Gepakt met vuurwerk

Zou me er niet druk over maken. Als je een prent zou moeten hebben gehad dan had je die daar wel direct gekregen. Hij moet dant een procesverbaal opmaken. Gewoon niet knallers afsteken als je geen gezeik wilt hebben. Ik zou nu ook wel knallers willen afsteken (of op mijn verjaardag, of de dag dat me broertje is overleden of mijn pa...) maar vind het het gezeik niet waard. Lekker wachten tot de 31ste weer... :)

Zou me er niet druk over maken. Als je een prent zou moeten hebben gehad dan had je die daar wel direct gekregen. Hij moet dant een procesverbaal opmaken. Gewoon niet knallers afsteken als je geen gezeik wilt hebben. Ik zou nu ook wel knallers willen afsteken (of op mijn verjaardag, of de dag dat me broertje is overleden of mijn pa...) maar vind het het gezeik niet waard. Lekker wachten tot de 31ste weer... :)
Jaa hij wou me geen boete geven. Maar als de politie on dat systeem van ze kijkt en ze zien een mutatie (waarschuwing) en een halt straf staan dan worden ze daar niet blijer van.

Achja ik hoor het wel een boete is weer een leuk verjaardagscadeautje zei die man ook al. En hou je rustig met je verjaardag. Laat het geen geluid maken he!

Maar voor de opleiding binnen defensie en politie moet je een document van goed gedrag inleveren dusja...

Document van Goed Gedrag word opgesteld door justitie en stel je bent ergens voor veroordeeld(standaard boetes vallen daar niet onder) dan bepaalt justitie of die veroordelingen van invloed zijn op je baan. Stel je wilt in de financiële dienstverlening/gezondheidszorg werken dan verwacht ik zelf dat je gewoon een VOG krijgt ook al ben je ooit gepakt met een (grote) hoeveelheid illegaal/professioneel vuurwerk.

Zitten wel wat haken en ogen aan. Standaard boetes (verkeerdsboetes e.d.) en HALT-straffen vallen niet onder het VOG, maar veroordelingen wel (zowel geld-, taak als celstraffen).
En met hoger beroep (in beroep gaan tegen boete ook dacht ik) komt er ook op. Aan de werkgever dan te bepalen hoe relevant het is.

Tristen je hoeft je geen zorgen te maken, ookal wordt het in het systeem gezet wat ik al denk dat dat niet gaat gebeuren, het is een overtreding dan.
Vergelijkbaar met door rood licht rijden of je identiteitsbewijs niet kunnen tonen.
Verklaring omtrent goed gedrag dan wordt er alleen gekeken naar misdrijven, en dan vooral geweldsdelicten en als je iets gestolen hebt enz.
Je kunt je het beste gewoon aan alle regels houden want 20 overtredingen op je naam dat werkt ook niet mee natuurlijk.
Volgens mij ben je ook nog minderjarig?
Dan verdwijnt het na je achtiende, ze kunnen het altijd nog opvragen maar alleen als hier een goede reden/verdenking voor zal zijn.
Heb er helaas zelf ervaring mee, en dat ging niet om een overtreding.
Vooral als je recherchewerk wilt gaan doen moet je echt oppassen, een misstap is zo begaan maar dit achtervolgd je je hele leven.

Tristen je hoeft je geen zorgen te maken, ookal wordt het in het systeem gezet wat ik al denk dat dat niet gaat gebeuren, het is een overtreding dan.
Vergelijkbaar met door rood licht rijden of je identiteitsbewijs niet kunnen tonen.
Verklaring omtrent goed gedrag dan wordt er alleen gekeken naar misdrijven, en dan vooral geweldsdelicten en als je iets gestolen hebt enz.
Je kunt je het beste gewoon aan alle regels houden want 20 overtredingen op je naam dat werkt ook niet mee natuurlijk.
Volgens mij ben je ook nog minderjarig?
Dan verdwijnt het na je achtiende, ze kunnen het altijd nog opvragen maar alleen als hier een goede reden/verdenking voor zal zijn.
Heb er helaas zelf ervaring mee, en dat ging niet om een overtreding.
Vooral als je recherchewerk wilt gaan doen moet je echt oppassen, een misstap is zo begaan maar dit achtervolgd je je hele leven.

Dat is volgens niet zo hoor.. Is alleen een heel hardnekkig verhaal dat stand blijft houden.

