Hey MrBonbridge,
Balen dat je gepakt bent

En vooral de manier waarop je het te horen kreeg lijkt me echt rot en emotioneel.
Als je verhoord wordt, is jouw vertrouwen winnen de eerste en meest gebruikelijke verhoortechniek die de verbalisanten gebruiken. Laat je niet wijs maken met opmerkingen als "Vertel maar gerust hoor, het is niet zo erg allemaal" of "Als je goed meewerkt, gaan wij zorgen voor een lagere straf". Allemaal trucjes om meer informatie van jou te verkrijgen. Want agenten die zogenaamde "deals" maken met verdachten ten behoeve van strafvermindering zijn in eerste instantie strafbaar, mits Justitie daar expliciet toestemming voor geeft (en dat gebeurt zelden).
Waarschijnlijk verdenken ze jou ook van handel/doorverkoop omdat je veel pakjes van 1 soort vuurwerk had. Of dat nu wel of niet het geval was, altijd ontkennen. Het is aan hun de taak om met bewijslast op de proppen te komen. Zo lang jij hen geen "voer" geeft, wordt het moeilijk voor ze om hun insinuaties hard te maken.
Belangrijk is dat je goed luistert naar wat ze precies zeggen. Vaak laten ze je iets zeggen, en wordt je abrupt onderbroken zodat hun met verheffende stem je opeens een nieuw vraag voorleggen. Je hoort die vraag, maar vergeet spontaan wat de vorige vraag ook alweer was (brainwash-methode). Kijk hiervoor uit, want dat is een linke. Wat je soms ook ziet is de "bad cop-methode" De ene agent vind de andere agent maar 'raar' en houdt zich een beetje afzijdig van hem. In de hoop dat jij vertrouwen in hem krijgt en die andere agent links laat liggen. Ook dit is een slecht stukje toneel van de politie wat je het beste gewoon kunt negeren.
Als laatste tip geef ik je mee dat, mocht je nog vaker worden verhoord in dezelfde zaak, blijf bij je verhaal en onthoud goed wat je hebt gezegd. Dit zodat je de volgende keer altijd op jouw eerdere verklaring kunt terugvallen. Dit komt ook overtuigend over naar de verbalisanten.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Veel sterkte!