Celebration Crackers (legale Chinese rollen)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vraag me eigenlijk al een tijd af of er mensen/freaks, door de komst van de NL rollen niet meer de grens over trekken. Nu zijn de NL rollen nog lang niet te vergelijken met de flash rollen, maar een aantal rollen zijn aardig goed op weg. Daarnaast kan je ze voor een leuke prijs kopen en hoef er niet ver voor te rijden. Ook ben je niet in overtreding en loop je dus ook niet het risico dat je gepakt wordt en je totale vw collectie kwijt ben (raakt).

Beste Sigaartje.
Deze mat is vorrigjaar nieuw op de markt gekomen!
Het is idd geen echte celebration cracker met onder andere ook dikke knallers.
Het is meer een mat zoals de meeste 90sh matjes..
Ik vind het ook prut.
Maar goed! Het is een echte Lesli ding.

Ouderwets wordt weer nieuwerwets! ;-)

Maar toch bedankt voor de info.
Wist niet dat deze mat nieuw was...

Productvideo Shanghai rol Wolff Vuurwerk:

Productvideo Hunan rol Wolff Vuurwerk:

Alle rechten gaan uit naar Wolff Vuurwerk!

Voor zover ik weet is er in 2006 een wijziging gekomen waardoor Ratelbanden 2500 gram zwartkruit mochten bevatten. dit maakte het mogelijk om de 100k BP te produceren voor de importeurs.

Nu zie ik echter in het RACT staan dat CAT 2 knalstrengen maximaal 100 gram mogen bevatten. en bij CAT3 1000 gram.

nu vraag ik mij dus af:

Gaan de 100.000 rollen uit nederland nu weer verdwijnen?
Mag er bij ratelbandenw wel CAT 3 verkocht worden?
Of vallen ratelbanden niet onder "Knalstrengen"?

Als Nederland categorie 2 invoert gaan die zeker verdwijnen, maar de Europese Unie geeft landen tot 2017 de tijd om hun wetgeving aan te passen.

Voor zover ik weet is er in 2006 een wijziging gekomen waardoor Ratelbanden 2500 gram zwartkruit mochten bevatten. dit maakte het mogelijk om de 100k BP te produceren voor de importeurs.

Nu zie ik echter in het RACT staan dat CAT 2 knalstrengen maximaal 100 gram mogen bevatten. en bij CAT3 1000 gram.

nu vraag ik mij dus af:

Gaan de 100.000 rollen uit nederland nu weer verdwijnen?
Mag er bij ratelbandenw wel CAT 3 verkocht worden?
Of vallen ratelbanden niet onder "Knalstrengen"?

De Nederlandse vuurwerkmarkt kennende zullen de nieuwere (kleinere) rollen gewoon verkocht worden als 100.000 klappers. Mogelijke geven ze er nog een leuke spin aan door te zeggen "Beter kruit in 1 rotje, knalt harder!".

De normale consument weet en ziet het verschil waarschijnlijk niet.

De grote 100.000 klappers vallen inderdaad onder categorie 3 en mogen wél gewoon verkocht worden. Maar dat is dus voor 18 jaar en ouder. Oudere rollen zonder CE-markering mogen vanaf 16 jaar verkocht worden. Dat geeft nog leuke taferelen ook, want een winkelier mag dus een oude 100K rol aan een 16-jarig scooterknaapje meegeven, maar een nieuwe CE gekeurde rol niet.
De enige soorten consumentenvuurwerk die onder categorie 3 vallen in Nederland (en dus 18 jaar en ouder zijn), zijn:
- Grote enkelschots mortieren (geen mines als Fuego, maar boeketten met een break charge, totaal tussen de 25 en 40 gr kruit).
- Grote rollen die meer dan 100 gram kruit bevatten.

De grote 100.000 klappers vallen inderdaad onder categorie 3 en mogen wél gewoon verkocht worden. Maar dat is dus voor 18 jaar en ouder. Oudere rollen zonder CE-markering mogen vanaf 16 jaar verkocht worden. Dat geeft nog leuke taferelen ook, want een winkelier mag dus een oude 100K rol aan een 16-jarig scooterknaapje meegeven, maar een nieuwe CE gekeurde rol niet.
De enige soorten consumentenvuurwerk die onder categorie 3 vallen in Nederland (en dus 18 jaar en ouder zijn), zijn:
- Grote enkelschots mortieren (geen mines als Fuego, maar boeketten met een break charge, totaal tussen de 25 en 40 gr kruit).

Ik wil hier even aan toevoegen dat de Fuego zeker ook onder Categorie 3 (18+) valt.

Dus een aantal artikelen mogen in NL wel CAT3 zijn. waaronder dus de ratelband. of is dit een tijdelijk iets en kan die in 2017 (dinkydau had het daarover) weer verdwijnen?

We gaan off topic, maar ik heb het nog even opgezocht...
Jullie hebben gelijk! Het verbaast me hoogst; waarom vallen Fuego's niet onder de categorie 'mine', waarmee het cat. 2 zou zijn? Als de Fuego al geen mine is, wat is dan wél een mine? Ik snap ook niet hoe een enkelschots mortier cat. 3 tot 50 gram kruit kan bevatten, omdat de enige categorie 3 enkelschots maar 40 gr. mag bevatten. Of had ik dit niet mogen zeggen, omdat Wolff nu in de problemen raakt? :shy:

Neemt niet weg dat de grotere rollen onder categorie 3 vallen. Maar hoe groot moeten deze rollen zijn dan? Ik kan me niet voorstellen dat in elke folder komt te staan of een (kleine) rol cat. 2 is en bij de grote rollen cat. 3.

Precies de reden waarom ik het hier neer zet, vind het appart hoe die regeling kwa knalstreng is nu. en wilde die discussie is opstarten. om meer duidelijkheid te krijgen.
Hoe dan ook is de maximaal haalbare kruitinhoudt met 60% verminderd ten opzichte van de laatste jaren.

Dus een aantal artikelen mogen in NL wel CAT3 zijn. waaronder dus de ratelband. of is dit een tijdelijk iets en kan die in 2017 (dinkydau had het daarover) weer verdwijnen?
Op dit moment mogen er inderdaad ratelbanden die volgens de Europese regels categorie 3 zijn, maar Nederland heeft die indeling in categorieën nog niet ingevoerd. Wanneer Nederland de wetgeving zo gaat aanpassen dat die aansluit bij de Europese regels (uiterlijk 2017) dan kan het zijn dat er sommige dingen worden toegestaan die eerder niet mochten (zoals 75-grams pijlen) maar het kan ook zijn dat er dingen worden verboden. We hopen natuurlijk dat er lekker veel wordt toegestaan en de Europese regels bieden daar zeker ruimte voor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan