Duitsland

Grote vuurwerkcontrole bij grens bij Nijmegen!

Waarom zou dat een probleem zijn?

Duits, Belgisch en al het andere in de EU verkochte consumenten(sier)vuurwerk mag tijdens de Nederlandse verkoopdagen gewoon ingevoerd worden mits het voldoet aan het Vuurwerkbesluit en men niet meer dan 25 kilogram per voertuig invoert.

Duits, Belgisch en al het andere in de EU verkochte consumenten(sier)vuurwerk mag tijdens de Nederlandse verkoopdagen gewoon ingevoerd worden mits het voldoet aan het Vuurwerkbesluit en men niet meer dan 25 kilogram per voertuig invoert.

Dat is niet waar, je pleegt een economisch delict... daar valt men over.

Waarom is dit een probleem? Omdat je inderdaad de Sjaak bent als je meer dan 25 kilo bij je hebt,wat denk ik het geval is bij een groot gedeelte van de lezers. Dan kun je de controle dus beter mijden. Vandaar dat ik het even meld.

Heb even met de agent staan praten, hele aardige man trouwens. Bevestigde inderdaad dat het enige "illegale" aan het Duitse vuurwerk het ontbreken van een Nederlandse gebruiksaanwijzing is. Echter werd dit gedoogd. Het enige waar ze op controleerden was puur de maximaal toegestane 25 kilo. Het is 15 euro boete per kilo overschrijding. En uiteraard ook je vuurwerk kwijt. Heb gezegt dat ik gewoon echt niet wist dat het zoveel woog. Met een Reno van 3 euro zit je al rond de 900 gram. Je zit zo op de 25 kg. Kwam gelukkig echt goed weg met een waarschuwing met m'n 40 kilo! :P

Iemand nog leuke winkeltjes waar je morgen prima langs kan gaan om nog wat leuke potjes te scoren? Dus niet meer het grote werk, maar meer de potjes van 3 - 10 euro waarmee je lekker de hele avond kan stoken. Ben wel op de hoogte van de potten van Lidl, Aldi.

Iemand nog leuke winkeltjes waar je morgen prima langs kan gaan om nog wat leuke potjes te scoren? Dus niet meer het grote werk, maar meer de potjes van 3 - 10 euro waarmee je lekker de hele avond kan stoken. Ben wel op de hoogte van de potten van Lidl, Aldi.

Ik ben in Xanten geweest.. 4 winkels bij elkaar: Edeka Lidl Aldi en Rewe

Net nog even bij de kaufland geweest, een schap vol vuurwerk wat steeds bijgevuld werd. Ook de bloody mary's lagen met z'n 8 in een schap. Ook veel producten die ze niet op de site hadden staan. Op de terugweg nog even langs ap-feuerwerk gereden (bij landgraaf en kerkrade vlak over de grens). Veel producten van panda en xplode tegen een hele gunstige prijs.

Ook ik heb dit jaar mijn vuurwerkgeluk in Duitsland gezocht. Ik heb er veel goede dingen over gehoord, veel mooie filmpjes gezien ervan. Ik ben benieuwd of ik morgen ook overtuigd ben om het volgend jaar weer te doen.

Dit is mijn collectie van dit jaar in ieder geval. Mocht het effect te lastig te zijn, dan post ik wel ff een nieuwe. Ik ben gek op effecten :cool:

IMG_20151230_160018.jpg

Iedereen een knallend, kleurrijk en veilige oud en nieuw toegewenst!

Is het nog de moeite om vanavond naar Duitsland te rijden of zijn de schappen zo langzamerhand leeg en producten uitverkocht?

Even een dingetje wat me dit jaar opviel!
Van de vorige jaarwisseling had ik nog een Reno en een Alligator over. Toevallig was ik de NEM'men aan het bekijken omdat ik graag wilde weten hoeveel kruit ik in totaal in mijn show heb dit jaar. Daarbij viel me op dat de Alligator vorig jaar nog 90 gram NEM bevatte, nu nog slechts 79. De Reno bevatte vorig jaar 114,4 gram NEM, nu nog maar 108. Ik ben erg benieuwd of hiervan in de uitwerking iets te merken is (vooral bij de alligator). Ook in Duitsland worden dus bezuinigingen doorgevoerd. De prijs in de winkel is hetzelfde gebleven.

het zijn ruk potjes, voor het geld grappig maar daar blijft het dan ook wel bij, ben nooit voorstander van die WECO meuk geweest.

het zijn ruk potjes, voor het geld grappig maar daar blijft het dan ook wel bij, ben nooit voorstander van die WECO meuk geweest.

Klopt, maar voor iemand met een beperkt budget zijn ze ideaal als opvulling. Zo kun je met 5 tot 10 fatsoenlijke 500grammers toch een leuk doorlont project maken, aangevuld met die Duitse budgetpotjes. Die kosten immers écht geen drol.
Per stuk zijn de bugetcakes 'waardeloos', maar schiet ze per 3 / 4 / 6 tegelijk, en je hebt toch wat geweld in de straat. De uitwerking en afwerking, tja... wat verwacht je voor dat geld he!

Overdrijven is ook een vak.Stook al jaren potten uit duitsland en als er 1 merk is wat goed is kwa prijs/kwaliteit daar is het wel Weco.

Overdrijven is ook een vak.Stook al jaren potten uit duitsland en als er 1 merk is wat goed is kwa prijs/kwaliteit daar is het wel Weco.

Dan heb jij andere ervaring als dat ik heb, of onze wensen liggen anders.
Geloof echt dat de prijs kwaliteit goed is, geen twijfel over mogelijk. Alleen is de kwaliteit vor mij persoonlijk niet afdoende.

Is het nog de moeite om vanavond naar Duitsland te rijden of zijn de schappen zo langzamerhand leeg en producten uitverkocht?

Er zullen een hoop schappen leeg zijn maar meestal,wie zoekt die vind egt wel wat.En het ligt aan waar je gaat en welke winkels en hoever wil je d'r voor rijden,oftewel wat voor moeite wil je er voordoen.

Back
Bovenaan