Gepakt met vuurwerk

Nog even terug over de zwarte shell van Hirayama Imperial Firework. Er valt erg weinig te vinden over deze firma, ik denk dus ook dat deze fabriek ondertussen gesloten is.

Waar ik ondertussen wel achter ben, is dat Hirayama erg bijzondere daylight shells heeft gemaakt.

Zo heb ik een krantenbericht gevonden uit 1910! (ja jongens dat is 100 jaar terug). Het betreft "The morning examiner" van Ogden in Utah. Het is de oplage van 3 juli en bevat dus het programma van 4 juli "the glorious fourth at Ogden"

Hier staat dat er met de opening een Hirayama shell geschoten is. Ik citeer:
9:00 A.M. National salutes of 13 guns announcing the opening of the day's festivities
9:10 A.M. Ascent of enormous Hirayama Imperial Japanese Day Shells filling the air with figures of flags, animals, fish, birds, colored floating clouds, human figures etc. (Great entertainment for the little folks, as these figures fall to the ground and are taken home as souvenirs)

Of te wel, ze hebben daylight shells gemaakt waar een soort van speelgoed in zat verwerkt waarschijnlijk aan parachutes, en gekleurde rook ("colored floating clouds").

Een stukje verder in het bericht bij het ochtend programma staat: "Grand aerial display of salutes and Japanese novelty shells that fairly make it rain streamers, serpents, whrligigs, parachutes, spreaders etc."
Hier staat niks bij over Hirayama, maar wel dat het Japans is.

Ook staat er in het nacht programma een "Jap Night Shell" Jammer dat hier verder niks bij staat. Jap staat uiteraard voor Japan. Dus Japan Night Shell, nou staan deze initialen ook op de shell die Ghoost in zijn bezit had.

Link naar krantenbericht http://chroniclingamerica.loc.gov/lccn/sn85058394/1910-07-03/ed-1/seq-3/

Op de foto van Jack heb ik dus kunnen opmaken dat de shell die Ghoost in zijn bezit had, geen daylight shell was, Maar een night shell. Hoe weet je dat? Nou het staat er gewoon opgeschreven:wink: In de schuine babyblauwe band in het midden staat in gouden letters "Night Shell". En in de Blauwe band er links voor staat Japan.

Zo dat was wel weer even genoeg gezoek! Ik ga nou opzoek naar shells die daadwerkelijk speelgoed met parachutes droppen..

Rembo

Figuren in daglichtbommen zijn vaak gemaakt van papier.

Hier wat voorbeelden van Japanse figuren:

1254xmb.jpg

Ik vraag me af of Ghoost al meer te horen heeft gekregen over het verdere verloop van zijn zaak? Want daar ben ik toch wel benieuwd naar.

helaas

helaas

Ik vraag me af of Ghoost al meer te horen heeft gekregen over het verdere verloop van zijn zaak? Want daar ben ik toch wel benieuwd naar.

ik zou er nog een jaartje bij optellen als ik jou was .
dit soort zaken gaan nou niet over 1 nacht ijs begrijp je

Ik heb inderdaad nog niks gehoord... ik kan de foto's opvragen als ik een oproep voor de rechtbank krijg, want dan kan ik het totale dossier in bezit krijgen...

zodra ik iets hoor, horen jullie het ook per direct! en de foto's wil ik hoe dan ook in m'n bezit krijgen want dat is de laatste herinnering aan mijn jarenlang zorgvuldig opgebouwde shellverzameling... wat een k*tzooi allemaal zucht...

@ghoost

weet je al meer????
ik ben zelf ook een groot vuurwerkfan en ik vind dit zonde
beter maakt de politie een show van al jouw shells :)
ik ben nog nooit opgepakt en heb geen illegaal vuurwerk
(lijkt mij ook verstandig)
aangezien me vader een verklaring moet afleggen dat hij niks illegaal doet,
en als ik dan in de gevangenis zit of een grote boete krijgt is hij zijn werk kwijt.

en als ik "illegaal" vuurwerk wil afsteken ga ik wel naar polen ofzo

Hè Guys... Ik heb nog steeds niks gehoord' Sick ofniet' ben er al wel aardig klaar mee met dat wachten... Ik wil de foto's helemaal graag laten zien aangezien bijna niemand me gelooft godver... Heb zelfs al 2x de vraag gehad of ik niet van de politie ben op msn... En dat vraagt men aan de allergrootste freak die er is... Sick. Nee jongens, One's à freak....always à freak! Hou jullie op de hoogte gasten! X

Laatst bewerkt:
Je bent niet de enige met ervaring hoe lang je kunt wachten op de politie/justitie. Men neemt gewoon de tijd, vergeet dingen, vernietigt 'per ongeluk' in beslag genomen eigendommen, noem maar op. Gek word je er van.

Hè Guys... Ik heb nog steeds niks gehoord' Sick ofniet' ben er al wel aardig klaar mee met dat wachten... Ik wil de foto's helemaal graag laten zien aangezien bijna niemand me gelooft godver... Heb zelfs al 2x de vraag gehad of ik niet van de politie ben op msn... En dat vraagt men aan de allergrootste freak die er is... Sick. Nee jongens, One's à freak....always à freak! Hou jullie op de hoogte gasten! X

Denk eerder dat je een onderdeel bent van een groot onderzoek, ik weet dat er nog iets loopt, iets wat al wat jaren loopt.

