing vinden om hun naam te verzuiveren maar uit het ''E'' wereldje stappen!

Ik zal niet zo gauw een reis naar deze winkel ondernemen.
Vorig jaar probeerde ik contact te leggen met de verkoper/eigenaar, maar dat ging toch wel zo moeizaam dat ik van de trip afgezien heb.
Eerst kon ik alleen maar kopen als de investering 1000 euro bedroeg.
Vervolgens kelderde dat bedag enkele malen.
Een paar keer heeft de man een afpraak afgezegd.
Ja en toen had ik al gegeten en gedronken.
Het lijkt wel of ze daar juist geen vuurwerk willen verkopen.
Raar gedoe vind ik het maar.

Nou ik had een e-mail gestuurd naar deze beste man van helios.
En in deze mail stond of hij nog die sunsong potten zou verkopen? en of dat ik voor een bepaald prijsje moest komen halen.

Waarna hij had terug gemailt van:

De sunsong potten en andere potten zijn te koop vanaf 1 augustus.

hmm een beetje vaag is die man wel hoor:bye:

Deze best man ''Hans Nieuwenhuizen'' geeft vrij weinig om zijn klanten ik heb hem vorig jaar een aantal keer geholpen met het lossen van containers zowel feestvuurwerk als spektakelvuurwerk, hij noemt al z,n kleine klanten letterlijk randebielen en hij kickt erop als mensen zeggen dat ze de winkel niet moeten of slecht vinden dat vind ie heerlijk. Waarom? al sla je me dood ik weet het niet, ik vraag me ook af waarom ie in feestvuurwerk handelt aangezien ie daar weinig in verdient, en hij zich 100% gaat richten op de verkoop van spektakel vuurwerk.
Alleen zie ik het somber voor hem in iedereen kent z,n verleden en gaat hem echt geen oplslagverguningen verlenen van spektakelvuurwerk maargoed ze verkopen geen spektakelvuurwerk aan particulieren ook niet als je kvk hebt.

Hij heeft vorig jaar nieuwe bunkers gebouwd waar normaliter tot 1.1G mag opgeslagen worden, echter blijkt dat die bunkers illegaal zijn gebouwd en ook weer moeten afgebroken worden dus waar die mee bezig is god mag het weten...

Verder z,n feestvuurwerk producten zijn wel super goed te noemen meeste eindigen met een flinke salute finale, en de boeketten zijn erg groot ik heb vorig jaar meerdere potten gekregen die allemaal heel super waren ik heb er nog een op film staan was een ronde pot had maar 10 schoten, maar zoals gezegd echt allemaal super potten.

Hier nog een filmpje van die ronde pot, ik heb ook nog zo,n driehoekige crossette pot van hem op film die overdag wordt afgestoken die zal ik straks wel posten.

Deze best man ''Hans Nieuwenhuizen'' geeft vrij weinig om zijn klanten ik heb hem vorig jaar een aantal keer geholpen met het lossen van containers zowel feestvuurwerk als spektakelvuurwerk, hij noemt al z,n kleine klanten letterlijk randebielen en hij kickt erop als mensen zeggen dat ze de winkel niet moeten of slecht vinden dat vind ie heerlijk. Waarom? al sla je me dood ik weet het niet, ik vraag me ook af waarom ie in feestvuurwerk handelt aangezien ie daar weinig in verdient, en hij zich 100% gaat richten op de verkoop van spektakel vuurwerk.
Alleen zie ik het somber voor hem in iedereen kent z,n verleden en gaat hem echt geen oplslagverguningen verlenen van spektakelvuurwerk maargoed ze verkopen geen spektakelvuurwerk aan particulieren ook niet als je kvk hebt.

Hij heeft vorig jaar nieuwe bunkers gebouwd waar normaliter tot 1.1G mag opgeslagen worden, echter blijkt dat die bunkers illegaal zijn gebouwd en ook weer moeten afgebroken worden dus waar die mee bezig is god mag het weten...

Verder z,n feestvuurwerk producten zijn wel super goed te noemen meeste eindigen met een flinke salute finale, en de boeketten zijn erg groot ik heb vorig jaar meerdere potten gekregen die allemaal heel super waren ik heb er nog een op film staan was een ronde pot had maar 10 schoten, maar zoals gezegd echt allemaal super potten.

Hier nog een filmpje van die ronde pot, ik heb ook nog zo,n driehoekige crossette pot van hem op film die overdag wordt afgestoken die zal ik straks wel posten.

Dat is niet echt positief te noemen, maar zolang hij die sunsong potten verkoopt moet ik helaas wel naar deze winkel, want geen een ander winkel verkoopt z'n collectie toch?

Dank je wel Fireworkmaster voor je achtergrondinformatie over deze mysterieuze winkel. Ik blijf toch wel benieuwd naar verdere ontwikkelingen.
En dat die man goeie spullen verkoopt blijkt wel uit jouw filmpje en de filmjes die in een ander topic staan over de sunsong.
:bye:

ik had een vraag ze hebben bij helios volgens de site de imitatie bex nitraat thunder cracker nu is mijn vraag moet je kvk hebben om deze te kopen of kan ik deze nitraat kopen gewoon als feestvuurwerk

bedankt

mark

Volgens mij is het einde geschiedenis met Helios. Ze verkochten vorig jaar al niets meer. De site zal nog wel te zien zijn maar Helios is R.I.P.

Volgens mij is het einde geschiedenis met Helios. Ze verkochten vorig jaar al niets meer. De site zal nog wel te zien zijn maar Helios is R.I.P.

Helios is zeker niet R.I.P, enkel houden ze zich momenteel nog stil en zijn aan het kijken naar waar de meeste intresse tegenwoordig in ligt.
Helaas zal het voor de particulier nooit meer worden, wat het is geweest, daarmee bedoel ik verkoop aan particulieren want zover ik weet. Gaat Helios zich richten op verkooppunten van Belgïe.

Maar zoals gezegd is het zeker niet gedaan met Helios, nee sterker nog ze moeten nog beginnen:wink:

zal allemaal wel, hoop blabla. als ik het antwoord van hem geloof in een aantal mail naar mij, werd het hem allemaal te goritg met de regeltjes en hield ie het voort gezien. maargoed wachten kan geen kwaad, wel onbewust dan, want ik steek geen tijd meer in die zaak haha

Back
Bovenaan