Goede aansteker voor vuurwerk

Van de week heb ik deze aanstekers kunnen bestellen via www.pietersvuurwerk.nl.

pyrotorch1.jpg

pyrotorch2.jpg

Voor 11 euro per stuk.
Voorheen heb ik altijd mijn vuurwerk aangestoken met een aansteeklont. Ik hoop dat ik die deze jaarwisseling niet meer nodig heb.

Deze heb ik net besteld bij DX voor 7,60 inclusief verzendkosten. Nu maar hopen dat hij op tijd arriveert... Het is de Honest 503 Butane Jet Pencil Torch Lighter.

Deze heb ik al geruime tijd binnen, besteld voor nog geen 3,50 op Buyincoins.com. Betrouwbare site, tot nu toe al diverse orders gedaan en altijd netjes geleverd!

Als ik daar nu nog zou bestellen is het dan optijd binnen, Leendert97? Of hebben zij net als Dealextreme een lange levertijd?

Wat doen jullie om te zorgen dat het vuil de verbranding van de lontjes niet te erg in de ontsteking gaat zitten, waardoor de aansteker niet meer aangaat?

Ik steek mijn zelfgebrouwen aansteeklonten er mee aan, en meestal niet de lonten om de rede die genoemd wordt. Alleen de cakes wel, is gewoon makkelijk.

Maar weer even een aansteker-update:

Lightinthebox.com
Chinese webshop waar ik een aansteker heb gekocht voor €2,47. Voordeel vergeleken met andere webshops: zij accepteren betalingen via iDeal. Het duurde precies 20 werkdagen voordat ik hem binnen had. Aansteker veel kleiner dan verwacht en licht, mede door klein formaat, absoluut niet lekker in de hand. Verder deed hij het ook nog eens niet (reservoir enkel voor 10-20% vulbaar, vonkt wel maar doet het niet). Die twee euro is natuurlijk geen geld, maar ik heb toch besloten om ze te mailen om gelijk ook even de nazorg te 'testen' mocht ik in de toekomst voor wat meer willen bestellen. Inmiddels 3 werkdagen en geen antwoord. Afradertje.

Wibra aansteker
Licht perfect in de hand (handgrip materiaal beter dan de metaltorch - metaltorch natuurlijk wel mooier). Knopje zonder enkele moeite in te drukken (in tegenstelling tot chinese aanstekers of de sigarenboer stormvaste aanstekers). Enkel een prijs van twee euro. De MetalTorch is kwalitatief een ontzettende goed product, ik weet echter niet hoe lang deze het zal volhouden. Maar voor de prijs van twee euro denk ik niet dat hij zal teleurstellen :wink:

Zojuist ook een Wibra aansteker aangeschaft, zit al gas in uit de doos! Werkt perfect, ook redelijk wind bestendig, voor die 1.99 kan je er geen buil aan lopen.

Slecht vulbaar heeft te maken met de druk in de aansteker en in de gasbus. Zorg dat de aansteker kouder is dan de gasbus. Je kunt eventueel de aansteker eventjes in de koelkast leggen!

Slecht vulbaar heeft te maken met de druk in de aansteker en in de gasbus. Zorg dat de aansteker kouder is dan de gasbus. Je kunt eventueel de aansteker eventjes in de koelkast leggen!

Ik zal het gelijk proberen ;)

Helpt dit toevallig ook wanneer het gas alle kanten opspuit wanneer je een aansteker probeert te vullen?

Ik gebruik wel altijd gewoon het standaard 'mondstukje', alle aanstekers die ik tot nu heb gehad hebben namelijk hetzelfde aansluitstukje in de aansteker, ik zou ook niet weten wanneer je die talloze extra mondstukjes zou moeten gebruiken.

Die mondstukjes heb je in praktijk eigenlijk niet nodig.
Je moet even een beetje draaien met de mond op het vulgat, beetje prutsen zegmaar voordat de mond van de gasbus precies aansluit op de vulnippel van de aansteker. Als het gas alle kanten opspuit staat de mond dus niet goed op de aansteker gedrukt.

Die mondstukjes heb je in praktijk eigenlijk niet nodig.
Je moet even een beetje draaien met de mond op het vulgat, beetje prutsen zegmaar voordat de mond van de gasbus precies aansluit op de vulnippel van de aansteker. Als het gas alle kanten opspuit staat de mond dus niet goed op de aansteker gedrukt.

O ja doe dit buiten.
Er ontsnapt aardig wat gas zo en op gas kunnen we niet ademen...

Zorg er in ieder geval voor dat de ruimte waarin je het vult goed geventileerd word. Ademhalingsproblemen heb ik nooit gehad, vul altijd in mijn vrij kleine slaapkamer.

Wat je NOOIT moet doen, is na het vullen gelijk de aansteker aandoen. Het ontsnapte gas kan dan in de fik vliegen, zo heeft een VWC'er ooit een broertje's kamer in de hens gehad meen ik.

Back
Bovenaan