Duitsland

Nog nooit 1 controle gezien, zegt niet dat ze er niet zijn. Verwacht meer controles bij Belgie, maar ook daar nooit gezien (is ook niet echt handig gezien je daar het hele jaar kan halen). Maar ja, dat is mijn ervaring.

Er wordt dit jaar overal meer gecontroleerd i.v.m. de vluchtelingenstroom. Ik heb bij verschillende snelweg-grensovergangen ook al echt meer politie en marechaussee bezig gezien dan normaal. Maar of dat dan ook zo is, geen idee. Overigens zal het de pakkans zeker nier verlagen om hier openlijk op internet de snelweg, plaats en dag te melden waarop je wil gaan rijden maar dat moet je zelf weten...

In de jaren dat ik mijn inkopen ga doen in Duitsland ben ik nog nooit op een controle gestuit. Het lijkt mij voor de overheid ook totaal oninteressant om doelgericht te gaan controleren op een grensovergang tussen Nederland en Duitsland. Ze richten liever op de grote jongens die het 'zwaar illegale' spul uit het voormalig oostblok importeren. Dat betekent natuurlijk niet dat je er niet uit gepikt kunt worden bij een algemene grenscontrole. Op het moment dat je je kofferbakje vult bij de oosterburen ben je je ervan bewust dat je gepakt KUNT worden. Wil je het risico niet lopen, dan ga je er niet naartoe, heel simpel. Al mis je dan wel het spotgoedkope vuurwerk waar ikzelf heel tevreden over ben.

Word vuurwerk bij de Aldi en de Lidl de hele dag door bijgevuld of alleen in de ochtend?
Is er 30 december nog voldoende voorraad? :)

Word vuurwerk bij de Aldi en de Lidl de hele dag door bijgevuld of alleen in de ochtend?
Is er 30 december nog voldoende voorraad? :)

je kunt ook een medewerker vragen of ze het product hebben wat niet meer in de schappen ligt.
loopt diegene ff naar het magazijn en haalt het product. :idea:

Bedankt voor de reacties! :)
Als het weer mee zit, ben ik van plan dit jaar voor het eerst wat in Duitsland te halen.

Zowel uit Rdam meerdere malen naar waar ik nu woon,naar Duitsland gereden was en is altijd de moeite waard geweest.Alleen je moet jezelf beetje gaan verdiepen waar en hoe vuurwerk word verkocht en dat is in de categorie Speelgoed :).Dus eigenlijk verkoop iedereen vuurwerk in Duitsland,en als je weet hoe het werkt met de postcodes en dergelijke gaat dr een wereld voor je open en kom je toch veel betere verkooppunten van vuurwerk tegen.En goedkoop inkopen bij de eigen fabrieken en Noem Maar op,dus goedkoper en betere Assortimenten en spreek uit ervaring.En vuurwerkcontroles zijn makkelijk te omzeilen,vermijd grensovergangen via de grote weg,zoek van tevoren dorpjes uit bij de grens en voila zelfs geen flistpaal of wat dan ook die je registreerd,succes en veel plezier met inkopen :idea:

Als wij uit Belgie komen wil ik nog weleens in mijn spiegel kijken.Maar als wij uit Dld terugkomen maak ik me totaal niet druk.Ga al ruim 10 jaar naar Dld en heb nog geen ene keer controle meegemaakt.Ik denk dat de politie zich drukker maakt om nitraten en vlinders uit Belgie dan het vuurwerk wat je in Dld kunt kopen.

En vuurwerkcontroles zijn makkelijk te omzeilen,vermijd grensovergangen via de grote weg,zoek van tevoren dorpjes uit bij de grens en voila zelfs geen flistpaal of wat dan ook die je registreerd,succes en veel plezier met inkopen :idea:
Ergens moet ik je gelijk geven met controles, maar mijn ervaring (meer in het noorden) is dat je juist beter de grotere wegen aan kunt houden. Op de kleine weggetjes wordt hier vaker gecontroleerd.

Als het zo door gaat kan je er vergif op innemen dat er permanenten grens controles gaan komen. En dan krijg je de vraag wat doet de politie als ze je aanhouden met een kofferbak vol vuurwerk.??

Als het zo door gaat kan je er vergif op innemen dat er permanenten grens controles gaan komen. En dan krijg je de vraag wat doet de politie als ze je aanhouden met een kofferbak vol vuurwerk.??

Zolang er geen "made by IS" op staat zal het nog wel meevallen denk ik. Ik woon vlak bij de grens. Ben al eens aangehouden en mocht gewoon door rijden. Als je normaal doet en niet te veel meeneemt doen ze niet moeilijk. Maar dat is mijn ervaring, en haal er al jaren vuurwerk, ook op de 31 nog als er aanbiedingen zijn.

Ligt er waarschijnlijk ook aan door welke agent je aangehouden word.Je hebt natuurlijk ook van die strepenjagers die je oor aan willen naaien.Maar doe je inderdaad zelf een beetje normaal,dan heb je weinig problemen.

Je mag tot 25 kg de grens over nemen weet alleen niet of dat per persoon of per auto is..

Verder mag je ook geen knallers mee nemen want strijkers mogen zowiezo en die vierkante knalletje mogen ook niet want die heb ook als goed is een strijkkop..?

Je mag tot 25 kg de grens over nemen weet alleen niet of dat per persoon of per auto is..

Verder mag je ook geen knallers mee nemen want strijkers mogen zowiezo en die vierkante knalletje mogen ook niet want die heb ook als goed is een strijkkop..?

Volgens mij is dat 25 kg per auto en Nederlandse gebruiksaanwijzing.Ze hebben in Duitsland met vuurwerk hetzelfde gedoog beleid als in NL met wietplanten.Als oom agent het niet zo naar zijn zin heeft kan hij zomaar je vuurwerk in beslag nemen.Is hij wel goed gehumeurd kun je waarschijnlijk zo doorrijden.

Het vuurwerk moet ook gekeurd zijn door een Nederlands bedrijf (TNO) alleen CE voldoet niet omdat dit niet in elk land gelijk is getrokken.

Klopt dat wel? Volgens mij mag TNO geen vuurwerk keuren, en is tüv rheinland in Nl de Nobo.

Back
Bovenaan