Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Morgenavond een vuurwerkshow in Waddinxveen. En ik zat te denken: Wel of niet me statief meenemen/gebruiken?
Camcorder: Panasonic SD90 / Statief: Velbon CX460 (kan tot ooghoogte komen en kan er mee draaien, voor/achter/rechts/links/diagonaal etc.).
Gisteren de demo van rowyvuurwerk @ Almere gefilmd, alleen viel het mij op dat de kleuren op mijn beeld niet goed tot hun recht kwamen. Heeft iemand wat tips wat betreft de instellingen voor het filmen van vuurwerk?
Mijn instellingen gisteren waren:
Sluiter: 1/30
Diafragma: 22
ISO: 400
Vast bedankt (Ik film trouwens met een Canon 550D)
Zelf heb ik geen ervaring m.b.t het filmen met een canon ( foto camera )
Maar ik denk zoiezo dat je diafragma naar beneden moet, en welke kleurinstellingen heb je gebruikt ? Zonlicht/Bewolkt enz enz ?
Gr stefan
Wat is de beste sluitertijd bij vuurwerk? Zeg maar als je shows aan het fotograferen bent?
Of verschilt dat, bijvoorbeeld bij grotere effecten langere sluitertijd?
Tristen.
Voor foto's zijn mijn instellingen vaak rond deze instellingen:
ISO: Altijd op 100
Diafragma: 10 tot 16
Sluiter: 2 tot 5 sec
Ik heb overigens ook wel eens voor de gein een keer een sluitertijd gebruikt van 10 minuten haha toen stond de hele finale zeg maar op 1 foto, dan moet je er wel op letten dat je je ISO op 100 hebt staan en je diafragma rond de 20 a 30. Zelfs toen was de foto nog overbelicht
EDIT:
Stefan foto's maken met een diafragma van 2,8? Dat worden volgens mij niet al te scherpe foto's aangezien je dan wel heel goed moet focussen