Kan aan mij liggen, maar ik krijg een beetje kriebels bij een dergelijks post. Winkels die de adviesprijzen hanteren en niet aan korting doen zijn dus duur? Volgens mij vergeet men hier op het forum doorgaans, dat een winkelier helemaal niet verplicht is om korting te geven.
Heb je enig idee hoeveel omzet een winkelier misloopt als hij of zij met kortingen strooit? Volgens mij vergeet je dat tussen het bestellen en uitleveren een behoorlijk traject zit, waarbij er ook veel kosten worden gemaakt. De bestellingen moeten worden klaargezet door personeel en dat personeel wordt graag betaald voor zijn of haar diensten. Daarmee ben je er nog niet, want de bestellingen moeten worden opgeslagen. Daar gaat organisatorisch ook een heel traject aan vooraf.
Een winkelier maakt dus de afweging of hij of zij met kortingen gaat strooien. Men maakt extra kosten, het kost enorm veel tijd en er wordt aanzienlijk wat marge ingeleverd. Hoe rendabel is het dus onder aan de streep?!
Ik begrijp dat winkeliers geen trek hebben in een dergelijk circus. Immers, dergelijke freak-acties beslaan maar een heel klein deel van de uiteindelijke totale omzet.
Laten we de acties van winkeliers dus vooral koesteren en ga niet verontwaardigd zitten miepen als een winkelier geen korting geeft.
Winkels die niet aan korting doen vind ik zonder twijfel duur te noemen ja. Er zijn zat voorbeelden van. Maar dit is natuurlijk persoonlijk. Waar ik €50,- voor een 500 grammer duur vind, vind een ander dat niet meer dan redelijk..(advies verkoop prijs)
En de winkels die niet aan korting doen moeten dat zelf weten. Zolang er nog volk komt om te kopen en ze er in hun ogen genoeg op verdienen is iedereen blij. Alleen ik kom er niet.
Ik krijg een beetje kriebels van jou eerlijk gezegd

Want als winkel A 'strooit met korting' dan kan winkel B dat ook doen toch? Voor beiden het zelfde op zich. Al kan de grotere leverancier zich meer veroorloven dan de kleinere.
De 'korting gevers' hebben ook een opslag, ook personeel en ook alle kosten minstens die kleine bedrijven ook hebben.. dus wat is je punt?
Een winkelier bepaald de korting... duhh.. sinterklaas niet nee.. Ik ben niet achterlijk hoor
Jij begrijpt het op jou manier prima..
Wat ik er nog over kwijt wil is dat winkeliers het ook zeker zelf moeten bepalen! En dat blijven ze ook wel doen en weten zelf wat goed of slecht voor ze is.
ik MIEP niet als ik geen korting krijg. Ik heb mijn bestellingen allang gedaan voor prijzen die ik acceptabel vind. Hier en daar wat mee pakken nog MITS de prijzen oke zijn.
Nogmaals als een winkelier maar een opslag heeft voor 2000Kg en hij weet dat hij die 2000 ook verkopen zal zonder korting.. prima.. is gewoon geen winkel voor mij.
Maar ik ben blij dat er freak verkoop punten bestaan waar echte liefhebbers toch een mooi compleet pakket kunnen samenstellen voor een acceptabel bedrag. Ze verdienen er heus wel op hoor
Het draait bij winkels om de winst en om klantenbehoud/tevredenheid en klant uitbreiding (o.a).
Een paar winkels loop ik nu voorbij omdat deze mij niet kunnen bieden wat anderen wel kunnen. Boeit hun waarschijnlijk niks omdat ze toch wel verkopen. Iedereen blij toch?
Tot op een gegeven moment meer mensen dat ontdekken en dan moet je wel toegeven om weer klanten aan te trekken.
Zelfde als bij de supermarkten. Eigenlijk in elke branche. De groten overleven en de kleintjes kunnen het niet bijbenen. Zo gaat dat.
Daarbij komt, dat mensen vaak een budget hebben. Dus 100,- b.v.b en dan komen ze op een freak site en dan word er voor 200,- besteld omdat je het gewoon niet kunt laten liggen voor die prijs. Snap je wat ik bedoel te zeggen?
Geeft mij desalniettemin gewoon de vrijheid om mijn mening daar over uit te laten. Net als dat ik jou mening accepteer en respecteer hoop ik dat je dat bij mij ook kunt.