Waarmee fotografeer/film jij?

Dit is de lens van Steef-kaboom:
http://www.sony.nl/product/cac-lenses---filters/vcl-hge08b

80565.jpeg

Heeft iemand een idee of deze camera geschikt is voor vuurwerk? Ik heb youtube al afgezocht maar nog niemand die met deze camera vuurwerk gefilmd heeft. Het gaat om de panasonic HC-X900/X900M/X800. http://panasonic.net/avc/camcorder/hd/x900_series/ . Ik hoop dat iemand hier een reactie op heeft. Gr. Ivo

hey ik zie dat het een 3mos censor heeft, als dat hetzelfde is als een 3ccd is dat altijd heel goed.(houd in 1sensor per primaire kleur of zo iets).Ik weet niet wat de prijs is maar ik zie dat er een 3d optie op zit? Dat zal waarschijnlijk een aantal extra kosten met zich meebrengen en ik weet niet of je dat wel gebruikt? zo nee dan zou ik wat anders zoeken.

Neej dat is een optionele 3d lens die je erbij moet kopen. Het is wel 3d ready zeg maar. Volgens mij is 3ccd nog professioneler. Misschien weet iemand anders dit inderdaad? Dankje Hardcore0438!

Neej dat is een optionele 3d lens die je erbij moet kopen. Het is wel 3d ready zeg maar. Volgens mij is 3ccd nog professioneler. Misschien weet iemand anders dit inderdaad? Dankje Hardcore0438!

3ccd vind je idd niet op consu.camera's. Daar moet je een bak geld voor inleggen.Ik zie ook dat hij een handmatige focus ring heeft. dat heb ik ook en dat werkt erg fijn!Ik weet niet wat je budget is?

Een 3D lens moet je nooit aanschaffen om vuurwerk te filmen, enkel voor de opbouw beelden zou het een leuke toevoeging kunnen zijn, verder niet. Omdat je op een 'zwarte' achtergrond filmt, geeft dit geen 3D werking en het komt niet ten goede van je film.

nou zo'n 900/1000 zit ik al hoog. Ik ken natuurlijk de Canon professionelere, maar is met persoonlijk nog iets te duur voor wat ik doe (en mijn leeftijd:P). Is iets voor later denk ik zo. Ja ik vindt dit persoonlijk de beste kwaliteit camera voor consument. Dankje DsNL ik wist al dat dat geen effect heeft. Inderdaad leuk voor de opbouw. Maar weet iemand of deze inderdaad ook geschikt is voor vuurwerk? Er zit namelijk geen vuurwerkstand op (ken ik nergens vinden). Wel een mooie nacht view, dus dacht ik zo dat ik daarmee ook vrij goed vuurwerk mee kan filmen. Alleen heb ik pas ervaring met een en oudere camera:S.

Ik film met een JVC Everio - GZ-HM445BE, ik film/fotografeer tegenwoordig ook met mijn mobiel; Sony Ericsson Xperia Arc S

geen vuurwerkstand, geen probleem iedereen die hier showtjes filmt gebruikt (voor zover ik weet) toch de handmatige bediening :)

Ik heb sinds kort een nieuwe fotocamera die naast fotograferen ook nog eens kan filmen in Full HD; de Nikon Coolpix P510.

Ik ben er tevreden mee. Deze zal ik gebruiken om foto's van het vuurwerkspul te maken. Filmen zal ik waarschijnlijk niet doen met deze gloednieuwe camera.
Voor het filmen zal ik mijn oude trouwe Panasonic NV-GS230 gebruiken.

Groeten,

:bye:

Had in het voorjaar de canon EOS 600d + 18-135mm lens gekocht, geweldig toestel en was er super tevreden over.
Nu is hij alleen afgelopen zomer in Antwerpen gestolen, met de tas, extra accu, sd kaartje en afstandbediening en ook nog eens mijn zonnebril.

Geluk is nu dat het tijdens een vakantie gebeurd, dus krijg ik een deel terug als het goed is. Ben nu bezig met alle rompslomp.

Twijfel nu alleen wel of dat ik weer de 600d moet kopen of voor de 650d moet gaan.

Jaja, vanmiddag eindelijk nieuwe camera gekocht!!
Het is de Samsung WB850F geworden. Ik maak vooral veel foto's en hij is behoorlijk compact. Hij maakt ook leuke full HD video's. Ik heb net even wat hardstyle door mijn boxen gespeeld en het op mijn computer afgespeeld, bas klinkt echt heel goed, ik ben er erg over te spreken.
Ik heb hem nog maar net in mijn handen dus ik ga er nog even mee spelen ;)
Mijn oud en nieuw gaat hier ook mee gefilmd worden, goede kwaliteit dus.
SAM_0041.jpg
Dit is een foto van het camera doosje, uiteraard genomen met de camera zelf ;)

Gelukkig heb ik weer geld terug gehad van de verzekering, heb de canon 600d weer aangeschaft met 18-135mm lens en nu ook de 50mm 1.8 lens. Fotograferen toch een mooie hobby!

Gebruikte voorheen altijd een sony ericsson cybershot telefoon. Maar op een festival een iphone 4 gevonden dus dit jaar daar lekker mee filmen:)

BAM! Even een update tussendoor. Mijn set is uitgebreid met een schitterende pelicase, ben er helemaal blij mee! :D

30998_300978723336063_403556514_n.jpg

Back
Bovenaan