Duitsland

Kan ik nou uit de berichten hier opmaken dat het siervuurwerk niet illegaal is in Nederland? Het lijkt me stug maar ik vraag het maar even voor de zekerheid.

Het doet zeker niet onder kwa kwaliteit, NL vuurwerk heeft misschien wat meer "veranderingen". Maar je hoeft niet bang te zijn dat je "nep" vuurwerk krijgt want het is gewoon super!

Het word gedoogt tot 10kg.
(...)
Als je het niet zeker weet, zeg dan niks! Nu help je foutieve informatie de wereld in.
FORMEEL is het over de grens brengen ('importeren') van vuurwerk verboden. Zodra jij met vuurwerk (welk soort dan ook, zelfs sterretjes van de Lidl) de grens over gaat, ben je formeel strafbaar bezig. In praktijk wordt er echter bij de Duits-Nederlandse grens met de officiële verkoopdagen vaak een oogje toegeknepen. Het is niet officieel een gedoogbeleid, maar de meeste (niet alle!) agenten doen over een kleine hoeveelheid die in de kofferbak past, niet zo moeilijk.
De "10 kg grens" is dit jaar achterhaalt. Er is überhaupt geen grens betreffende import uit het buitenland, maar BINNEN ons land mag je per vervoersmiddel 25 kg vervoeren. Maar dat geldt niet voor Duits vuurwerk, want dat is gewoon per definitie verboden.
Persoonlijk vind ik daarnaast ook nog zeker 90% van het Duitse vuurwerk veel minder goed dan het Nederlandse siervuurwerk. Maar daarover valt niet te twisten.

Kan ik nou uit de berichten hier opmaken dat het siervuurwerk niet illegaal is in Nederland? Het lijkt me stug maar ik vraag het maar even voor de zekerheid.
Duits vuurwerk is inderdaad illegaal in Nederland, wanneer je het zelf in Duitsland haalt! Als je het in Duitsland afsteekt, is er niks aan de hand, maar het passeren van de grens is verboden.

En toch blijft het zeer krom want er zijn Nederlandse importeurs die producten hebben voor de Duitse markt en deze zijn ook te koop in Duitsland, dus stel je nu eens voor dat ik deze producten in Duitsland koop omdat ze dan weer een stuk goedkoper zijn en er staat dan volgens mij behalve de Duitse ook een Nederlandse gebruiksaanwijzing op, dan zou ik dus strafbaar zijn bij het over de grens brengen ?
Het wordt dan toch echt tijd dat het vwb weer eens wordt aangepast.

En toch blijft het zeer krom want er zijn Nederlandse importeurs die producten hebben voor de Duitse markt en deze zijn ook te koop in Duitsland, dus stel je nu eens voor dat ik deze producten in Duitsland koop omdat ze dan weer een stuk goedkoper zijn en er staat dan volgens mij behalve de Duitse ook een Nederlandse gebruiksaanwijzing op, dan zou ik dus strafbaar zijn bij het over de grens brengen ?
Het wordt dan toch echt tijd dat het vwb weer eens wordt aangepast.

Het delict dat je ten lasten wordt gelegd, heet het plegen van een 'economisch delict'. Dan is het toch wel duidelijk waar het daadwerkelijk om gaat?

Ziet er kick uit, beetje nostalgische gevoelens krijg ik ervan.

premio-pack.jpg

In principe ook. Laatst ook al een artikel geplaatst dat de horeca vaten bier haalt in Duitsland, omdat het daar stukken goedkoper is en daardoor hier de fiscus centjes misloopt. Waarom denk je dat Wilders blêrt om de EU (Schengen) af te schaffen en grenscontroles in te voeren?

In principe ook. Laatst ook al een artikel geplaatst dat de horeca vaten bier haalt in Duitsland, omdat het daar stukken goedkoper is en daardoor hier de fiscus centjes misloopt. Waarom denk je dat Wilders blêrt om de EU (Schengen) af te schaffen en grenscontroles in te voeren?

Ik denk omdat de zionist geert wilders graag een politie controle staat wil realiseren.

