Dieren en vuurwerk

Ik heb zelf een hond die alleen gaat blaffen bij elk geluid. Dan kijk ik gewoon met oud en nieuw uit waar ik hem uitlaat en de riem iets strakker zodat hij niet makkelijk weg kan lopen ( normaal zit zijn riem heel erg los ) en als ik zelf vuurwerk afsteek dan wacht ik even als er een hond voorbij komt.

Mijn kat schrikt alleen als er echt zware knallen zoals Cobra's/Salutes worden afgestoken in de straat. voor een nitraatje oid kijkt ze niet meer op

wij hadden ooit vissen, en die zaten in een vissenkom. Dus ik steek buiten een knock out af sprint die vis uit de kom! Toen was ie wel dood xd

onze hond is ook als de doods voor vuurwerk en dergelijke, gewoon zielig voor die dieren, beetje rekening mee houden, al heb ik het hardste vuurwerk van de straat, heb dubbele gevoelens dan, het is maar 1 dag per jaar maar toch erg zielig(A)

onze katten schrikken ook wel van vuurwerk maar dan wel pas om 12:00 om 10:00 steekt bij ons bijna niemand wat af ook ik ga ergenst anders afsteken anders is het nogal saai:p

Onze honden waren er niet bang voor, maar omdat vorig jaar veel effecten precies boven hunt tot ontploffing kwamen zijn ze er nu ook een beetje bang voor. Meestal staan ze wel -veilig- buiten te kijken.

Wij hebben geen honden katten of wat dan ook.
Hebben nu Chinchilla's 4 stuks"
Hieronder een aantal foto's van Chinchilla's nu weten jullie ook waar ik over praat.

typical-chinchilla.jpg

chinchilla.jpg

pair-of-chinchillas.jpg

Ze zijn niet echt bang maar van een harde knal schrikken ze wel,
Meestal zitten ze dan ook als het hard knalt buiten samen bovenin, dan schriken ze hoegenaamd niet!

wij hebben geen dieren
maar met oud en nieuw komt de familie wat opzicht al dieren zijn.. maar er komen ook nog 2 puppy's..

niemand heeft enig idee hoe ze gaan reageren, maar met de gordijnen dicht en de tv aan zal het al met al wel goed komen!

en voor iedereen met vuurwerk geld, in de achtertuin word niet geknald! ;)

We hebben net een nieuwe kat dus ik denk ik test haar even op wat geknal, de laptop over, geluid lekker hard, en de VuurwerkcrewNL 2011 trailer op, nar wat gesnuffel had ze het gevonden en ging ze er lekker voor zitten, haha, daarna was ze wel erg druk, ze wist niet waar ze moest kijken/luisteren.

Gordijnen dicht, radio redelijk hard aan, en er is niks aan de hand. :)

haha, ik wouw dat mijn katten maar zo waren, ze hebben het hele jaar ruzie:p en tijdens o&n hebben ze alleen maar tijd om elkaar te likken samen onder een deken of 2 en een dekbed onder een bed!

weet nog een aantal jaar terug dat een man met een hond rond een uur of 10 savonds langs een bevroren sloot liep, ik netjes even stoppen met stoken...gooit de beste man een grondbloem met knal op het ijs en vraagt daarna aan de hond of hij het mooi vond en de hond blafte enthousiast:thumbsup:

Onze hond was de eerste jaren niet bang voor vuurwerk. Maar nu is hij er als de dood voor.
Gewoon korte wandelingen maken buiten en weer naar huis.
Vuurwerk cd's afspelen is voor ons geen optie, je moet hier op tijd mee beginnen en het volume steeds wat hoger zetten. Denk niet dat de buren dit leuk vinden..
Hij is trouwens niet bang als ik vuurwerk afspeel op de computer.

De katten schrikken ook wel van een harde knal, maar rennen niet weg.
Oudejaarsdag en avond zoeken ze zelf wel een plekje in huis om zich veilig te voelen..onder het bed, onder de bank etc.

weet nog een aantal jaar terug dat een man met een hond rond een uur of 10 savonds langs een bevroren sloot liep, ik netjes even stoppen met stoken...gooit de beste man een grondbloem met knal op het ijs en vraagt daarna aan de hond of hij het mooi vond en de hond blafte enthousiast:thumbsup:
Pro +1 voor jouw

Emo-moment van de dag:

ik liep in het park wat te knallen, en te wachten als iemand in de buurt was met een hond. Aan de andere kant van de vijver zwommen de eenden en ganzen, onbekommerd om 't geknal (as usual), met daarbij een klein meisje van een jaar of 6 ofzo. Die roept al van grote afstand 'meneer!'. Ik loop erheen, zij richting mij en zij vraagt "meneer, wilt u rekening houden met de dieren?"...

Echt, wat ontiegelijk stoer dat zo'n uk zo opkomt voor die dieren en zo'n nitraatknallende kerel als ik durft aan te spreken daarmee; diep respect!

Praatje met 'r gemaakt, dat ik het heel goed vond dat ze dat gewoon vroeg aan een ander en zo op de dieren past, dat ik daar altijd erg op let, zij vertelde dat ze gek is op dieren en het zielig vindt voor ze op deze dag enzo... Ronduit vertederend. Mijn dag is helemaal goed.

Namens die lieve, moedige dierenliefhebster; Hou alsjeblieft een beetje rekening met de dieren die buiten rondlopen en binnen in de vensterbank of bang onder bed zitten? Bedankt namens ons :)

Eigenlijk vind ik enorm zielig voor die dieren.
Vandaag waren we met een groepje bij Tuincentrum (hun gingen oliebollen halen :P) en er was een vrouw met een hond. Die hond stond te trillen van angst, ik heb erg medelijden met de dieren.

Back
Bovenaan