Tips voor het fotograferen/Filmen/aankoop

Oeps foutje.
Ik bedoelde dus een groothoeklens.
Dus geen fisheye.

Ik hoef niet per see een Nikkor, ik denk dat dit soort lenzen zeer duur zijn.
Een Tamron of Sigma is ook prima.
Ik heb een Nikon D7000.

Ik heb even mijn post aangepast, sloeg eigenlijk kant nog wal...

Ik ben nog steeds niet erg tevreden met mijn nieuwe 4k camera, alles is scherp behalve de balletjes die uit een shell explosie komen zie het begin van deze video:
een shell met gouden effect is daarin tegen wel erg scherp, iemand enig idee waardoor dit komt? heb de focus op manual oneindig staan.

Laatst bewerkt:
Ik ben opzoek naar een GoPro camera voor het filmen van vuurwerk. Daarbij wil ik graag ook goed geluid (Externe microfoon). Welke GoPro, microfoon en accessoires kan ik het beste halen? Ik wil het het liefst zo goed en goedkoop mogelijk. Waar kan ik die het beste kopen?

Ik heb mijn go pro 3+ black bij planet-sports.nl gekocht. (349) euro. Hier zat toen een bacpac batterij bij.

Ik heb sinds deze week een externe rode video mic (coyote) mono gekocht bij bax-shop.nl

Het kabeltje voor de gopro heb ik bij de mediamarkt gekocht.

Deze combinatie ga ik bij Toschpyro uittesten op 8 november in Osnabruck.

Ook ik wil graag een camera gaan kopen om dit jaar alles vast te leggen, vind het belangrijk dat het geluid vooral goed is, het beeld hoeft niet geweldig, maar HD zou wel fijn zijn. Wil niet meer dan €100 - €150 euro kwijt zijn. Wie heeft tips, linkjes van tweedehands zou al helemaal top zijn! :)

Ook ik wil graag een camera gaan kopen om dit jaar alles vast te leggen, vind het belangrijk dat het geluid vooral goed is, het beeld hoeft niet geweldig, maar HD zou wel fijn zijn. Wil niet meer dan €100 - €150 euro kwijt zijn. Wie heeft tips, linkjes van tweedehands zou al helemaal top zijn! :)

Zoiets is vrij persoonlijk. In het gebied van 100 tot 150 zit er niet zoveel verschil in camera's. Het heeft een zoom lens, er kan een SD kaartje in, en het filmt full HD.
Kwa geluid kan je op dat gebied helaas ook niks vinden, er is geen externe microfoon poort op een camera onder 300 euro, laat staan een microfoon die minder dan 100 kost.

Dus niet om te zeiken o.i.d. maar, geen enkele microfoon in die klasse zal echt goed zijn, er zal hooguit een klein verschil zijn.

Dus zoals ik begon, zoek is iets wat jij fijn vindt. Als het kan, ga eens naar de Mediamarkt en kijk naar de goedkopere camera's, welke ligt het beste in je hand?

Ook zijn er compact camera's die uitstekend video opnemen + dan kan je hem eens op vakantie meenemen en dergelijke. Tenzij je dat echt niet zoekt. Wil je hem uitsluitend een keer op oud en nieuw gebruiken?

Ik heb voor mijn vuurwerk te filmen dit jaar een GoPro gekocht, met een 4k resolutie kun je een mooie vertraging laten zien.

Ook kun je hem op je hoofdzetten en zit er een speciale lens op dat ie ( 180 graden +-) filmt. Verder heb ik ook nog de beveiligingscamera's die filmen.

Ik heb voor mijn vuurwerk te filmen dit jaar een GoPro gekocht, met een 4k resolutie kun je een mooie vertraging laten zien.

Ook kun je hem op je hoofdzetten en zit er een speciale lens op dat ie ( 180 graden +-) filmt. Verder heb ik ook nog de beveiligingscamera's die filmen.

Ik ga dit jaar denk ik als tweede camera de GoPro Hero 3 White halen, microfoon moet ik nog ff kijken :)

Ik ben van plan om nieuwe video camera te koopen voor oud en nieuw alleen heb er wiening verstand van als het om video camera gaat :rolleyes:

Maar zelf heb ik deze op het oog de Panasonic HC-V130 camcorder

302999_eb_01.jpg302999_eb_05.jpg

Specificaties:
Camera en Lens
- Beeldsensor: 1/5.8-type BSI MOS Sensor
- Resolutie: 1920 x 1080 pixels (Full HD 1080p)
- Optische zoom: 38x
- Digitale zoom: 75x
- Groothoek: 32,9
- Brandpuntafstand: 32,9-1646 mm
- Beeldstabiliteit: Optische beeldstabilisatie
- Lichtgevoeligheid: 1,8-4,2
- Scherm: 2,7 inch (6,7 cm) LCD- Touchscreen
- Audio opname: Dolby Digital (2ch) / iFrame, MP4: AAC (2ch)

Iemand misschien die ervaring heb met deze Camara of met het merk?

Ehh... met 4k resolutie kun je mooie vertraging laten zien??

4k is zoals je zegt resolutie en geen framerate.
4k in de GoPro hero 4 is op 24 of 30 fps, dit kun je niet in slow motion zetten (kan wel, maar krijg je geen optimaal beeld, moet minsetsn 24 fps zijn)
En de 4k uit de hero 3 is nog erger, die is max iets van 15 fps, super haperig dus.

Beter kun je dan 1080p op 60fps filmen, kost wat batterij en geheugen, maar kan je wel vertragen.

Weet iemand een goede camera voor het filmen van vuurwerk? Ik heb graag 50 of 60 fps en als het kan een externe microfoon aansluiting (Videomic Pro). Ik heb zelf al wat rondgekeken en ik ben bij deze modellen uitgekomen:
JVC Everio GZ-EX515BEU (Beperkte instelmogelijkheden, maar met externe microfoonaansluiting)
PANASONIC HC-V550 (Geen externe microfoon mogelijk)

Ik wil maximaal 400 euro uitgeven voor de (video)camera, kan iemand me helpen?

Weet iemand een goede camera voor het filmen van vuurwerk? Ik heb graag 50 of 60 fps en als het kan een externe microfoon aansluiting (Videomic Pro). Ik heb zelf al wat rondgekeken en ik ben bij deze modellen uitgekomen:
JVC Everio GZ-EX515BEU (Beperkte instelmogelijkheden, maar met externe microfoonaansluiting)

GoPro Hero 4.
Kan externe microfoon in, super wijde lens en gewoon goed beeld. Ook kan hij tegen een stootje, vuiligheid of zelfs regen (ook al hopen we daar niet op)

Verder kan een SLR ook, deze hebben nog beter beeld, alleen een wijde lens kost veel, alhoewel de standaard 18-55 ook vrij redelijk is (gebruik ik ook). Tegenover de voordelen, goed beeld, ook goede foto's komen ook nadelen. Zoals het focussen (geen auto focus), vasthouden, de goedkopere modellen filmen niet in 50 of 60 (althans niet in 1080p)

Wellicht kan je nog een systeem camera vinden? Dat zijn SLR's in een klein jasje zonder de spiegel. Kosten flink wat, hebben ook verwisselbare lenzen en vaak ook een microfoon ingang.

Verder zijn er ook nog compact camera's.
Zo heb je de Canon Powershot G16, een vrij lelijk ding (vind ik) wel met externe microfoon aansluiting.
Daarnaast heb je de Sony RX100 (3 versies, mark I,II en III) Alleen de mark III heeft een microfoon aansluiting, echter kost die 800 euro. De Mark II is bekend als een van de beste compact camera's ooit, helaas is de lens niet zo wijd en kan er geen externe microfoon op, het beeld en geluid is echter wel hele goede kwaliteit.

Over camcorders weet ik niet zoveel. Misschien even naar de Mediamarkt, diegene met microfoon aansluiting proberen?

GoPro Hero 4.
Kan externe microfoon in, super wijde lens en gewoon goed beeld. Ook kan hij tegen een stootje, vuiligheid of zelfs regen (ook al hopen we daar niet op)

Verder kan een SLR ook, deze hebben nog beter beeld, alleen een wijde lens kost veel, alhoewel de standaard 18-55 ook vrij redelijk is (gebruik ik ook). Tegenover de voordelen, goed beeld, ook goede foto's komen ook nadelen. Zoals het focussen (geen auto focus), vasthouden, de goedkopere modellen filmen niet in 50 of 60 (althans niet in 1080p)

Wellicht kan je nog een systeem camera vinden? Dat zijn SLR's in een klein jasje zonder de spiegel. Kosten flink wat, hebben ook verwisselbare lenzen en vaak ook een microfoon ingang.

Verder zijn er ook nog compact camera's.
Zo heb je de Canon Powershot G16, een vrij lelijk ding (vind ik) wel met externe microfoon aansluiting.
Daarnaast heb je de Sony RX100 (3 versies, mark I,II en III) Alleen de mark III heeft een microfoon aansluiting, echter kost die 800 euro. De Mark II is bekend als een van de beste compact camera's ooit, helaas is de lens niet zo wijd en kan er geen externe microfoon op, het beeld en geluid is echter wel hele goede kwaliteit.

