Big Bazar - Categorie 1 vuurwerk

Ja jongens! Het ligt er, MAAR NOG NIET OVERAL. Hopelijk (als het goed is) is in iedere BB vestiging rond 24 tot 28 oktober cat.1 aanwezig. In mijn vestiging lag het eind van de middag/begin van de avond op 20 oktober.
De 4K video ervan upload as we speak! Stay tuned.

hier wel even 2 snapshots uit de video:
vlcsnap-2016-10-21-21h18m51s612.jpgvlcsnap-2016-10-21-21h19m07s240.jpg

En hier is de video guys. Enjoy (moet wel nog beetje verwerken nu die net klaar is met uploaden)

Laatst bewerkt:
Morgen hier in Leeuwarden zal ik even kijken!
Mooi beeld man! Maar je upload in 2K?
Ik heb ook een 4K camera kan niet wachten om te gaan filmen :D

Morgen hier in Leeuwarden zal ik even kijken!
Mooi beeld man! Maar je upload in 2K?
Ik heb ook een 4K camera kan niet wachten om te gaan filmen :D

Goed idee!
Nee, ik upload in 4K. Eerste paar stukjes zijn gefilmd met mijn OnePlus 3 op 4k 30fps. De rest op mijn Panasonic G7 in 3840 x 2160 Native Cine D.
Render in Adobe Premiere wel op 3840 x 2160 23,94 fp/s 5,1 met VBR 1 pass op maximaal 25mb/s. YouTube compressed zo ontiegelijk veel dat ik niet op maximale kwaliteit render via Adobe. De raw beelden zien er een stuk beter uit op mijn scherm hier dan via YouTube helaas :l.

Welke camera als ik vragen mag? (of smartphone??

Wauw bedankt voor je uitgebreide reactie!
Ook ik heb erg zitten dubben welke camera te nemen de Panasonic of de Sony, het is de Sony FDR-AX53 geworden. Hier wil ik de Rode Stereo Videomic PRO nog bij aanschaffen maar is redelijk aan de prijs hahah.

Ja ik was even vergeten dat youtube alles zo compressed.. Weet jij hoe je dit kunt voorkomen (Dit moet ik nog uitzoeken) Want er zijn genoeg 4K filmpjes te vinden. Het moet wel kunnen op zich in 4K..
Smartphone de samsung galaxy S7 erbij (UHD - 2K) en heel graag wil ik ook nog de GoPro Hero 5 :p haha.
Maar weet niet of dat er nog wel in zit (dit jaar) vrees van niet.
Dan worden het weer beelden met de GoPro Hero 3+ black en Hero 3 black.

Wauw bedankt voor je uitgebreide reactie!
Ook ik heb erg zitten dubben welke camera te nemen de Panasonic of de Sony, het is de Sony FDR-AX53 geworden. Hier wil ik de Rode Stereo Videomic PRO nog bij aanschaffen maar is redelijk aan de prijs hahah.

Ja ik was even vergeten dat youtube alles zo compressed.. Weet jij hoe je dit kunt voorkomen (Dit moet ik nog uitzoeken) Want er zijn genoeg 4K filmpjes te vinden. Het moet wel kunnen op zich in 4K..
Smartphone de samsung galaxy S7 erbij (UHD - 2K) en heel graag wil ik ook nog de GoPro Hero 5 :p haha.
Maar weet niet of dat er nog wel in zit (dit jaar) vrees van niet.
Dan worden het weer beelden met de GoPro Hero 3+ black en Hero 3 black.

Geen probleem.
Ah ook een gaaf ding man! Krijg je echt mooie beelden uit.
Ik gebruik zelf ook de Rode Stereo Videomic Pro inderdaad, echt wel het geld waard. Geweldig ding.