Ik zal me er niet al te druk over maken.
Je hebt geen boete gehad, en daar heb je klaar mazzel mee gehad.
Gelukkig zijn er nog agenten, die menselijk denken.
De kans dat de betreffende persoon, een melding heeft gemaakt dat jonge gasten bezig waren met vuurwerk.
Hij zal niet jullie naam, adres en bsr in melding neergezet hebben.

En verder, kijk uit wat je afsteekt.
Er is genoeg cat 1 vuurwerk vrrkrijgbaar.
Kijk maar eens in de winkel van FPM¡

Dat is volgens niet zo hoor.. Is alleen een heel hardnekkig verhaal dat stand blijft houden.

2 jaar terug verdween het volkomen, mits het niet via justitie maar via halt was afgehandeld.
2 jaar geleden echter is besloten dat door bepaalde instanties ook na je 18e je verleden met overtredingen/misdaden uit je jeugd nog opgevraagd kan worden.

2 jaar terug verdween het volkomen, mits het niet via justitie maar via halt was afgehandeld.
2 jaar geleden echter is besloten dat door bepaalde instanties ook na je 18e je verleden met overtredingen/misdaden uit je jeugd nog opgevraagd kan worden.
En als er instanties zijn die het op kunnen vragen, staat het dus nog geregistreerd, en is het dus niet verdwenen/verwijderd. Het is alleen niet toegankelijk voor veel instanties/bedrijven, maar als de wet veranderd kun je theoretisch nogsteeds de l*l zijn.

En als er instanties zijn die het op kunnen vragen, staat het dus nog geregistreerd, en is het dus niet verdwenen/verwijderd. Het is alleen niet toegankelijk voor veel instanties/bedrijven, maar als de wet veranderd kun je theoretisch nogsteeds de l*l zijn.

ze vergeten niks neem dat maar van mij aan...

maart 2012 één (ja één) cobra afgestoken op Varkenoord vóór de wedstrijd tegen Groningen.
Opgepakt door 2 man M.E. op het voorplein voor de Kuip.
15 maart 2013 een TOM-zitting gehad en 32 uur werkstraf gekregen. Ik zit nu te wachten op bericht van de reclassering.

1 cobra = 32 uur werkstraf.... hou dat in je achterhoofd als je weer cobra's/ shells/ lawinepijlen besteld/ afsteekt dit jaar :shocked:

De big 5 lijst levert serieuze straffen op !

Ik ben er in ieder geval klaar mee. Afgelopen oud en nieuw 100% consument gedaan en dat is goed bevallen.

maart 2012 één (ja één) cobra afgestoken op Varkenoord vóór de wedstrijd tegen Groningen.
15 maart 2013 een TOM-zitting gehad en 32 uur werkstraf gekregen. Ik zit nu te wachten op bericht van de reclassering.

1 cobra = 32 uur werkstraf.... hou dat in je achterhoofd als je weer cobra's/ shells/ lawinepijlen besteld/ afsteekt dit jaar :shocked:

Ik ben er in ieder geval klaar mee. Afgelopen oud en nieuw 100% consument gedaan en dat is goed bevallen.

Vind 32 uur meevallen.. Het is namelijk én illegaal vuurwerk én het staat in de Big 5 én je steekt buiten de afgestoken tijden af.
Klinkt ***lig, maar eigen schuld. Van mij had het eigenlijk nog wel hoger gemogen.

Ga je niet in hoger beroep?
Waartegen? Hij heeft niets om zich mee te verdedigen..
En iets wat veel mensen vergeten; bij hoger beroep kan een straf ook hoger uitvallen!

Heb je helemaal gelijk in. Eigen schuld.

Ik zit ook niet in een slachtofferrol. Ik waarschuw alleen alle kids hier die denken dat het wel meevalt. :wink:

Ik ben wel blij dat jij niet mijn officier van justitie was.

Heb je helemaal gelijk in. Eigen schuld.

Ik zit ook niet in een slachtofferrol. Ik waarschuw alleen alle kids hier die denken dat het wel meevalt. :wink:

Ik ben wel blij dat jij niet mijn officier van justitie was.

Wel balen inderdaad, maar wel een goeie waarschuwing, dan valt 32 uur nog wel mee.
Ik ben de 28e van mei aan de beurt, had 73 shells in bezit.
Ben er ook helemaal klaar mee.

