• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Pyrostar] Supero's

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb deze dus vorig jaar gehad en knallen heerlijk.
Hoe gaan deze tegenwoordig in vergelijking met een Fenix of FP3 Jorge.
Is het verschil groot qua knal?

Ik vond dat ze het afgelopen jaar ongeveer de zelfde knal en drukverplaatsing hadden. Leuke van de FP3 is dan weer de vlam van te voren.

Knalt deze ook gelijk aan de Fenix Original of niet?
Ben echt benieuwd.
Heb namelijk geen Pools vuurwerk en ik hoop dat dit een zeer goede vervanger is voor de harde Poolse knallers los van de prijs.
Is het verschil met een normale nitraat uit België zoals een Thunder Cracker of Ch Banger nou zo groot?
Kan ik me niet indenken aangezien de kruitinhoud.

Ben echt benieuwd.
Heb namelijk geen Pools vuurwerk en ik hoop dat dit een zeer goede vervanger is voor de harde Poolse knallers los van de prijs.
Is het verschil met een normale nitraat uit België zoals een Thunder Cracker of Ch Banger nou zo groot?

Supero's hebben een heerlijke doffe knal, de knaller is goed afgewerkt en zijn uiterlijk ziet er beter uit dan de FP3 wat naar mijn inzien een wat schellere knal heeft.

Ben echt benieuwd.
Geen ervaring met de oude fp3, maar de ervaringen waren dat ze hetzelfde knallen, alleen had de oude fp3 meer druk.

Persoonlijk vind ik ze iets zachter dan een crazy robot nitraat, alleen heeft de crazy robot veel meer druk. Maar beiden gaan even dof vind ik zelf.

Maar qua knal zijn ze ERG goede vervangers voor de poolse nitraten.

Dit is ook een beetje waar ik mee zit.
De vraag van: gaat het echt zo veel harder als een normale nitraat als inderdaad de Chooêt Banger.
Ik heb het idee dat ondanks de huls en het beetje meer kruit niet veel verschil is.
Is dit dus wel zo?

Het ligt er maar net aan wat mensen bedoelen met 'veel harder'. Het verschil is uiteraard wel te merken maar vind het verschil nu niet echt heel erg groot.

Dit is ook een beetje waar ik mee zit.
De vraag van: gaat het echt zo veel harder als een normale nitraat als inderdaad de Chooêt Banger.
Ik heb het idee dat ondanks de huls en het beetje meer kruit niet veel verschil is.
Is dit dus wel zo?
Vind ze toch wel echt een duidelijk stuk harder dan de Choeet Banger...

Sowieso knalt het al heel anders dan de doorsnee belgische nitraat, bij de supero voel je echt de druk de grond in schieten en bij de meeste nitraten uit belgie voel ik dat niet.. De supero hoort echt in een ander rijtje thuis dan een chooet banger :)

Heeft iemand deze vinders nog afgestoken afgelopen oud en nieuw? Ben benieuwd of ze nog hetzelfde zijn als 4 jaar geleden. Zo ja dan ga ik binnenkort even een hoop van deze dingen halen.

Wij hadden 40 stuks van deze, ben er niet meer zo van onder de indruk. Ik had ze ook in 2011, en toen klapte ze bijna net zo hard als de oude Fenix nitraat. Nu gingen ze iets harder dan de Thunder Cracker nitraat ( nitraat explosive ) van Salon Roger, maar dat waren dan ook wel steengoede nitraten.

Ze klappen nog wel goed hoor, maar ze zijn veels te duur voor wat je krijgt. 20 Stuks voor 18,50 vind ik geen normale prijzen meer, zeker niet als je ook 100 nitraten kunt halen voor 30 euro. Er zat ook nog wel eens verschil in de knal, zo klapte de een een stuk doffer dan de ander. Er zit overigns ook maar 1,63 gram in, ik meen me te herinneren dat dit vroeger 2 gram was?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan