Werken in een vuurwerkwinkel

Het probleem van langs gaan is dat er ook veel vuurwerkwinkels zijn, die geen gewone winkel hebben op dit moment:) Waar moet je dan langs gaan....

Dat bedoel ik want het is nu een groot tuincentrum. En de man is daar over het vuurwerk gaat is de baas die is niet altijd aanwezig. De rest van het personeel kan me daarop geen antwoord geven. Dus als ik een mail stuur naar hem krijgt hij het ook aan. Dus dan weet ik dat het goed is aangekomen.
Tristen.

Ik heb toch even een mail gestuurd naar een winkel. Ik kom er regelmatig, dus de eigenaar weet wel wie ik ben. Ook mail ik hem wel eens als ik wat vragen hebben met betrekken tot het non-vuurwerk assortiment en hij reageert altijd vlot terug. De winkel (twee vestigingen, hij zit in de vestiging die het verst zit) is niet naast de deur, vandaar toch even een mailtje in plaats van langsgaan.

Ze verkopen denk ik weer Broekhoff dit jaar (heb ze aangeraden bij Wim als potentiële Rubro dealers :p).

Vergeet 1 ding niet, het is hard werken tijdens de verkoopdagen, maar wel heel gezellig.
Ben gelukkig in zo'n positie dat ik 31 dec. niet ga werken maar met mijn kids ga stoken.
Wat ik wel doe is dat als de winkel dichtgaat, gaan we met al het personeel(10 p) de bunkers in, pakken wat vuurwerk en schieten een showtje voor de winkel.

Wens je veel succes met zoeken naar een winkel waar je kunt helpen.
Welke omgeving zoek je, ik hoor natuurlijk wel eens wat.

Vergeet 1 ding niet, het is hard werken tijdens de verkoopdagen, maar wel heel gezellig.
Ben gelukkig in zo'n positie dat ik 31 dec. niet ga werken maar met mijn kids ga stoken.
Wat ik wel doe is dat als de winkel dichtgaat, gaan we met al het personeel(10 p) de bunkers in, pakken wat vuurwerk en schieten een showtje voor de winkel.

Wens je veel succes met zoeken naar een winkel waar je kunt helpen.
Welke omgeving zoek je, ik hoor natuurlijk wel eens wat.

Ik weet niet tegen wie je het hebt over zoeken naar een winkel. Maar ik zoek naar een winkel in omgeving Sittard-Geleen. Kan natuurlijk ook paar km verder. Maar niet dat ik naar Venlo moet. Roermond zou ook vet zijn Zena haha. Maar we houden het hier in in de buurt :p Alvast bedankt tristen

Laatst bewerkt:
Ik hen ze vaker een mail gestuurd en voor andere dingen naar de winkel. Vergeten erbij te zeggen net dat ze zeiden mail maar weer als je iets moet weten of vragen. Maar als ze er op in gaan ga ik zeker even langs voor meer informatie en dergelijke. Ze zeiden vorig jaar ook iets van je mag niet achter de kassa staan en afrekenen. Dat werk mag je officieel pas doen vanaf je 16e. Dus heb niks gehoord over inpakken bestellingen en dat dat niet mag.

Hardstikke bedankt voor de snelle reacties en tips.
Tristen.

Als je nog geen 16 bent mag je niet met vuurwerk werken.
Karton en kooien afvoeren,bestellingen opnemen en kassawerk mag wel. Als liefhebber kan je ook goed mensen adviseren wat te kopen.
Als je maar geen vuurwerk in je handen krijgt.

Succes.

Grappig om te lezen dat er mensen zijn met ongeveer de zelfde ideeën hebben als ik. Ik heb namelijk besloten om een carrière switch te gaan maken.

Ik verklaar mezelf eigenlijk al jaren voor gek dat ik dit nooit ben gaan doen en heb besloten hier nu echt voor te gaan. Ik zou dolgraag als vertegenwoordiger voor een vuurwerkgroothandel willen werken.
Mijn huidige leidinggevende zegt altijd dat ik een bepaalde twinkeling in mijn ogen krijg als ik over vuurwerk praat. Ik weet zeker dat dit zal helpen bij de verkoop ervan. Ik ben nu bezig met het schrijven van een open sollicitatiebrief. Ik hoop dat ik met mijn enthousiasme dit wereldje kan binnen komen.

Dus Frits denk ajb met me mee ;)

Nou Ruben ik wens je iig erg veel succes in je zoektocht naar jouw ideale baan man! Respect dat je dit er iig voor over hebt!

Als je nog geen 16 bent mag je niet met vuurwerk werken.
Karton en kooien afvoeren,bestellingen opnemen en kassawerk mag wel. Als liefhebber kan je ook goed mensen adviseren wat te kopen.
Als je maar geen vuurwerk in je handen krijgt.

Succes.

Mmm,, Maar kassa werk dat zou wel kunnen in de voorverkoop.
Mensen advies geven met wat goed vuurwerk is kwa kwaliteit prijs verhouding.
Maar tijdens verkoopdagen aan de kassa werkt ook niet. Want dan moet je het vuurwerk ook pakken dusja. Achja proberen kan altijd he.
En kooien en karton en de bestellingen opnemen zal ik zeker na vragen als het kan dan. Bedankt voor je reactie :)
Tristen. :wink:

Ruben heel veel succes met je open sollicitatiebrief, en ik hoop dat we volgend jaar 2012/2013 of misschien al 2011/2012 wat horen van jou in de vuurwerkbranche.
En als ik mag vragen: Bij welke groothandel ga je solliciteren?

Mvg,
Tristen.

Mmm,, Maar kassa werk dat zou wel kunnen in de voorverkoop.
Mensen advies geven met wat goed vuurwerk is kwa kwaliteit prijs verhouding.
Maar tijdens verkoopdagen aan de kassa werkt ook niet. Want dan moet je het vuurwerk ook pakken dusja. Achja proberen kan altijd he.
En kooien en karton en de bestellingen opnemen zal ik zeker na vragen als het kan dan. Bedankt voor je reactie :)
Tristen. :wink:

Helemaal niet vervelend bedoeld, en als je het leuk vind moet je het absoluut proberen, maar iemand van 13 of 14 zie ik toch niet zo gauw achter de kassa staan om mensen advies te geven.. Die zie ik eerder in een bunker lopen om bestellingen in te pakken enz.
Gewoon proberen! Als ze nee zeggen (misschien vanwege de leeftijd) probeer je het de volgende keer gewoon weer, dan zullen ze je vast nog kennen van vorig jaar en weten ze in ieder geval dat je gemotiveerd bent! :)

Mij Lijkt het ook helemaal super om bij een vuurwerk winkel te werken, Van je hobby je werk maken.. dat wil iedereen toch ? :)Ben er zelf altijd graag mee bezig, Eerst zat het op 31 dec werken me wel dwars.. maar vorige jaarwisseling heb ik door een skivakantie ook alleen s'avonds kunnen stoken. wat ik gek genoeg niet zo heel erg vond. Ben dan ook wel naar het groter spul aan het toegroeien :), hopelijk kan ik dit jaar een plekje vinden waar ze me willen hebben. want ik ben er zelf vol enthousiast over ;) en zou het dus erg graag willen :)

Dus Bent u of Kent u Een vuurwerkbedrijf omgeving Eindhoven Die Graag Hun team willen versterken met een enthousiaste 16 jarige mede freak Dan hoor ik het heel graag ;)

Grtz, Ben

Het lijkt mij ook erg leuk om van je hobby je werk te maken. Sinds vorig jaar is er hier een Marijn dealer gekomen, het lijkt me erg leuk om daar te gaan werken. Echter zitten er wel een paar minpunten bij wat mij er toch van weerhoud om in een winkel te gaan werken. Zo kan ik niet m'n bestelde vuurwerk ophalen, ook is er erg weinig tijd voor doorlonten en projecten maken en als laatste, overdag stoken op de 31e kan niet meer. Mhm, het wordt nog even goed nadenken..

Het lijkt mij ook erg leuk om van je hobby je werk te maken. Sinds vorig jaar is er hier een Marijn dealer gekomen, het lijkt me erg leuk om daar te gaan werken. Echter zitten er wel een paar minpunten bij wat mij er toch van weerhoud om in een winkel te gaan werken. Zo kan ik niet m'n bestelde vuurwerk ophalen, ook is er erg weinig tijd voor doorlonten en projecten maken en als laatste, overdag stoken op de 31e kan niet meer. Mhm, het wordt nog even goed nadenken..

Dat overdag niet meer kunnen stoken (hoewel ik in de pauzes absoluut wat de lucht in ga jassen) is erg jammer inderdaad. Maar het zelf mijn vuurwerk niet op kunnen halen vind ik nog veel erger. Dat moet ik absoluut zelf kunnen doen, anders ben ik bang dat het over gaat.. Het gevoel als je je bestelling ophaalt en in de auto laadt, heerlijk, dat wil ik geen enkel jaar missen. Als ik thuis zou komen en mijn vuurwerk staat al in huis, terwijl ik het er niet zelf heb neergezet, ik moet er niet aan denken :frusty:

Dat overdag niet meer kunnen stoken (hoewel ik in de pauzes absoluut wat de lucht in ga jassen) is erg jammer inderdaad. Maar het zelf mijn vuurwerk niet op kunnen halen vind ik nog veel erger. Dat moet ik absoluut zelf kunnen doen, anders ben ik bang dat het over gaat.. Het gevoel als je je bestelling ophaalt en in de auto laadt, heerlijk, dat wil ik geen enkel jaar missen. Als ik thuis zou komen en mijn vuurwerk staat al in huis, terwijl ik het er niet zelf heb neergezet, ik moet er niet aan denken :frusty:

Jep, dus je moet een hoop dingen er voor op geven, alhoewel je er wel wat moois voor terug krijgt. Stel dat je nou bij 123vuurwerk in Lopik werkt, daar zou je alles kunnen bestellen. Maar een collectie met maar 1 merk vind ik niks. Helaas zit hier geen winkel in de buurt die een grote collectie voert van meerdere importeurs.

Ik koop al jaren mijn producten bij 1 winkel.
En werk daar nu ook, dus kan mijn bestelling ophalen + werken mooi combineren.
(Na het werk meenemen)

Het doorlonten ga ik denk ik 's avonds doen (als ik daar nog puf voor heb) of anders de 31e 's avonds, als ik een keertje niet aan het stoken ben:p

Ik koop al jaren mijn producten bij 1 winkel.
En werk daar nu ook, dus kan mijn bestelling ophalen + werken mooi combineren.
(Na het werk meenemen)

Het doorlonten ga ik denk ik 's avonds doen (als ik daar nog puf voor heb) of anders de 31e 's avonds, als ik een keertje niet aan het stoken ben:p

Doorlonten gaat dan bij mij ook nachtwerk worden denk ik, maar je moet er wat voor over hebben.
Ik hoop dat ik de 29e of 30e wat eerder weg kan om toch mijn bestelling te halen.

Ga ook maar is proberen bij een vuurwerk winkel te gaan werken dit jaar.
Hopelijk heeft de dealer waar ik dan nog zou willen werken een plaatsje vrij.
Er zijn wel genoeg andere dealers waar ik kan werken maar ik die ene dealer (verkoopt wolff) heeft zelf echt ook een passie voor vuurwerk. Lijkt mij leuker om daar te werken dan.

Ga ook maar is proberen bij een vuurwerk winkel te gaan werken dit jaar.
Hopelijk heeft de dealer waar ik dan nog zou willen werken een plaatsje vrij.
Er zijn wel genoeg andere dealers waar ik kan werken maar ik die ene dealer (verkoopt wolff) heeft zelf echt ook een passie voor vuurwerk. Lijkt mij leuker om daar te werken dan.

Kan werken? In de meeste gevallen zullen ze nu zeggen bij een mailtje; geef nog even een belletje in November. Dat gebeurde bij mijzelf in ieder geval!

Verder veel succes iedereen hier! Ik had het in april toevallig alweer gefixed :D

Helemaal niet vervelend bedoeld, en als je het leuk vind moet je het absoluut proberen, maar iemand van 13 of 14 zie ik toch niet zo gauw achter de kassa staan om mensen advies te geven.. Die zie ik eerder in een bunker lopen om bestellingen in te pakken enz.
Gewoon proberen! Als ze nee zeggen (misschien vanwege de leeftijd) probeer je het de volgende keer gewoon weer, dan zullen ze je vast nog kennen van vorig jaar en weten ze in ieder geval dat je gemotiveerd bent! :)

Je loopt in de winkel om de mensen advies te geven en je zit achter de kassa om af te rekenen iemand anders pak het vuurwerk voor de klant. Maar vuurwerk inpakken met 13 of 14 jaar zit er echt niet in. Hoogtens dan nog met lege dozen en kooien slepen.
Ik heb liever iemand van 13 in de verkoop die de mensen wat kan vertellen over vuurwerk dan een volwassen iemand die onzin uit loopt te kramen.
De klanten zelf vinden dat ook leuk dat een jong iemand al zo enthousiast over vuurwerk kan vertellen.

Back
Bovenaan