@Kamikaze
Ik wil niet ***lig doen en dit is niet bedoeld als aanval, maar ik zie je de laatste tijd veel dingen beweren die met rechtspraak en justitie te maken hebben. Dit in verschillende topics hier op vuurwerkcrew.
Prima om informatie te delen hier, maar in driekwart van je berichten over deze onderwerpen heb je puur ongelijk, of haal je verschillende dingen door elkaar.
Ga het dus eerst even na, vooral voor mensen die net gepakt zijn en nog geen idee hebben wat hun straf wordt kan het erg vervelend zijn om uitspraken gebracht als feiten te lezen, die gewoonweg onjuist zijn.

@ kamikaze ik vind uitspraken als van mij had de straf hoger gemogen etc eerlijk gezegd een beetje ongepast. Het is voor mensen al zuur zat dat ze hun spullen kwijt zijn, en een strafblad + taakstraf/boete opgelegd krijgen. En dan kun je wel zeggen ja eigen schuld je weet dat het niet mag en dat is het risico. Maar daar zijn we alle zelf ook wel van op de hoogte.
Maar vind dit soort uitspraken gewoon niet tof.
Verder geen aanval naar jou toe, wou het gewoon even melden.

Maar goed even een vraagje van mijn kant. De laatste jaren zijn de straffen voor het in bezit hebben van proffesioneel vuurwerk zwaar verhoogd. Stel nou dat je in december 2010 gepakt bent, en dit moet anno 2013 nog steeds voorkomen.
Word je dan gestrafd naar de regels van 2010? En kan iemand mij vertellen wanneer de big 5 is ingevoerd?

Laatst bewerkt:

Heeft er denk ik ook mee te maken dat het rondom de kuip was. Je hebt nog geluk dat je geen stadionverbod hebt gehad, denk dat je daar meer mee zou zitten, toch? Ga je nog in beroep? Heb je het direct erkent toen je werd gepakt?

@Nederlandsvuurwerk,
Geen persoonlijke aanval verder, maar als je het beter weet; corrigeer me gewoon. I'm only humar after all en ik doe het alleen maar vanuit mijn inzicht en geringe juridische kennis.

@Dennis,

Begrijp me niet verkeerd, maar in sommige gevallen zie ik het overdreven delen van verhalen (niet aan de orde in dit geval trouwens!) een beetje als aandachtzoekerij.
En je kunt ook niet ontkennen dat het niet zijn eigen schuld is. De reden dat alle (ongeacht of het vuurwerk, geweld, verkeer of wat dan ook is) boetes van mij omhoog mogen is dat mensen het dan misschien eindelijk eens af gaan leren en serieus na gaan denken over de risico's. En dan vooral de jeugd die van alles en nog wat doet.

Ter voorbeeld mag wapenbezit (messen e.d.) streng worden gecontroleerd en bestraft met een paar duizend euro boete en een weekje of wat zitten.
En ook al snijd ik mezelf er enigszinds mee in de vingers; ook vuurwerkstraffen en gevaarlijke verkeersovertredingen (dus niet de snelheidsboetes!) mogen van mij flink hoger. De reden? Dan leert men domme dingen misschien eens af, worden er minder domme/gevaarlijke dingen gedaan en krijgen sommige hobbies weer wat meer respect in de samenleving.

Waarom denk ik er zo over? Ik val volgens veel "mensen die mij niet goed kennen" onder het uitschot van de samenleving. Waarom? Ik ben vuurwerkliefhebber (foei), lust best een biertje (foei), rijd motor (foei) en rijd ook best door (foei), luister metal muziek (schijnt eng te zijn?) enzovoort enzovoort.
Waarom val ik dan onder "uitschot"? Schijnbaar omdat sommige mensen (ik zeg niet dat ik daar zelf niet ook mee heb geholpen) mijn mooie bezigheden structureel hebben verziekt met gevaarlijke situaties (illegaal vuurwerk, wapenbezit bij het stappen, gevaarlijke motorrijders etc). En die mensen mogen ze van mij best harder aan mogen pakken, ook al betekend dat dat ik zelf misschien een keertje een dure prent op de mat krijg (nee, ben geen moraalridder). Mensen moeten eens leren nadenken over hun acties voordat ze ze ondernemen, in plaats van als het eens mis is gegaan.

Back
Bovenaan