Als je rendert in 3840 x 2160 dan upload YouTube het ook in 4K. Mijn video is nu klaar met processen en is ook 4K.
Wat 4K op YouTube eigenlijk inhoudt is dat het de BitRate verhoogt. Hoe hoger de bitrate, hoe beter de video (de bitrate heeft invloed op zowel audio als video). Het verschil tussen 4k en full HD blijkt in theorie vrijwel niet zichtbaar met YouTube compressing.
Nu wordt het ingewikkeld maar in feiten kan je 1080 full HD schieten, editen in 1080 en uiteindelijk renderen in 4K. Als je dit dan upload op YouTube accepteert YouTube het als 4K. Als je 4K dan daadwerkelijk aanzet dan krijg je upscaled 1080 (wat er ook goed uit ziet) maar belangrijker een hogere bitrate! 4K gebruikt nu eenmaal meer bandbreedte en daarom is upscaled 1080 vrijwel even mooi als 4K eigenlijk.

Maar Native 4K schieten en editen en uploaden is altijd beter. Zeker voor de toekomst als de bitrates van YouTube wel hoger blijken te worden, dan wordt de kwaliteit van andere video's ook beter. Kijk maar naar mensen die in het verleden 50 of 60 fps uploaden terwijl YT dit niet ondersteunde, toen het wel werd ondersteund waren de video's die orgineel 50 en 60P waren dat nu wel.

Het Bitrate verhaal is dus in feiten belangrijker dan de resolutie zelf, dit is simpelweg aan te tonen door hoe image processing werkt. Een video fragment zijn niet letterlijk 24, 30 of 60x een foto die worden opgeslagen, maar het is een hele hoop wiskunde. Als je op 1080P een donkere achtergrond filmt met enkel 1 persoon erop dan berekent de camera dat na iedere frame de achtergrond hetzelfde blijft en slaat dit op, als de persoon beweegt dan is het enige wat dus proccessing nodig heeft die bewegingen.
Als je dezelfde scene hebt en je gooit opeens bergen met confetti door het scherm dan wordt de beeldkwaliteit (aangenomen dat er een constante bitrate is genomen) opeens VEEL slechter, maar dan ook echt verschrikkelijk. Omdat iedere pixel op het scherm continu een nieuwe vorm aanneemt is er meer processing en kan er dus minder verwerkt worden --> Kwaliteit keldert.

Hopelijk snap je het een beetje.

Moraal van het verhaal, film meer voor jezelf in 4K. Je kan eventueel in een 1080 tijdlijn editen zodat het wat lichter is voor je PC, maar export in 4K zodat YouTube de Bitrate omhoog gooit voor beter beeld EN geluid!

Zo ! Da's inderdaad even een boel info van puzzelstukjes die ik had verzameld- in 1.
Topper!
Dit moet ik dus nog echt even 100% helder krijgen. Je legt het super uit hoor daar niet van! Maar het is best wel stof dat je tot nadenken zet.
Inderdaad ook met het oog op de toekomst :)

Want je kunt bvb met 60 mb per seconde filmen of 100 mb per seconde.
Inderdaad wat je zegt hierboven.. Youtube is de leidende factor in dit. Daar moet je je opname instellingen op aanpassen. Maar je merkt dus wel veel verschil met 1080 - full mb/ps of 4K.
Bij 4K pakt Youtube een hogere Bitrate dan wanneer je upload in 1080 (automatisch?)
(mocht het te veel topic vervuiling worden dan zoek ik het wel uit en pm je wel :P)
Thanks voor de info zo ver! Helpt me zeker :wink:

Ziet er leuk uit, Dragon. Toch vind ik die fluit- en flitsfonteinen een beetje een vreemde eend in dit pakketje – je ziet dat ze je "showtje" (om het maar zo te noemen) toch een beetje verstoren in plaats van aanvullen, met name die flits"fonteinen".

Ik zou daarom dat pakketje niet gauw kopen, 4 euro voor 4 "echte" (doch relatief korte) fonteinen, een opgevoerde luchthuiler en een flitstablet vind ik toch iets te veel.

Maar ach, wat zeik ik eigenlijk.

Back
Bovenaan