Max. 10kg vuurwerk per persoon?

Je bent al strafbaar als meer dan 10 kilo per voertuig vervoerd, dus met 4 man in een samen 40 kilo vervoeren mag dus niet.

NL met al zen mooie regeltjes. Je wordt er soms zo moe van. Wed dat bijna 75% met meer weg gaat dan 10 kilo.

3 of 4 sloffen rotjes wegen als dat.
Gemiddelde rubro pot weegt ook al 1 tot 2,5 kilo. Omdat ze een stabiele pot maken die niet snel omvalt.

Nou dan gaat het wel heel hard met de kilo's.

Heb een bestelling die 12,03 KG weegt, moet ik dan zoals Pyroboy26 zegt serieus met 2 auto's gaan?
Op de bestelling staat dat je per persoon niet meer dan 10 KG tegelijk mag afhalen, dus als je met 2 personen komt, dan is het toch goed!?

Heb een bestelling die 12,03 KG weegt, moet ik dan zoals Pyroboy26 zegt serieus met 2 auto's gaan?
Op de bestelling staat dat je per persoon niet meer dan 10 KG tegelijk mag afhalen, dus als je met 2 personen komt, dan is het toch goed!?

Ja moet dan in theorie in twee keer rijden, dat is theorie in de praktijk is de regel met de komst van de 500gram regeling niet meer te handhaven en moet er hier ook flexibel mee om gegaan.

Ja moet dan in theorie in twee keer rijden, dat is theorie in de praktijk is de regel met de komst van de 500gram regeling niet meer te handhaven en moet er hier ook flexibel mee om gegaan.

Nou zie me zelf al meer dan 10 keer op en neer rijden naar nijverdal.
Nou echt niet...!! :-P

Ach ja,. maak me hierover eigenlijk niet zo druk.
Belangrijkste blijft dat het legaal is.

Een beetje liefhebber van vuurwerk zit zo over de 10KG heen natuurlijk, vandaar dat deze wet ook word aangepast vanaf volgend jaar naar 25KG.

dat mogen we hopen .
want eigenlijk zou die regel dit jaar al van kracht gaan .
er hoeft maar 1 zeurpiet op te staan en het word gelijk weer een jaar uit gesteld .
ik vind die 25 kg regel een goeie regel .
maar ik zie hem nog niet zo gouw komen ben ik bang

1 ding snap ik niet.......
als je maar 10kg mee mag nemen hoezoo komen ze dan met straat paketten van 25kg die ken je moeilijk uitmekaar gaan staan snijden in de winkel en dan moet je nog 3 keer lopen:frusty::bonk:

1 ding snap ik niet.......
als je maar 10kg mee mag nemen hoezoo komen ze dan met straat paketten van 25kg die ken je moeilijk uitmekaar gaan staan snijden in de winkel en dan moet je nog 3 keer lopen:frusty::bonk:

Precies het is ook zo krom als een hoepel, de consument mag nu eenmaal niet meer als 10 KG in het bezit hebben, dus een pakket van 25KG moet je minimaal 3 personen beheren... absurd gewoon.

Nou zie me zelf al meer dan 10 keer op en neer rijden naar nijverdal.
Nou echt niet...!! :-P

Ach ja,. maak me hierover eigenlijk niet zo druk.
Belangrijkste blijft dat het legaal is.

Ach daar zit alles in karton met kooien dus denk niet dat ze dan moeilijk gaan doen anders moeten ze wel een hele grote opslag hebben voor alles wat ze in beslag willen nemen.

Heb tot nu toe nooit in karton gekocht.

Kooien????

Had hiervoor altijd een Doos waar alles in zat.
Kan iemand mij wat uitleggen (domme vraag sorry)

Wegens veiligheidsredenen (na de vuurwerkramp in Enschede) is er besloten om vuurwerk wat hard knalt op te slaan in kartonnen die omgeven zijn door een kooi (en daarover weer een karton) om zo een massaexplosie te voorkomen. Het werkt wel, maar het kost ook wat! Vandaar dat het vuurwerk na de vuurwerkramp ook in prijs is gestegen (buiten de inflatie om).

Gerwin heeft daar een aantal handige foto's van gemaakt. Die zijn hier te vinden: http://fotoalbum.vuurwerkcrew.nl/sh...26&orderby=title&direction=DESC&cutoffdate=-1

Hallo,
Ik zit nu met best wel een probleem. Ik heb laatst ergens een bestelling geplaatst deze weegt echter maar 4 kilo. Ik had een vriend beloofd dat hij met mij een me moeder mee mag rijden om het vuurwerk op te halen omdat zijn ouders beiden niet kunnen. Alleen nu komt het, hij heeft een bestelling van 38 kilo! Hoe lossen we dit nu op? ik zou slechts 1 extra persoon op kunnen trommelen om het mee te vervoeren maar dan houd het ook op. Wij zijn namelijk beiden 15 jaar.
Kunnen jullie ons helpen?
alvast bedankt,

Bonbloca

38 kilo voor een 15 jarige?:P haha heb je goed gedaan, gewoon naar de winkel gaan en mee krijgen desnoods vraag je iemand in de rij of hij je wilt helpen:)

Jongens jongens wat een drukmakerij om niks.. kom nou zeg! Denken jullie nou werkelijk dat je aangehouden wordt bij het ophalen van je vuurwerk en dat de politie met een weegschaal even je vuurwerk gaat afwegen?

Dat een verkooppunt maar max 10 kili mee mag geven kan ik nog inkomen maar als je iets van 20 of 30 kilo hebt ben je getikt als je met 3 auto's je zooi gaat halen!

Back
Bovenaan