Heren, laten we lekker even bij het onderwerp blijven. Ik heb een hele rij berichten zo de prullebak in kunnen gooien. De mensen in kwestie weten waar het over gaat, en krijgen daar geen PM meer over. Wanneer je elkaar wilt verwijten dan mag je onderling een PM met elkaar sturen, niet hier openbaar het topic vervuilen. Zeker niet hier, omdat het een serieus onderwerp is.

Mijn excuses ik liet me meeslepen, dom van me om dat in dit topic te doen.
Ik hoop ook voor de topicstarter dat hij er snel iets van hoort, lijkt me vreselijk om als je gepakt wordt met zo'n grote hoeveelheid zwaar vuurwerk zo lang in onzekerheid te moeten zitten.
Ik had me niet op deze manier met dit onderwerp moeten bemoeien, ik had gewoon sterkte en succes moeten wensen.
Bij deze.

Heren, laten we lekker even bij het onderwerp blijven. Ik heb een hele rij berichten zo de prullebak in kunnen gooien. De mensen in kwestie weten waar het over gaat, en krijgen daar geen PM meer over. Wanneer je elkaar wilt verwijten dan mag je onderling een PM met elkaar sturen, niet hier openbaar het topic vervuilen. Zeker niet hier, omdat het een serieus onderwerp is.

Dan moet je ook niet die onzin van rbfireworks laten staan. Denk je dat ghoost op zulke kletspraat zit te wachten? Die heeft wel wat anders aan zijn hoofd, dan naar onzin te luisteren van een kleuter die op zoek is naar wat aandacht:rolleyes:

Het is toch overduidelijk dat zijn verhaal langs alle kanten niet klopt. En als wij hier dan op reageren (en ja dat is logisch bij zulke onzin) worden onze berichten verwijderd.
Je zou beters eens wat kunnen doen aan zijn onzin posts het is niet de eerste keer dat hij onzin loopt te verkondigen. (bijvoorbeeld blokken van 600 schots 2.5 '' :bonk: )

Laatst bewerkt:
Ik vind het jammer dat er nou helemaal niemand reageert, dat is nou zo typisch he, alles wat in de ogen van een mod onzin is, gaat weg, alles wat geen onzin is, mag blijven staan.
Verwijder dan in godsnaam die onzin van die RBfireworks, wat heb je eraan?
'Vuurwerkcrew.nl, de beste info vind je hier' nou niet als je quatsch laat staan van leden.

Het is gewoon jammer dat Dennis een uitstekende post plaatst, heel netjes blijft en er dan gewoon geen reactie komt vanuit de moderators kant.
En ja, ik weet dat moderators ook niet altijd actief zijn, maar ik heb Ruben toch wel al online gezien na het bericht van Dennis.

Ik vind het jammer dat er nou helemaal niemand reageert, dat is nou zo typisch he, alles wat in de ogen van een mod onzin is, gaat weg, alles wat geen onzin is, mag blijven staan.
'Vuurwerkcrew.nl, de beste info vind je hier' nou niet als je quatsch laat staan van leden.

Het is gewoon jammer dat Dennis een uitstekende post plaatst, heel netjes blijft en er dan gewoon geen reactie komt vanuit de moderators kant.
En ja, ik weet dat moderators ook niet altijd actief zijn, maar ik heb Ruben toch wel al online gezien na het bericht van Dennis.

Helemaal mee eens.
Het bericht van Dennis is 2 dagen geleden geplaatst...:sad:
..

En om dan nog ff OT te gaan: ik vind het zeer jammer dat je nog niks/weinig hebt gehoord.
En jammer dat het altijd de freaks zijn met een prachige verzameling die weten hoe ze er mee om moeten gaan. (hopelijk:rolleyes:)

Zo ik heb dit topic eens op mijn gemakje doorgelezen....ik denk trouwens dat ghoost wel heel goed weet dat het verhaal van rbfireworks enigszins uit de duim is gezogen.....toch?
Verder ging het hele verhaal ook niet meer over ghoost maar over de post van rbfireworks (ook wel terecht denk ik, alleen had dit niet zo gehoeven lijkt mij)..aandacht heeft ie nu genoeg gehad van jullie :wink:

Verder ontopic maar weer heren ?
Dan zou mijn dank groot zijn :D

Prima reactie.
Je slaat de spijker op zijn kop. Graag had ik de reacties willen lezen om mijn mijn eigen standpunt te kunnen bepalen. Dat kan nu helaas niet meer. Ik merk dat ik nu dit hele topic niet kan volgen en dat vind ik zeer jammerlijk!

En dus? Nou, misschien om de vraag die Jupilerfreak in het blijkbaar gedelete topic stelde?, namelijk; welke functies/mogelijkheden hebben VIPs/mods e.d.? Snap niet waarom dat topic zonder verdere melding verdwenen is, maar misschien kijk ik wel niet goed. Dus niks arrogant; "En dus? Juist.", Ruben... Juist, dus :wink:

Back
Bovenaan