Tips voor het fotograferen/Filmen/aankoop

Ik film zelf met de HDR-PJ530.
De films van de afgelopen Wolff demo zijn hiermee geschoten op de vuurwerkstand zonder verdere aanpassingen van de instellingen.
http://www.youtube.com/playlist?list=PLkFEyOGDekMEF4ygpDePxVuxgbfGhfNK9

Geluid is gewoon goed al kan het met externe microfoon natuurlijk beter.

De HDR-PJ530 maakt aardig mooie beelden en het geluid is gewoon goed! Dan zit je wel weer een prijscategorie hoger! Is volgens mij ook een balanced optical steady shot?!

De HDR-PJ530 maakt aardig mooie beelden en het geluid is gewoon goed! Dan zit je wel weer een prijscategorie hoger! Is volgens mij ook een balanced optical steady shot?!

Is de 620 niet de opvolger van de 530? De 530 is in ieder geval niet meer leverbaar.
De 530 heeft inderdaad die super steady shot, de lens zweeft als het ware in de behuizing. Je ziet dit heel duidelijk als je lopend asn het filmen bent maar om vuurwerk te filmen heb je dat echt niet nodig. Je zal toch voornamelijk een statief gebruiken.

Ik heb trouwens veel minder betaald voor de camera dan jou budget. De camera was nog geen jaar oud en heb er maar €250,- voor betaald, incl. aankoopbon. De komende maand gewoon goed marktplaats in de gaten houden. Als je het geld hebt liggen gewoon mailen dat je de camera dezelfde dag nog kan komen halen, meestal zakken ze dan nog wel.

Bieden vanaf 299... Ik lees dit als kom maar halen voor 299.
http://www.marktplaats.nl/a/audio-t...2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Ik ben aan het kijken voor een Gopro Hero 4 silver/black,

Iemand ervaring met deze serie en het filmen van vuurwerk?

Ik ben aan het kijken voor een Gopro Hero 4 silver/black,

Iemand ervaring met deze serie en het filmen van vuurwerk?

Ik heb precies dezelfde vraag! Lijkt me ideaal om gewoon zo'n ding op je hoofd te plakken en te genieten van de avond. Dan nog ff m'n note 4 op mn buik plakken om de mines te filmen ofzo xD

Maar als iemand ervaring heeft met de gopro hero4 zou ik daar graag wat over willen horen!

Wel met een GoPro 3 gefilmd. Het ligt er een beetje aan wat je wil filmen. Met een GoPro wide angle zie je wel veel van de effecten en omgeving. Echter is het geluid matig en soms wat te donker.

Gopro filmt verrassend goed. Geluid last soms te wensen over, maar het is niet super slecht.. Beeld ben ik zeer over te spreken, heb de hero 3 naast mijn andere camera laten draaien en de beelden zijn erg mooi, hoewel de gopro alles donker vindt en dus de iso omhoog gooit = ruis, dus ik denk dat een gopro nog beter kan.

Maar in YouTube intypen gopro + vuurwerk of fireworks en je zal een hoop resultaten vinden denk ik zo.

Vorig jaar met een GoPro 3+ Black edition gefilmd.
Zie hier het resultaat: https://www.youtube.com/watch?v=ZZZzjwAd2CE
'S avonds 'Protune' uitzetten. En dit is met 30 fps gefilmd. Dit jaar pak ik 60 fps denk ik.

Dat is niet slecht inderdaad. Ik denk dat je met de hero4 en wat betere instellingen best mooi je show kan vastleggen :) ik ga vast wat geld opzij leggen voor een gopro. Nu alleen nog kijken of het de silver of de black edition wordt

Dan de black toch :wink:
Ik had hem 's avonds ook niet goed staan.. maar het geluid op zich viel me niet tegen.
Je kunt in wide angel filmen. En in Gopro Studio kun je dan het vis eye effect wegtoveren. Dan kun je er redelijk dicht op zitten.

Weet iemand een goede videocamera voor rond de 180 euro om vuurwerk te filmen ? ik zat zelf te denken aan een van deze 2 camera's :

Panasonic HC-V160
Sony Handycam HDR-CX240E

maar is er hier iemand die met bovenstaande camera's al eens vuurwerk gefilmd heeft ?

Iemand ervaring met het filmen met een Galaxy s4? Zoja, nog tips?

Geen ervaring met de S4
Wel met de S2.. viel iets tegen
Dit is gefilmd met de S3: https://www.youtube.com/watch?v=3HhCvZDGHLo
TIP is om niet met je vingers het geluid te dempen.. dat wil wel eens gebeuren. Voor de rest heb ik niet aan de instellingen gezeten.

Deze is met de S5 gefilmd (ook niks aan de instellingen gedaan / telefoon van vriendin)
https://www.youtube.com/watch?v=PjeFmfx3ewg

Hoop dat je er iets mee kunt :wink:

Weet iemand een goede videocamera voor rond de 180 euro om vuurwerk te filmen ? ik zat zelf te denken aan een van deze 2 camera's :

Panasonic HC-V160
Sony Handycam HDR-CX240E

maar is er hier iemand die met bovenstaande camera's al eens vuurwerk gefilmd heeft ?

iemand die hier antwoord op heeft ?

Ik heb sinds kort de Samsung Galaxy Camera EK-GC100. Er zit een speciale modus op voor puur het filmen, maar hier kan ik alleen de helderheid instellen. Ik neem aan dat deze wat lager moet dan gemiddeld? Sorry voor als deze vraag een beetje heel erg onwetend overkomt; ben een complete newbie op het gebied van vuurwerk filmen.

Foto Camcorder.jpg

Hierbij eindelijk mijn nieuwe camera: De Canon Legria HF R68.
De camera ziet er echt heel goed uit. Met name de diversiteit van de instellingen. Nu hopen dat de camera het in de praktijk net zo goed zal doen.
Enkele filmpjes zullen volgen.

Wel moet ik zeggen dat ik erg veel aan het twijfelen was tussen een spiegelreflex en de Canon SX 60HS. De laatst genoemde camera is naar mijn mening op veel vlakken beter dan een spiegelreflex camera in dezelfde prijs klasse.
Op het laatste moment ben ik mij nog gaan verdiepen in camcorders en kwam ik de betreffende camcorder tegen die ik heb gekocht. Kijkend naar mijn wensen betreft het filmen en dat ik al een goede compact camera heb voor foto’s, heb ik toch voor de camcorder gekozen in plaats van de Canon SX 60HS.
De twijfel was groot!, maar ik ben tevreden met mijn besluit.

Ook wil ik nog enkele andere forumleden bedanken (Jullie zullen jezelf hierin wel herkennen) voor informatie en advies omtrent camera’s!! Het heeft mij erg veel geholpen en ik waardeer het erg!

Mocht iemand toevallig dezelfde camera’s op het oog hebben, kan je mij gerust een pb sturen met een vraag.

Groeten!

Ik heb gisteren de Sony Handycam HDR-CX240E gekocht , maar welke instellingen zijn nu het beste om te gebruiken voor vuurwerk te filmen ? moet bijvoorbeeld Focus uit staan of op een bepaalde waarde ?

Back
Bovenaan