Dat horeca over de grens inkoopt ligt niet (altijd) aan die 10 of 20 euri prijsverschil op alcohol.
De belastingdienst weet op die manier ook niet of er die week ,maand of jaar 100 of 300 vaten bier of flessen sterke drank verkocht zijn .
Want bij de Nederlandse brouwerij en in de boekhouding van het betreffend bedrijf staat dat het er 100 zijn/waren.
Dan wordt dus over 100 flessen/vaten inkomstenbelasting betaald ,
en de buitenlandse inkopen die niet op bedrijfsnaam zijn ingekocht zijn dus pure winst voor de verkoper.

Dat dit niet toegestaan is lijkt mij vrij duidelijk .

Door deze practijken wordt voor ons braafstokende burgers de broekriem steeds strakker aangetrokken.
Over 10 jaar mogen we wel nog op vakantie maar het is dan verboden om zakgeld mee te nemen....

Ik wens alle pyro's een SUPERVETTT uiteinde en de beste wensen voor "2013"

G Pielke

Omlabelingenlijst 2012, dank aan Feuerwerk.net:

Aldi Süd

Manchester = Weco Fire Combat CBP
Excalibur (Made in Germany) = Dicke Berta
Reno = Weco Aquila
Monte Carlo = Weco Boxxer
Barcelona = Weco Sky Action
Panama = Weco Twilight Zone
Fantasy Island = Weco Big Bumbles
Toronto = Weco Air Express
Las Vegas Set = Weco Rock n Roll (Las Vegas 1) + Weco Crossroads (Las Vegas 2)
Miami = Weco Supersonic
Lissabon = Weco Rodeo CBP
Venezia = Weco Miracle CBP
Chicago = Weco Atletico CBP
Kapstadt = Weco Criminal Mind
Seattle = Weco Top Gun

Digro

16 Kracher = Panda Backdraft
Evil Lights = Weco Breezer
Power 100 = Weco Rock'n Roll
Rise of Gladiators = Weco Coroner
Pentagon = Weco Cosmic CBP
Alpha = Weco Glamour CBP

Edeka C+C Großmarkt (Region Südbayern)

Power Factory = Comet Maxxximum
Inflame = Comet Vollgas
High End = Comet Big Beats
Massive = Comet Energy Zone ESP
Night Sounds = Comet Fire Zone ESP

Edeka Großhandel Mios

Inflame = Comet Vollgas
Massive = Comet Energy Zone ESP
Mega Profi Power = ? (Nichts passendes auf der Comet Seite auffindbar)
Night Flyer = ? (Nichts passendes auf der Comet Seite auffindbar)

Feuerwerksvitrine

Rise of Gladiator = Weco Coroner
Dragon Flame = Nico Bullet (auch gleich ist PyroPartner Perseus)
The Beast = Nico Bejing
Hydra = Nico Satellite Flash
Neptun = Keller Future World

Globus

Bazooka = Weco Interceptor
Black Pearl = Weco Kopernikus

Hagebaumarkt

Flying Arrows = Nico Whistler
Blue Eyes = Pyro Partner Trommelwirbel
Volles Rohr = Nico Light Tunnel
Dragon Diamonds = Nico Dirty Harry
Dancing Devil = Nico Spanish Eyes/Spanish Night
Out of Control = Nico Rhino
Dragon Blood = Nico Super Sonic
Dragon Gold = Nico Satellite Flash (auch gleich ist PyroPartner Hydra)
Backfire = Nico Birdies
Max. Power Explosion = Nico Out of Limits
Dragon Sun = Shock Tube
Fire Angel Verbund = Nico Rock Star
Galaxy of Fire Verbund = Nico Pyro-Experts
PL-900 = Nico Speed Thunder (Verbund aus 4x Nico Speed Race)
1st Selection of Fire = Nico New York (Verbund aus 1x Wild Dragon + 2x Big Ben + 3x Angel Eyes)

Handelshof

Handelshof 19 Feuerwand = Weco Pahntom
Handelshof 20 Symphonie = Weco Saphir

Idena

12 Monkeys = Comet Mystery of Moscow
Mega Feuer Topf = Comet Feuertopf
Poseidon = Weco Little Final CBP

Kiebitzmarkt Zanger

Rise of Gladiator = Weco Coroner
Pentagon = Weco Cosmic CBP
Cosmic Stars = Weco Power Star
Dragon Fire = Weco Termanitor
Matador = Weco Triple Fire CBP
Teufelsheuler = Weco Ghostrider

