Waarmee fotografeer/film jij?

Volgend jaar denk maar is een nieuwe camera aanschaffen want nu film en fotografeer ik met de:

Canon powershot A495 :bonk:

Maar aangezien ik hem (op oud en nieuw na) nauwelijks gebruik denk ik dat ik het dit jaar nog steeds met deze camera zal gaan doen.

Ik heb een camera maar ik heb er nog nooit vuurwerk mee gefilmd,
heeft iemand dat al wel gedaan met de JVC Everio GZ-HM445?
Ik wil vooral weten dat als ik bijvoorbeeld een single shot overdag film dat hij snel genoeg scherp stelt zodat je de bombette goed kan volgen

Groetjes Stefano

Dit jaar geen zin om naar een goede camera te kijken, dit is voor volgend jaar wel het plan. Daarom heb ik zitten denken om met mijn iPhone te gaan filmen, bij de show van Ano aantal weken geleden maar wat tests gedaan, en was erg tevreden.

Nu maar eens wat categorie 1 vuurwerk testen en kijken hoe 'ie dan de kleuren oppakt, en natuurlijk het geluid.

Hier een stukje van de show van Ano:
http://www.youtube.com/watch?v=mXMXZ8_HFuw

Vraagje aan de mensen die filmen met een spiegelreflex ! Als jullie filmen zetten jullie dan naast de autofocus ook de images stabilisation uit ?

Krijg tijdens het filmen met mn eos1100d schokkerig beeld, wat niet normaal is met 30fps lijkt mij.

Autofocus staat uit, images stabilisation staat aan. (kwam ik later achter, dus dacht maby kan het daar door komen?)

Ik heb de canon 600d. mijn vraag is als je vw filmt kan je hem dan beter auto focussen of handmatig.?

en moet de auto stabilisation uit? of kan die gewoon aan blijven

Ik heb de canon 600d. mijn vraag is als je vw filmt kan je hem dan beter auto focussen of handmatig.?

en moet de auto stabilisation uit? of kan die gewoon aan blijven

Even handmatig focussen. Is heel simpel ff bij je eerste cake scherp stellen. Als je de rest van de cakes ongeveer op dezelfde afstand schiet kun je de focus gewoon zo laten.

Auto stabilisation gaat ik vanavond ff uitzoeken aangezien ik last heb van schokkerig beeld. Maby dat dit door de stabilisation komt. Kom ik nog op terug :)

Even handmatig focussen. Is heel simpel ff bij je eerste cake scherp stellen. Als je de rest van de cakes ongeveer op dezelfde afstand schiet kun je de focus gewoon zo laten.

Auto stabilisation gaat ik vanavond ff uitzoeken aangezien ik last heb van schokkerig beeld. Maby dat dit door de stabilisation komt. Kom ik nog op terug :)

Deze discussie zal ik verder zetten in het volgende topic: http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?1759-Tips-voor-het-fotograferen-Filmen-aankoop/page65
Maar film en fotografeer je met statief, altijd Auto Stabilisatie uit zetten.

Stabilisatie, Cigarman, geen focus :wink:

Op camera's vaak ook wel 'image stabilization' genoemd. Volgens mij kun je die gewoon aan laten staan bij het filmen van vuurwerk, maar als je camera toch op een statief staat, is het misschien beter om het uit te zetten.

Sinds kort met een Casio Exlim ZR 200, met een Hama Star 05 statief.
De camera kost +- 200 euro het statief 18 euro.
Het zijn allebei aanraders, vooral omdat de camera een speciale vuurwerkstand heeft.

Nieuw speelgoed.

Canon EOS 650D + Canon 10-22mm groothoeklens + Rode Stereo VideoMic:

Cam.jpg

Vandaag een tweede mic gekocht, hopelijk kan ik hiermee het vertekende geluid van mijn andere mic opheffen. Het was een koopje, dus zeker het proberen waard. Daarnaast heb ik nog een steadycam gekocht, mooie stabiele sfeerbeelden schieten voor de opbouw / publiekshots :D

Goed bezig Jaco! Wat voor mic heb je aangeschaft?

Nog een zoom h2, daarmee neem ik al mijn audio op. Maar nu heb ik er twee, die kan ik dan op twee verschillende modus zetten, eentje voor het algemene geluid en de andere voor de heftigere finales.

Heb nu mijn nieuw speelgoed ook alweer een week.
Canon EOS 600D met de 18-55 kitlens, verrassend genoeg zonder IS? Maar het is wel een macro lens, dat is wel netjes :).
Zie tegen het eind van het jaar wel of ik nog wat nieuws ervoor koop, heb nu laatste tijd veel geld uitgegeven, en moet nog meer uitgeven (rijbewijs en reizen).
Microfoon en een wide angle en zoom lens lijken me wel leuk :)

Steadycam is binnen, het vergt best veel tijd om hem helemaal uit te balanceren, maar het is echt supervet! Binnenkort maar veel mee oefenen en dan kan ik dat mooi gaan gebruiken bij opbouwbeelden!

Back
Bovenaan