Over camcorders weet ik niet zoveel. Misschien even naar de Mediamarkt, diegene met microfoon aansluiting proberen?

Ah, ja de GoPro.. Had ik ook naar gekeken, maar de vorige versies waren nou niet echt goed te noemen met vuurwerk dus ik dacht dat de 4 niet veel beter was.
De Powershot G16 kon ik niet vinden met een microfoonaansluiting, is inderdaad een lelijk ding. :p

Ik ga even Googelen naar de Mark II, lijkt me interessant. :)

Kijk eens naar een 2e hands camera . Ik heb mijn Canon HF S100 met DM-100 voor 250 euro op marktplaats gekocht. Deze combinatie was destijds over de 1000 euro. Koop in elk geval een camera waar je een externe mic kan op aansluiten. En de mic level moet je handmatig kunnen instellen anders krijg je plopjes omdat de mic dicht slaat. Volgend jaar ga ik eens kijken naar een Canon G10.

Kijk eens naar een 2e hands camera . Ik heb mijn Canon HF S100 met DM-100 voor 250 euro op marktplaats gekocht. Deze combinatie was destijds over de 1000 euro. Koop in elk geval een camera waar je een externe mic kan op aansluiten. En de mic level moet je handmatig kunnen instellen anders krijg je plopjes omdat de mic dicht slaat. Volgend jaar ga ik eens kijken naar een Canon G10.

Ja heb ik ook naar gekeken, maar dat was het vaak net niet. Maar er staan wel mooie deals af en toe! :D

Die externe microfoon is wel een must inderdaad. Ik heb even gekeken naar de Sony RX100 Mark II en die heeft wel mogelijkheid tot een externe microfoon, al is die dan wel van Sony zelf(Sony ECM-XYST1M). De camera zelf is een van de beste compact camera's met veel functies en (volgens reviews) met DSLR-kwaliteit! Het wordt dan alleen even wachten tot m'n volgende salaris.

Ik ga nog even rondstruinen op het wereldwijde web.

Ja heb ik ook naar gekeken, maar dat was het vaak net niet. Maar er staan wel mooie deals af en toe! :D

Die externe microfoon is wel een must inderdaad. Ik heb even gekeken naar de Sony RX100 Mark II en die heeft wel mogelijkheid tot een externe microfoon, al is die dan wel van Sony zelf(Sony ECM-XYST1M). De camera zelf is een van de beste compact camera's met veel functies en (volgens reviews) met DSLR-kwaliteit! Het wordt dan alleen even wachten tot m'n volgende salaris.

Bekijk ook eens de verschillende filmpjes van de vuurwerkfilmers op dit forum. Dan kun je een beetje bekijken welk merk bij je past. Ik zelf ben fan van Canon. Deze heeft zeer mooie kleuren en geluid.altijd gemakkelijk te bedienen. Ik zou wel voor een wat duurdere camera gaan. Daar zitten meestal meer instellingen op.

Ja je hebt gelijk. Inderdaad levert Sony een 'Add on' microfoon.
Deze compact camera heeft echt een gigantische sensor vergeleken met al die andere camcorders en ook compact camera's. Hoe groter de sensor, hoe meer licht deze opneemt, en de video's van de MK II zijn echt super kwaliteit.
Echter, de lens is niet super wijd! Als je wat afstand kunt creëren dan is het geen probleem, maar wilde het nogmaals melden.

Bekijk ook eens de verschillende filmpjes van de vuurwerkfilmers op dit forum. Dan kun je een beetje bekijken welk merk bij je past. Ik zelf ben fan van Canon. Deze heeft zeer mooie kleuren en geluid.altijd gemakkelijk te bedienen. Ik zou wel voor een wat duurdere camera gaan. Daar zitten meestal meer instellingen op.

Zal ik doen :) En ik vind 530 euro voor een camera (NX100 Mark II) vrij prijzig, maar wel veel functies en 60fps.

Ja je hebt gelijk. Inderdaad levert Sony een 'Add on' microfoon.
Deze compact camera heeft echt een gigantische sensor vergeleken met al die andere camcorders en ook compact camera's. Hoe groter de sensor, hoe meer licht deze opneemt, en de video's van de MK II zijn echt super kwaliteit.
Echter, de lens is niet super wijd! Als je wat afstand kunt creëren dan is het geen probleem, maar wilde het nogmaals melden.

Ik woon voor een parkeerplaats dus ik zou wel een meter of 30 er vandaan kunnen staan, zal dat genoeg zijn?

Back
Bovenaan