Nederlands Vuurwerkmuseum

Beste gasten van het vuurwerk museum!
Ik ben zeer benieuwd hoe het staat met jullie gemaakte films tijdens afgelopen jaarwisseling en van het jaar daarvoor?
Komt er dit jaar wel weer een dvd? of komen er nog films online?
Jullie dvd's zijn echt een gemis!

Gr Koen.

Beste mensen een nieuwe museum DVD zit er ook dit jaar helaas niet in.
of er nog films online komen weet ik zo niet,maar hou de museum site gewoon goed in de gaten.

Wel is er een VWM kalender op dit moment te koop.
Het is een verjaardags kalender dus plezier voor meerdere jaren. De kalender is gemaakt van geconcentreerde kruitdam, oudjaar nostalgie en oliebollenlucht. Deze kalender hoort -volgens ons- thuis op elk toilet van de doorgewinterde vuurwerkliefhebber.

kalender1.jpg

De kalender is 30 x 20 cm groot en weegt 230 gram, stevig papier dus! De bovenzijde is voorzien van een ringband met een ophang lusje, zie foto boven aan het artikel. De kalender kost (inclusief verzenden binnen Nederland) €12,50. Wil je grotere aantallen, meer dan 5 bijvoorbeeld, mail even dan kijken we hoe we verzendkosten kunnen uitsparen. (de envelop die we gebruiken laat maar één exemplaar toe, vandaar..

Hoe te bestellen?
Klik op de link hieronder en vul de velden in, een en ander wijst zich vanzelf.. Na klikken op de knop 'Bestelling plaatsen' ontvang je een mail met de betaalgegevens. Zodra wij de betaling ontvangen hebben sturen wij de kalender naar je op. Belangrijk; gebruik in het veld 'Naam' de naam die in de betaalgegevens van de bank bij ons terecht komt, dan weten wij de betaling en de bestel gegevens te matchen.

www.vuurwerkmuseum.nl/kalender/

mvg. Het museumteam.

Triest verhaal, wegens een inbraak in mijn hobby bergruimte dit jaar, hebben ze een doos meegenomen
waar mijn dvd's in zaten. DVD shop is gesloten en het is heel lastig om ze elders te vinden.

Al zou ik voor mijn vader alleen de downloads hebben ben ik al tevreden.

Moeilijk verhaal hij is zwaar gehandicapt en heeft dit altijd aan rond deze 2 maanden.

Triest verhaal, wegens een inbraak in mijn hobby bergruimte dit jaar, hebben ze een doos meegenomen
waar mijn dvd's in zaten. DVD shop is gesloten en het is heel lastig om ze elders te vinden.

Al zou ik voor mijn vader alleen de downloads hebben ben ik al tevreden.

Moeilijk verhaal hij is zwaar gehandicapt en heeft dit altijd aan rond deze 2 maanden.

dat is zuur.
Welke Dvd's ontbreken nu?
want misschien heb ik er nog wel die je wil hebben?
Ik help graag.

ik heb er ook net 3 aangeschaft. als ik ze 1x heb gezien sta ik er wel voor open om ze door te schuiven naar de volgende liefhebber...

komt er trouwens nog een keer een gelegenheid binnenkort dat ik ergens wat oude producten van jullie kan aanschouwen? ik kan echt niet wachten!

Naar het schijnt is vuurwerkmuseum in onderhoud tot maximaal 1 September helaas.
Ze schijnen wel met een compleet vernieuwde website te komen! :)

Klopt, we zijn bezig om het VWM vanaf de bodem opnieuw op te bouwen, we nemen daar waarschijnlijk de tijd voor tot en met augustus zodat het geen haast klus wordt. De nieuwe museum site zal er anders uit gaan zien, de nadruk ligt straks meer op onze database met foto's van vuurwerkjes van weleer, kranteknipsels, sfeerpics en folders. De folder database gaat een giga update krijgen en gaat een mooi beeld geven van consu vuurwerk vanaf de jaren 50 t/m de 90s. En ja, 1999 is voor ons veteranen als gisteren.. :) Uiteraard hopen we de "Oliebollengriep & Kruitdampkoorts" sfeer te behouden op VWM, maar da's ook afhankelijk van onze bezoekers natuurlijk.

Acro_super_mirage_1.jpg

Een voorbeeld, de Super Mirage vuurpijl van Schuurmans, in de jaren 70 al bijzonder nu een unicum waarvan er misschien nog maar twee bestaan. Deze serie pijlen is een voorbeeld van vuurwerk wat wij 'oudjaar erfgoed' willen noemen. Het levendig houden van vergeten vuurwerkjes, het doel van het VWM wat we in 2004 voor ogen hadden.

Laatst bewerkt:
Ontzettend veel succes met het maken van een nieuwe site, daar gaat veel tijd inzitten.
Ik ben erg benieuwd hoe het eruit gaat zien, maar dat zal vast dik in orde komen.

Top Roel en collega's, rete veel werk maar dan ben je klaar voor de toekomst...voelt wel alsof ik arm mis hoor...geen VWM.....:sad:
begin September terug...toch een beetje AVP gevoel.

Klopt, we zijn bezig om het VWM vanaf de bodem opnieuw op te bouwen, we nemen daar waarschijnlijk de tijd voor tot en met augustus zodat het geen haast klus wordt. De nieuwe museum site zal er anders uit gaan zien, de nadruk ligt straks meer op onze database met foto's van vuurwerkjes van weleer, kranteknipsels, sfeerpics en folders. De folder database gaat een giga update krijgen en gaat een mooi beeld geven van consu vuurwerk vanaf de jaren 50 t/m de 90s. En ja, 1999 is voor ons veteranen als gisteren.. :) Uiteraard hopen we de "Oliebollengriep & Kruitdampkoorts" sfeer te behouden op VWM, maar da's ook afhankelijk van onze bezoekers natuurlijk.

Bekijk bijlage 28132

Een voorbeeld, de Super Mirage vuurpijl van Schuurmans, in de jaren 70 al bijzonder nu een unicum waarvan er misschien nog maar twee bestaan. Deze serie pijlen is een voorbeeld van vuurwerk wat wij 'oudjaar erfgoed' willen noemen. Het levendig houden van vergeten vuurwerkjes, het doel van het VWM wat we in 2004 voor ogen hadden.

Ja, ik mis het Vuurwerkmuseum nu ook echt wel heel erg. En ik kan me tegelijk voorstellen dat er heel hard gewerkt is (en zal worden) achter de schermen, dus bij voorbaat "Mijn Petje Af!". :applause::applause:

Wordt idd de eerste van September...volledig nieuwe site en indeling en er is zeer hard aan gewerkt door een aantal mensen. Ook de meteo is natuurlijk weer van de partij:)

Toch wel een nostalgische datum, 1 september....aftrap van het nieuwe seizoen, de R zit tenslotte weer in de maand van vuuRweRk :D en toch een beetje AVP gevoel waar het toch voor veel mensen begonnen is.. :cool:

Zou nog wel eens druk kunnen worden bij de opening als dat daadwerkelijk de eerste van september wordt :D.

Back
Bovenaan