KKV Hannover

Feuersturm = Weco Ocean of Lights
Dragon Fire = Weco Termanitor
12 Monkeys = Comet Mystery of Moscow
Die drei Vulkane = Keller Vulkan Silberfächer / Night on the Beach
Super 8 = Comet Lucky 8
Rise of Gladiators = Weco Coroner

Müller Body & Soul

Burning Heart = Nico Spanish Night

Müller Drogeriemarkt

Out of Control = Nico Rhino
Fire Fortress = Nico Dragon Fighter
Burning Heart = Nico Spanish Night
Multi Vision Set bestehend aus 1x Nico Via Romana & 2x Nico Cosmic Stars

Ratio

Black Beauty = Comet High Voltage ESP
Inflame = Comet Vollgas
Mythos = Comet Cyber Vision ESP

ROFU Kinderland

Metal Hammer = Weco Heavy Metal
Orion = Weco Dancing Lights
Dampfhammer = Weco Aquila
Piranha = Weco Alligator
Sortiment Devil Pack = bestehend aus 1x Weco Manhattan, 1x Weco Kicker, 1x Weco Hurricane

Selgros

Sound Master = Verbund aus 4x Vollgas
Night Devil = Comet Demolition
Hong Kong Night = Verbund bestehend aus 1x Double Trouble + 1x X-Faktor + 2x Dragon Eye + 1x From Hell
Volle Ladung = Comet Kraftprotz
La Bomba = Comet Big Beats
Turbo Time = Comet Burner
Big Thunderstorm = Comet No Limit
Air Patrol = Comet Starkstrom
Mega Vesuv = Comet Crossfire Vulkan
Rain of Fire = Comet Midnight Spezial
Magic Night = Comet Extasy
Airwolf = Comet Rockstar
Fire Bomb = Comet Pandoras Box
Maximum Speed = Comet Vollgas
Top Shooter = Comet Hammerhart

Dazu gibt es dieses Jahr eine Liste mit Läden, die ausschließlich originale Batterien (ohne Umlabelung) anbieten.

[Weco, Keller] Börse in Nauheim
[Sehr viele Hersteller, ua. Blackboxx & Jorge] Megafeuerwerksverkauf Leibzig
[Nico, Zink, Jorge & ein wenig Keller & Weco] Copyfuchs Fahrner in Schwabach
[Weco] Knauber Freizeit
[Nico, Weco, Comet] Papierprofi Vertriebs GmbH
[Panda] Norma Österreich
[Weco, Nico] Grenzland Markt
[Weco] Famila Nordwest
[Nico] Fischer Pyrotechnik Freudenberg
[Weco] XT-Sports Ansbach
[Keller] Edeka C+C Großmarkt (Regional für Nordbayern, Sachsen & Thüringen)
[Weco] Woolworth
[Comet] Hellweg
[Nico, Jorge, Weco, Blackboxx] Silvester-Feuerwerksverkauf in Berlin Spandau
[Nico, Keller, Blackboxx] Dröschler

Zijn er ook mensen die naar Leer zijn geweest vorig jaar? Is het daar heel erg druk?

Vorig jaar namelijk in Bunde geweest, en er stond gewoon een rij van 100 meter bij de Lidl. En bij de Aldi is het nog meer chaos.

Ik lees heel veel over drukte in duitsland bij het kopen voor vuurwerk.
Vorig jaar was ik toevallig in de buurt van Aken (Aachen) dus was even langs de Lidl gereden, maar was super rustig en alles was er nog, dit was rond 10/11 uur in de ochtend van de eerste dag van verkoop.
Is het echt zo dat het zo druk is, en als je een half uurtje door rijdt is het dan niet een stuk rustiger?

Zijn er ook mensen die naar Leer zijn geweest vorig jaar? Is het daar heel erg druk?

Vorig jaar namelijk in Bunde geweest, en er stond gewoon een rij van 100 meter bij de Lidl. En bij de Aldi is het nog meer chaos.

vorig jaar ook naar leer geweest. ik rij vaak vanaf bunde naar leer.
Ja bunde is opzich wel druk, maar vind het wel meevallen. eerste verkoopdag hier in nederland is in sommige winkels wel drukker alleen lijkt het in DE drukker doordat daar de rij lang lijkt.
kaufland in Leer staat misschien nog wel een langere rij als bij de lidl/aldi in bunde

Back
Bovenaan